Menu
in ,

Şık, Kaliteli ve Eski

Yazar: Ahmet Köseoğlu

1960 model Simson AWO 425 S motoru ve el yapımı şasi… Bu ay ki misafirimiz Zsolt Müller’in tasarımı Simson

Eski motosiklet kullanıcıları için Simson yabancı bir motosiklet markası değil. Fakat Rus malı motosiklet markası olarak bilinen Simson aslında geçmişi 1856’ya dayanan Alman menşeli bir Silah ve mermi fabrikası. 1886 yılında bisiklet ve 1907 yılında ünlü Simson Supra otomobili üreten firmanın kurucusu Yahudi bir aile. Bu nedenle Simson 2. dünya savaşı sırasında Hitler’in diktatörlüğünden kaçmak amacıyla Rusya’ya taşınıyor. Böylece fabrikada bölünüyor. Bu arada tarihi domates soslu spagetti kadar karışan Simson kimi zaman Rus kimi zaman Alman kontrolünde farklı isimlerle silah, mühimmat, otomobil, motosiklet ve motor üretimine devam ediyor. 1960 yılında 300.000 adet AWO 425 model motosiklet üreten firmanın şaft aktarmalı sport ve touring motosikletleri büyük ilgi görüyor ve böylece Simson motosiklet-mopet efsanesi doğuyor.

 

Bu kadar tarih dersinden sonra geçelim güzel sanatlara. Macar Zsolt Müler, Doğu Avrupa’da halen işler durumda olan efsane 1960 Simson AWO 425 S (sport-şaft aktarmalı) modelinin motoru için yeni bir custom motosiklet tasarımına başlıyor. Zaten motosikletin 50 yaşını aştığı düşünülürse şasi dahil birçok parçasının ömrünü tamamlamış olması muhtemel.

 

Muce Choppers işletmecisi Zsolt Müller, Simson’un yaşına uygun bir dizayn ile çok şık bir tasarıma imza atmış. Tamamen el yapımı yeni ince boru şasi birleşim noktalarına kadar uzanan paneller ile 1960’ın ağır motor ve şanzımanını taşıyacak kadar güçlenirken; yarattığı sadelik görünümü ile tasarımın kalitesini arttırmış.

 

 

 

Küçük depo ve çamurlukla bütünleşik düşünülmüş koltuk, Simson’un minimal ve sade tasarımını desteklerken; ona tatlı bir sevimlilik ve “oyuncak” hissiyatı katmış. Küçük ve yuvarlak formdaki ön far motosikletin bütününde var olan akıcı hattı bozmayacak şekilde yine elde yapılmış.

 

 

Smson’un en ilginç noktalarından biri ön süspansiyonu. El yapımı ön süspansiyon oldukça estetik ve zekice tasarlanmış. Lastiğin arkasından çamurluk gibi gelen ön çatal, tekerlek miline doğru uzanırken ortalarda ön süspansiyon ile buluşuyor. Bu tasarım, Zsolt Müller’in Simson’a oldukça zaman harcadığının bir kanıtı niteliğinde. Tekerlek demişken jantlar HD Touring tasarımı. Üzerlerindeki dolma teker görünümlü lastiklerin modeli ise Firestone.

 

 

Zsolt Müller Simson’un vitesini el ile değiştirmeyi uygun bulmuş. Arka stop, arka tekerleğin soluna konumlandırılış. 425 cc’lik motorun dumanını atan egzozlar için titanyum kullanmayı uygun bulmuş. Simson’un boyası Hucker Airbrush o kadar iyi yapmış ki, olabilecek en iyi ve uyumlu renklerle bütünleşen motosiklet hem 1960’lardan gelen motorunu hem de yeniliğini yansıtmış.

 

 

Macar asıllı tasarımcı Zsolt Müller’in Simson tasarımını çok sevdik. 425 cc’lik motoru kampana frenler durduracak. Tasarımın eski görünümünün bozulmaması açısından disk frenlerin kullanılmamasını yadırgamıyoruz. Fakat sevmediğimiz şey de yok değil; fazlasıyla arkada bulunan ayaklıklar dikkat ederseniz neredeyse artçı pozisyonundalar. Napalım o kadar kusur Kadı Kızında bile bulunur.

 



Cevap bırakın