in

Triumph Thruxton Ace – Özel Seri Cafe Racer!

Yazar: Burak Yıldız

İngiliz Triumph, Cafe Racer piyasasında öyle hamleler yapıyor ki bu tarzı sevmeyen insana bile “acaba” dedirtmeyi başarıyor. Peki nedir bu Cafe Racer’ları bu kadar güzel yapan? Cevap Thruxton’ın Ace isimli özel versiyonunun detaylarında saklı.

Cafe Racer piyasasında Triumph markası aldı başını gidiyor. Öyle ki, marka artık ürettiği Cafe Racer’lar ile anılmaya başlandı. Normalde Cafe Racer, kullanıcının standart bir motosikleti kendi zevki doğrultusunda kesip biçmesiyle oluşurken, Triumph, zahmete girmek istemeyen motosiklet kullanıcıları için “hazır” Cafe Racer’lar üretiyor. Hatta yurt dışında Triumph’ın ürettiği Cafe Racer’ları alıp oynayanlar bile mevcut, ortaya çıkanlar salyalarımızı tutamayacağımız güzellikte olabiliyor.

Standart bir motosiklet alıp Cafe Racer yapmak istediğinizde ilk işiniz kuyruk kısmına el atmak olur. Orijinal seleyi çıkarıp odanıza dekor olarak asmanız olasıdır, çünkü bir Cafe Racer’ın en belirgin özelliklerinden biri de dümdüz selesidir. Bu nedenle motosikletinizin kuyruğunu kesip atmanız gerekecektir. Fakat Thruxton’a özel tasarlanan çelik şasi ve 820 mm yüksekliğindeki deri kaplamalı sele, Cafe Racer ruhuna uygun olarak geliyor.  

 

Triumph Thruxton Ace - Özel Seri Cafe Racer! 1. İçerik Fotoğrafı

 

Thruxton’a güç pompalayan 865 cc’lik motor bloğu bir Triumph klasiği olarak kendini hemen belli ediyor. Bu blok motosiklete 69 hp lik bir güç kazandırıyor. Tork oranı ise 53 nm. Ne dersiniz? Bizce yeterli. Değil diyorsanız Thruxton’ın görüntüsüne bakmanız yeterli olacaktır.

Her ne kadar güç değerleri, hızlanma, son hız vb. verilerin bu motosikletin kullanıcısını pek ilgilendirmeyeceğini düşünsek de yazmakta fayda var. Thruxton Ace, fabrika verilerine göre 115 mph(185 km) yapabiliyor. Hızlanmasını drag yarışlarındaki ortalama mesafeye göre kıyaslarsak, Thruxton Ace 400 metreyi 13.2 saniyede geçebiliyor. Kafeler arasında yarışmak için gayet yeterli!

Triumph, Thruxton’da telli jantları tercih etmiş ve bizce Cafe Racer’lara telli jant çok yakışıyor. Fren sisteminde ön tarafta 320 mm’lik tek disk mevcut ve bu disk çift piston sayesinde sıkıştırılıyor. Arka diskin boyutu 255 mm ve tek piston mevcut. Motosikletin yakıt deposu 16 litre benzin alabiliyor. Kuru ağırlığı 230 kg olarak belirlenmiş.

 

Triumph Thruxton Ace - Özel Seri Cafe Racer! 2. İçerik Fotoğrafı

 

Gelelim içimizin yağlarını eriten dış görünüşüne. Bir motosikleti Cafe Racer yapan yarış tipi alçak gidon ve ince tasarlanan düz sele motorun karakteristik özelliği durumunda. Artçı için yer yok, bunun yerine mono kapak ile görüntü pekiştirilmiş. Bu motosiklette artı selesine oldukça ihtiyaç duyacağımız düşünülürse olmasa da olurmuş dedirtti bize. Tüp şeklinde tasarlanan ve motosikletin neredeyse kuyruğuna kadar egzoz çok şık. Ön çamurluk, motosikletin tarzını yansıtır bir biçimde kısa tutulmuş, fakat aynısını arka çamurluk için söyleyemiyoruz. Plaka ve sinyaller için klasik biçimde tasarlanan arka çamurluk Thruxton’a klasik bir görünüm katıyor. Depo, mono kapağı ve hava filtresi kapağı üzerinde bulunan işlemeler bu motosiklete özgü.

Bu motosiklete bayılmış olabilirsiniz. Hatta almak istiyor bile olabilirsiniz. Fakat şunu belirtmekte fayda var, bu motosiklet özel bir versiyon ve oldukça sınırlı sayıda üretilmiş. Bu nedenle elinizi çabuk tutmalısınız.

 

Triumph Thruxton Ace - Özel Seri Cafe Racer! 3. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Kawasaki Vulcan S ABS

Doğuştan Kaslı Makine: 2015 Yamaha VMAX Carbon

REKLAM