Menu
in

Suzuki, 2016 RM-Z250 Cross Motosikletini Tanıttı!

Suzuki, MX2 ve MXGP World Championship’teki yarış motosikletlerinin performans iyileştirmelerini ön plana çıkaran yeni 2016 RM-Z250 cross motosikletin üretiminin duyurdu.

İlk bakışta önceki modeller ile dış görüntüsü aynı gibi dursa da aslında yapılan birçok değişiklik ve yeni bir gövde ile Suzuki RM-Z250 karşımızda. 249 silindir olan 2016 RM-Z250, 2KYB PSF2 ön çatalları ile birlikte tanıtılan RM-Z450 ‘deki Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) sisteminin özelliklerini taşıyor. Motorunda yapılan yenilikler sayesinde daha geniş bir güç dağılımı, azaltılmış motor freni, geliştirilmiş başlangıç sistemi, arttırılmış dayanıklılık ve güvenilirlik özellikleri ile beraber yol tutuşu geliştirilmiş ve kilosu daha konforlu bir sürüş için genel olarak düşürülmüş.

Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) Sistemi:

 

• S-HAC sisteminin seçilebilir iki modu yardımı ile sürücüler başlama noktasındaki koşullara göre en iyi tercihi seçebiliyor.

• Başlangıç noktasındaki zor zeminlerde ya da kaygan durumlarda, A-Mode  sürücünün daha rahat kalkış yapmasına olanak tanıyor. Bu ayarda, Holeshot Assist Control Sistemi başlangıç sırasındaki ateşleme zamanını değiştirerek, başlangıç ve hemen sonrasındaki  lastik kaymasını azaltıp kolay bir başlangıç sağlamaya imkan tanıyor. Ve böylece daha güçlü bir ivmelenme için hızlanma sırasındaki ateşlemeyi geliştiriliyor. Ayrıca oldukça ince düşünülerek geliştirilen sistem, şu üç koşuldan hangisi daha önce gerçekleşirse ateşlemeyi normal çalışma durumuna geri döndürmek üzere programlanmış: Başlangıçtan 6 saniye içerisinde,  4. vitese geçince ya da gaz kesilince.

 • Başlangıç noktasındaki koşullar daha iyi bir yol tutuş sağlarsa ve daha agresif bir başlangıç gerektiği durumlar için, B-Mode alternatif olarak sunulmuş. Bu gibi durumlarda Holeshot Assist Control Sistemi, arttırılmış vites tepkisine izin vermek ve daha güçlü ivmelenme sağlaması için ateşleme zamanlamasını geliştirmek üzere kalibre edilmiş. Fakat ileri ateşleme seviyesi sıralanan her üç seçenek için en uygun hale getirilmiş. Sistem, A-mode’ un aynı şartları tarafından normal ateşleme planına geri dönmek üzere ayarlanmış.

• Holeshot yardımı istenmediği taktirde, Holeshot Assist Control Sistemi ayrıca kapatılabiliyor.

Diğer yeni 2016 Geliştirmeleri:

• Yeni piston, piston pimi ve piston yayı.

• Azaltılmış krank mili devinimi, arttırılmış ateşleyici devinimi

• Yeniden tasarlanmış eksantrik mili ve emme supabı

• Yeniden tasarlanmış basınç düşürme sistemi

• Yeniden tasarlanmış daha güçlü marş dişlisi, havalandırmalı vites ve tepkime veren boş vites

• Yeniden tasarlanmış eksantrik zincir gergisi ve ayarlayıcı

• Yeniden tasarlanmış krank mili

• Yeni debriyaj kapağı

• Yeniden tasarlanmış ana gövde

• Yeni KYB arka amortisör

• Yeni ön fren kaliperi

• Yeni Dunlop lastikler

 

Amerika’da 7,599 $ satış fiyatı ile piyasaya sürülecek olan 2016 RM-Z250’de, yeni bir görüntü ve süspansiyon ile beraber  80’den fazla iç motor parçası tekrar tasarlanmış durumda. Yapılan tüm yenilikler ve iyileştirmelerle, cross motosiklet kullanıcılarını cezbedecek gibi duruyor, siz ne dersiniz? 

Cevap bırakın