in

Royal Enfield Himalayan. İsmi Hazır, Ya Kendisi?

Yazar: Batuhan Emrem

Hindistanın en köklü motosiklet üreticilerinden olan Royal Enfield, “Royal Enfield Himalayan” isminin patentini aldı.

Royal Enfield tüm motosiklet markaları arasında belki de mirasına ve gelenekselliğe en çok önem veren ve bunları hala korumayı başaran firma ki bu özelliği sebebiyle piyasada bulunan diğer motosikletlere göre teknolojik açıdan çok daha ilkel olsa bile üzerinde barındırdığı kültür ve ruh ile hala çoğu motosiklet kullanıcısının kendisine saygı ve sevgi duymasını sağlıyor. Yani, metal bir depo, tamamı metal yapı, karbüratörlü tek silindirli bir motor ve kick-start artık kaç markanın motosikletinde var ki!

 

Royal Enfield’ların özünü oluşturan basitlik onları elbette yeryüzündeki en sağlam, güvenilir ve kolay tamir edilebilir motosikletler olmalarını sağlıyor ki bu sebeple özellikle çoğu maceracı Hindistan ve Himalayalar çevresinde yapacağı turlarda Enfield’ları tercih ediyor. R.E’nin işi basit tuttuğu konulardan bir diğeri ise elbette ürün gamıydı; 350 ve 500cc olmak üzere iki farklı tek silindirli motorunu Classic, Bullet, Thunderbird ve Continental GT olmak üzere topu topu 4 ana modelde paylaştıran marka görünen o ki bu listeye bir yeni model daha katmaya hazırlanıyor.

 

Royal Enfield Himalayan. İsmi Hazır, Ya Kendisi? 1. İçerik Fotoğrafı

 

“Royal Enfield Himalayan” isminin patentinin alınmasıyla hayat bulan bu ihtimalin ardından akıllara elbette Himalayan’ın nasıl bir motosiklet olacağı sorusu geliyor. Royal Enfield’ların genel olarak Himalaya çevresinde maceracılar tarafından sıkça tercih edildiği göz önüne alınacak olunursa bizleri bekleyen motosikletin bir macera motosikleti olacağını düşünmek yersiz olmaz, ancak yine de Himalayan’ın Royal Enfield ailesine bağlı kalarak yine geleneksel, klasik bir yapıya sahip olması gerekiyor, yani Super Ténéré veya KLR650’ye yeni bir rakip olacağını beklemek zor.

 

Bu sebeple Himalayan’ın silüeti şimdiden gözümüzde canlanıyor gibi, eğer macera odaklı bir araç olacaksa arazide sürüş özelliklerinin de ön plana çıkması gerekir ki bu durumda Royal Enfield, egzozları yukarı konumlandırılmış bir scrambler fikrini benimsemiş olabilir. İnternette dolaşan bazı haberler Himalayan’ın motoru konusunda da ipucu niteliği taşıyor, öyle ki sanal ortamda yer alan habere göre Royal Enfield “yeni maceracısı” için mevcut 350 veya 500cc tek silindirlileri yerine 385 cc’lik bir motor geliştirmeye başlamış.

 

Elbette Royal Enfield’ın Himalayan isimli bir motosiklet üreteceği, ve bunun da bir macera motosikleti olup olmayacağı gizemini zaman çözecek. Ancak bu gelişme bile şimdiden atlası açıp parmağı Güney Asya’ya koymaya yetiyor!

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

O Artık Daha Güçlü: 2015 Kawasaki KX450F!

Horex’in Yeni Sahibi 3C-Carbon Group

REKLAM