in

Scorpion EXO 2000 EVO İncelemesi

Yazar: Alişan Fidan

Tam 128 yıllık bir Fransız markası olan Scorpion’un en yeni modellerinden biri olan Scorpion EXO 2000EVO’yu teste aldık. Pist ve spor motosiklet kullanımı için üretilmiş olan bu kaskı Istanbul Park’ta düzenlenen Motoron Pist günlerinde deneme şansı da bulduk…

Kaska ilk baktığınızda Bautista’nınreplika grafikleri hemen göze çarpıyor. Oldukça renkli ve fosforlu renklerin ağırlıkta olduğu bir tasarımı var. Kullanılan kısaltmalardan dolayı ismi Batu, Baturay veya Batuhan olanlar kendilerine özel tasarım yaptırtmış gibi dört ayak üstüne düşmüşler.  Simli renkler ve bunların uyumu bence çok güzel. Fosforlu renk işi pist ve spor kasklara gerçekten çok yakışıyor. Kullanılan boya ve verniğin kalitesi de gerçekten üst düzeyde… Güvenliği artırmak için üç farklı kabuk tasarımı yapılmış. Genellikle daha düşük sayıda satılan ufak bedenler için iç pedlerin et oranı artırılarak beden ufaltması yöntemine gidiliyordu. Bu da aslında güvenlikten feragat anlamına geliyor. Scorpion burada kâr oranı çekincelerini bir kenara bırakarak neredeyse her beden için ayrı kabuk tasarlamış. Güvenlik konusunda büyük bir artı… Airfit sistemi de yine bu güvenlik artılarından bir diğeri. Kaskın içindeki pompa ile yan padleri şişirerek kaskı yüzünüze daha iyi şekilde oturtabilirsiniz. Ayrıca zaman içerisinde gerek kullanım, gerekse de terlemeleden dolayı süngerler eski sıkılığını mutlaka yitiriyor. Bu hava pedi sistemi yine bunun önüne geçiyor.

Scorpion EXO 2000 EVO İncelemesi 1. İçerik Fotoğrafı

Ayrıca iç astarı antialerjik ve çabuk kuruyan türden. Sıcak pist günlerinde terledikten sonra ertesi seans kaskı kafanıza geçirdiğinizde ıslak bir kaskla karşılaşmak inanın isteyeceğiniz türden bir şey değil… TCT (Termodinamik Kompozit Teknoloji) adı verilen bir kabuk teknolojisi ile benzer sınıftaki tüm fiber kompozit kasklardan 200-250 gram daha hafif geldiğini iddia ediyorlar ve pist günlerinde “şuna bir bakayım” diyen herkesin ilk söylediği şey “Çok hafif” oldu… Kaskı alırken yanında siyah cam, pinlock ve çene pedi ile beraber geliyor. Siyah camın filtrelemesi gerçekten kaliteli. Ben pistte kullanacağım için çene pedini takmadım çünkü sıcak bir günde efor sarf ederken alttan gelecek temiz hava daha iyi nefes almamı sağlıyordu. Hava kanallarını açtığınız anda da içeride gerçekten bir klima etkisi oluyor. Pistte yüksek hızda kullandığım naked bir motosiklette bile kask aerodinamik olarak işini oldukça iyi şekilde yerine getirdi. Double D bağlantılarıyla da kaskı başıma sıkıca sabitleyebildim. Şimdilik sadece IstanbulPark’da deneyimleyebildiğim Scorpion EXO-2000EVO’dan oldukça memnunum. Günlük kullanım raporunu da bir sonraki sayıda sizlere ileteceğim. Fiyat performans olarak oldukça iyi bir yerde olduğunu düşünüyorum. Hem pist hem de günlükte kullanılabilecek spor bir kask arayanlara önerebilirim… 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

B Sınıfı Ehliyet İle Kullanabileceğin “50 Revival”

Motosiklet Muayenesi

REKLAM