Menu
in

Tilki Tilki Saat Kaç?

Yazar: Sanço Panço

Bu ay Çöl Tilkisi Vespa PX 200’ümüzde büyük değişiklikler var. Vespa Restorasyon Merkezi
(Abdullah Akış ve ekibi) bu değişiklikleri bizim için uğraşarak gerçekleştirdi. Takip ettiğiniz üzere
oldukça ileri düzeyde modifiye ettiğimiz Tilki’nin geçen ay pistonunu deldik. Bunun üzerine
modifikasyonları daha ileri düzeye taşıyabilmek için motoru tamamen söküp yeniden ele aldık.

Benzin yönünden fakir kaldığı için delindiğini düşündüğümüz Asso Werke pistonumuz ve orijinal krankı motorun içinden söküp çıkarttık. Polini silindir hasarsız olduğundan sadece yeni pistonu Sip- Scootershop’dan sipariş ettik. Bir haftada elimize ulaştı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Orijinal motor bloğu ağzındaki benzin çıkışları yeni silindire göre küçük olduğundan bu çıkışları Polini silindire göre büyütmek üzere siyah kalemle bloğun ağzını işaretledik (kırmızı ok ile gösterilen bölge)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bloğun silindirin etekleriyle biraraya geldiği noktalarda da birbirini tam olarak tutmayan detayları birbiriyle eşleştirmek üzere fazlalıkları kalemle işaretledik. Sonrasında bu bölgeleri traşlayarak benzin emiş ve egzoz portlarının birbirini yakalamasını sağladık.

 

 

 

 

 

 

 

Motor bloğunu sökmüşken üzerinde takılı olan rulmanları ve bilimum keçeleri yeniledik. Motor bloğunun tamamı benzinle temizlendi. Üzerinde yapılacak değişiklikler için hazır halde tezgah üzerine tespit edildi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motor bloğu işaretlediğimiz üzere taşlanarak benzin emiş portları silindirle uyumlu hale getirildi. Bu bölgeleri sadece taşlamak yetmiyor ayrıca özel gereçlerle parlatmak gerekiyor. Altta motor bloğunun montaja hazır parlatılmış hali görülüyor.

 

 

 

 

 

 

 

Debriyaj kolunun eskimesi ve eskisi kadar iyi çekilememesi sebebiyle Yunanistan’dan aldığımız beyaz boyalı kolu eskisiyle değiştirdik. Bologna Vespa Time’dan aldığımız Domino marka kısa gaz kolunu da üzerinde birtakım ufak değişiklikler yaparak yerine taktık.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motorun tamamı benzin ile yıkandı ve montaja hazır hale getirildi. Merkez Servis’ten Ali ustanın önerisiyle Skuter Servis Davut Temur’dan aldığımız yarış krankını motora takmaya karar verdik. Motorun birleştirilmesi ince bir işçilikle yapıldı.

 

 

 

 

 

 

Motorun üzerinde takılı olan SIP Road 2.0 egzozu biraz daha yüksek performans için BGM Bigbox marka egzoz ile değiştirdik. Bigbox’un ana borusundaki boyut farkı yukarıdaki fotoğrafta da net olarak görülebiliyor.

 

 

 

 

 

 

Yunanistan’da bulduğumuz Vespa dükkanından aldığımız dörtlü sinyal ana sistemde herhangi bir değişiklik yapmaksızın takılabiliyor. Düğme grubunu takar takmaz PX’iniz üzerindeki sinyalleri dörtlü biçimde çalıştırabiliyorsunuz.

 

 

 

Önümüzdeki sayıda: Ağaç kesme motoruna dönüşen PX ile ormana gidiyoruz.

Cevap bırakın