in

SUZUKI KATANA

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

Motohangar’ın bir Suzuki Katana’nın gövde işçiliği ile oynadığını duyunca dehşete düşmüştük! Sonucunda ortaya bugüne kadar yapılmış en ikonik motosikletlerden birisi çıktı.

Fakat sonra Patrick Jones ve ekibinin, 1980 orijinallerinden değil de bir 2006 Katana üzerinde çalıştığını öğrendik. Küçük bir araştırma ile de ismin ABD’de GSXF serisinde olacağını öğrendik. Bu seri ise bir sport-tourer karışımı olup orijinalinin açısal büyüsüne sahip değil.

SUZUKI KATANA 1. İçerik Fotoğrafı

“Bu motosiklet bize müşterilerimizin birinden geldi. Bizden bir süre önce bir CB750 almış ve günlük kullanıma uygun bir yol ahbabı istemiş, dolayısı ile de bir Katana alıp bunun ile ne yapabileceğimizi sordu. Biz de eski ve yeni tat karışımları ekleyelim istedik ve biraz “endüstriyel şehir harekatı” dokunuşu yaptık!” diyor Patrick. Doğru estetiklere ulaşmak adına, Motohangar çıplak metal ve minimal düzeyde boya işçiliği kullanmışlar. Buna ek olarak da görüntüyü bir arada toplamaya yardımcı olan, agresif görünüşlü Avon Distanzia Tekerler eklemişler.
SUZUKI KATANA 2. İçerik Fotoğrafı
Bütçe kısıtlıydı dolayısıyla büyük seleye baş rol verildi ve arka farlar onun altına sığdırıldı. Birazcık alt şase modifikasyonundan sonra GSFX yakıt tankı soyularak çıplak metal haline getirildi ve ufak bir siyah boya ile monokromatik bir görsellik eklendi. Kısaltılmış egzoz sistemi motorun tarzına uymakla beraber toplam ağırlık azaltma politikasında çok büyük bir role sahip. Geri kalan görevler ise diğerlerine kıyasla oldukça basit; akünün yerinin değişmesi, hava filtrelerinin takılması, karbüratörlere maksimum performans için ayar çekilmesi…
Katana’nın duruşunu geliştirmek adına Patrick ön kısmını alçaltmış ve Vortex klipsleri ve GT380 ön farı eklemiş ki oldukça hoş görünüyor. Belki orijinal alman tasarımı gibi görünüyor olmasa da kesinlikle başladığı yerden oldukça ileride. Patrick bu motosiklet ile yaptığı çalışmaları şu şekilde yorumluyor: “Bu motosikle üzerinde çalışmak gerçekten ferahlatıcıydı, CB’ler ve 70’lerden oldukça fazla yapıyoruz dolayısıyla bu biraz mola turu gibiydi. Elde ettiğimiz sonuçtan da gurur duyuyoruz.” Eğer bir GSFX “Katana” görecek olursanız, bilin ki Motohangar olağanüstü bir iş çıkarmış!

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Savaş Motosikleti: Confederate X132 Hellcat

En İyi 5 BMW R-Serisi

REKLAM