in

Rossi’nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı!

Yazar: Moe

Valentino Rossi’nin 28 Eylül Aragon Grand Prix’sinde geçirdiği kaza sonrası kask kaza analizi açıklandı. İtalyan sürücünün pist kenarındaki ıslak suni-çim alanda kayarak yaptığı kazada (highside), motosikletinin arka tekeri Rossi’nin kafasına şiddetli bir şekilde çarpmış ve sürücüyü bir dakikadan az bir süre bilinç kaybına uğratmıştı. İşte kaza hakkındaki detaylı rapor…

28 Eylül’deki kazanın ardından İtalyan kask firması AGV, Rossi’nin özel üretim Pista GP kaskını incelemek üzere fabrikanın Ar-Ge departmanına gönderdi… Ayrıntılı inceleme sonrası Valentino’nun geçirdiği bu şiddetli kaza sonrası kaskta herhangi bir yapısal ayrılma-bozulma gözlenmezken, sürücünün de olası bir ciddi kafa travmasına karşı başarıyla korunduğu, beklenilen düzeyde darbeyi abzorbe ettiği bilgisi verildi…

 

Valentino Rossi’nin kullanmış olduğu AGV Pista Gp kask:

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

AGV tarafından yapılan detaylı teknik analiz şu şekilde:

 

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 2. İçerik Fotoğrafı

Kaza raporu: Kaza tipi: Highside, Kaza esnasında yapılan hız:98,5 km/sa , Kaza anında kat edilen mesafe: 64,5 metre

 

Kaskın dış kabuğunda zeminle ve Rossi’nin Yamaha M1 motosikleti ile olan temas yüzeyleri ve kritik çarpma noktaları net bir şekilde gözleniyor:

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 3. İçerik Fotoğrafı

 

Kaskın ilk teması highside (motosikletin sürücüsünü üstünden fırlatması) sonrası yer ile gerçekleşmiş, aşağıda görüldüğü üzere:

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 4. İçerik Fotoğrafı

 

Pista GP’nin sol arka bölümü ilk darbeyi alan kısım, bu alan aynı zamanda arka rüzgar spoiler’ine yakın olan bir bölüm. Nitekim arka spoiler darbe sonrası, bu tür durumlar için tasarlandığı üzere, yerinden çıkmış.

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 5. İçerik Fotoğrafı

 

Valentino Rossi’nin çakıl alanda birkaç kez yuvarlanmasının ardından kask, motosiklet ile oldukça şiddetli bir şeklide direkt temas haline geliyor. Kaskın sağ bölümünde, Yamaha M1’in arka takımının yapısal komponentlerinden birinin (arka maşa/fren diski veya kaliperleri) izlerine rastlanmış:

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 6. İçerik Fotoğrafı

 

Ayrıca motosiklet ile gerçekleşen çarpışma anında halihazırda yüksek hızla dönüyor olan arka tekerleğin izlerini de kaskın sağ yüzeyinde ve vizörde görebilmek mümkün:

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 7. İçerik Fotoğrafı

 

Motosiklet lastiği ve kask arasındaki yüksek sürtünme sonrası, kaskın vizörü tutan sağ bölmedeki metal mekanizma parçaları kırılmış ve vizörün sağ bölmeden yerinden çıkmasına sebep olmuş:

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 8. İçerik Fotoğrafı

 

Vizör aynı zamanda sol tarafından da çatlamış olsa bile tek parça halinde takılı kalmayı başarmış. Bu derecedeki koruma AGV tarafından geliştirilen ek “metal yarış vizör sabitleme kiti” ile sağlanmış. Bu kitin, profesyonel sürücüler ve daha güvenli bir sürüş ihtiyacı hisseden sürücüler için aksesuar olarak satıldığı bilgisi veriliyor.

 

Valentino Rossi’nin kısa süreli geçirdiği geçici hafıza kaybı ve baş ağrısı tanılarının ise, anlık ve çok şiddetli gerçekleşen halihazırda dönüyor olan motosiklet lastiğinin momenti ile sürücünün başını fazla hızlı bir şekilde döndürdüğü için gerçekleştiği tahmin ediliyor.

 

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 9. İçerik Fotoğrafı

 

AGV Pista GP’yi güvenle kullanmaya devam ettiğini belirten İtalyan sürücü neyse ki bu kazayı herhangi bir kafa travmasına maruz kalmadan atlatarak Japonya, Motegi yarışına çıkmayı başarabildi. Burada da 3.lük kürsüsüne çıkmayı başaran Rossi’nin Mugello ve Misano kaskları ile ilgili yaptığımız haberlere aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

Valentino Rossi’den 2014 Misano Grand Prix’sine Özel Kask!

Rossi’den Mugello’ya Özel Kask

 

                     

AGV’nin karbon fiber ile desteklenmiş tüm Pista GP modelleri için:

 

Rossi'nin Aragon Kazası Sonrası Yapılan Kask Analizi Açıklandı! 10. İçerik Fotoğrafı

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Yeni R1’in Test Pilotu Valentino Rossi mi Olacak?

Guy Martin: Isle of Man TT yarışlarının insanüstü ya da kahramanca bir tarafı yok!

REKLAM