Suzuki GSX-R 1000'in motor bloğuna sahip olması beklenen çıplak 1000'lik, ihtimalle çeşitli değişiklikler alarak kardeşi GSX-R'e nazaran biraz daha uysallaştırılmış olacak. (GSX-R 1000'in, 185 beygir güç ve 116,7 Nm'lik maksimum tork üreten 4 silindirli 999cc'lik bir motora sahip olduğunu belirtelim... Yani uysal bir GSXR motorundan 150 beygirlik bir güç beklemek olası... 150 beygir, ve uysal... Evet.)

Dış görünüş olarak GSR 750'ye benzemesi beklenen model, GSX-R 1000'in direkt karenajsız versiyonu mu olur elbette bilemiyoruz. Ancak bu önyargının, ilk bakışta “kesin S1000RR’ın çıplağıdır” dediğimiz S1000R ile kırıldığına daha önce de şahit olmuştuk... Bakınız: BMW S1000R, La Dolce Vita .
Alman medyasına göre 2014'ün Ekim ayında Köln'de yapılacak olan Intermot fuarında motosikletin konsept halini görmemiz mümkün olacak. ( Tabi bu da fuara katılımı artırmak adına yapılan spekülasyonlardan mı bilinmez...)
Yine de duyurulması halinde, super naked sınıfında Japon ve Avrupalı rakiplerinin (Honda, Yamaha, Kawasaki, Aprilia, Ducati, KTM, Triumph) arasındaki sıkı rekabete GSR 1000 ile katılacak olan Suzuki; pazar payından istediği, ihtiyaç duyduğu ve beklediği satış rakamlarını alabilecek mi görebilmemiz için ne yazık ki en az bir sene daha beklememiz gerekiyor.
Suzuki GSR 750:

GSR 1000'in piyasaya çıkmasının Suzuki için iki önemli etkisi var; birincisi global krizin en çok vurduğu isimlerden biri olan Hamamatsu merkezli şirketin tekrar silkelenip "ben hala buradayım !" demesi olacak... Buna ek olarak kısa süre önce yenilenen (daha doğrusu baştan yaratılan) V-Strom 1000 ve Suzuki'nin fabrika olarak MotoGP'ye tekrar girmesi bu silkelenmenin birer habercisi sayılabilirdi.
İkinci olarak , Suzuki şaşırtıcı bir şekilde Bandit modelinden sonra super naked kategorisinde hiç bir yaşamsal faaliyet göstermeyerek tüm sahayı rakiplerine kaptırıyordu...Belki de Japon motosiklet üreticisi, kataloğunda uzun süredir eksik olduğu bu motosiklet modeli ile yeni başlangıçlara öncülük edebilir... Ne dersiniz?
Suzuki GSR 750:
