Menu
in

Spyder Challenge 2015, Grossglockner Turu

Son bir kaç senedir BRP firması kendi üretimi olan Canam Spyder sahiplerini, makinalarının üretim yeri olan Gunskirschen Avusturya’da topluyor. Kullanıcıların uzun mesafeler katederek geldiği bu toplantılar hem çok şenlikli geçiyor, hem de turistik açıdan son derece heyecan verici rotalar topluca geziliyor. Biz de bu sene BRP’nin Türkiye temsilcisi Depar Motor temsilcisi eşliğinde Avusturya’ya gittik. Burada yaptığımız her aktivite, bu tür aletleri kullananlar için heyecan verici işler oldu.

Fabrika’yı gezdik, Avusturya’nın en tepesi olan Grossglockner Dağı’nın muhteşem yolunda 2.700 metrelerde yeni F3 sürdük, akşamları harika arkadaşlıklar, konserler eşliğinde eğlendik. Depar Motor’dan Sevil Tonkal konuyla ilgili bizi aradığında hemen heyecan bastı. Onlar bir ekip olarak gidiyorlardı, yeni Spyder F3’ü denemek için gelip gelemeyeceğimizi soruyordu. Grossglockner’de sürüş yapmak büyük bir fırsattı, o sürüşü de Spyder gibi enteresan ve ilgi çekici bir aletle yapmak, basın lansmanını daha da çekici kılıyordu. Kanadalı Bombardier’nin (BRP) sahibi olduğu Canam Spyder’lar her sene Avrupa’nın dört bir yanındaki ülkelerden kalkıp, senede bir defa motorlarının doğduğu yere ziyarete geliyorlar. Bu ziyaret esnasında çeşitli aktiviteler, rotalar, akşamları yemekler organize ediliyor. Çok çekici ve cana yakın bir organizasyon.

 

 

 

 

 

 

Spyder’ların özellikle Doğu Avrupa’nın Polonya, Çek Cumhuriyeti, Rusya gibi ülkelerinde çok popüler bir alet haline geldiğini, biz oraya gidince anladık. Üstelik bu gruplar, oldukça cana yakın, yardımsever ve dost canlısı kişilerden oluşuyordu. Türkiye ekibinde taaa Bartın’dan kalkıp gelen Yemelek ailesi bu akitivite için tam 1.750 kilometre yol tepmişlerdi. Bu geziye en uzaktan katılan Rus katılımcı, kendi Spyder’ı ile tam 3.200 kilometre aşarak gelmişti. Toplantının 1. gününde Avusturya’nın Altmünster Kasabası’ndaki göl kenarında 200’ü aşkın Spyder bir araya geldi. Toplantının ikinci günü, öncelikle BRP’nin sahibi olduğu ve bu aletlerin motorlarının üretildiği Rotax Fabrikası’nın olduğu Gunskirschen Kasabası’ndaki fabrikayı ziyaret etme şansımız oldu. 200 Spyder senede bir defa tekrardan motorlarının üretildiği fabrikada buluştular.

 

 

 

 

 

 

Fabrika ziyaretini daha ayrıntılı biçimde önümüzdeki sayıda okuyabileceksiniz. Burada öncelikli olarak Rotax’ın V motoru ile donatılmış Spyder ST modelini teslim aldık. Yarı otomatik şanzıman ve üç tekerleğin o değişik hissi ile yolda gazlayarak ekip halinde çevremizdeki göller bölgesini dolaştık. Burada, BRP’nin organize ettiği keyifli bir “orienteering” haritada yer bulmaca oyununa dahil olduk, ve gittiğimiz noktalarda kartlarımıza mühür alarak tüm günü muhteşem ST’nin tepesinde geçirdik. Hava sıcaklığı 30 dereceyi geçtiğinden, uğradığımız göllerde kendisini suya atan Spyder’cılar gördük. Gezinin son günü tamamen sürüşe ayrılmıştı. Herkes kendi belirlediği rotadan sürerek Avusturya’nın çatısı diyebileceğimiz Grossglockner Dağı’nın o muhteşem paralı geçidini aşacak, Franz Joseph Buzulu’nun yanındaki otoparkta buluşacaktık. Türk Ekibi olarak, arkamızda Yemelek çiftinin Almanya’da yaşayan yakınlarının verdiği arabalı destekle birlikte enfes yollardan geçerek Grossglockner’e, 2.700 merteye tırmandık.

 

 

 

 

 

 

Bu sürüşte yeni F3’ü kullanma ve evvelsi gün kullandığım V2 motorlu ST ile karşılaştırma imkanı buldum. Keyifli geçen 500 kilometre sonrası akşam yapılan çekilişlerde, kalabalık gelen gruplar arasında yapılan çekilişlerde uzun süreli kullanım hakkı verilen Spyder’lar sahiplerini buldu. Türk ekibi seneye daha kalabalık geleceğini belirtti. Dönüş günü uçağı beklerken gezdiğimiz Salzburg’da bir kafede otururken, herkesin aklında “seneye tekrar gelmek” vardı.

 

 

 

 

 

?

Cevap bırakın