Menu
in

Ucuzdan Pahalıya Bu Yılın Yeni Çıplakları

Bütün motorların fiyatları arkasına roket takılmış gibi yukarı fırlıyor. Biz de piyasaya yeni giren ama işleri düşük bütçeye hitap etmek olan çıplak motorlara genel bir göz atmak istedik.

İşleri düşük bütçeli olmak demek, tatsız tutsuz olmayı gerektirmiyor. Aksine kullanımı en keyifli motorlar olan çıplaklar, fiyat etiketi sırasıyla karşınızda…

 

Fiyat: 20 Bin Liradan Az

Honda CB125R
Motosiklete başlayan herkes ilk motorunun sürmesi ve hakimiyeti kolay görünüş olarak gösterişli sürüş açısından atak olmasını ister. Honda’nın yeni Neo Sports Cafe serisinin en küçük üyesi olarak piyasaya çıkacak olan CB125R, kendisinden daha büyük motosikletlerin görünüşüne sahip. Özellikle şasi büyük abisi 300R ile neredeyse aynı. (bize 250 olarak gelecek). Hakimiyeti kolaylaştıracak ana konu olan ıslak ağırlık bu modelde sadece 125.8 kilogram.

CB125R, 8,500 devirde 14 beygir ve 8,000 devirde 10 Nm tork üreten, tek silindirli, sıvı soğutmalı bir motora sahip. Şasi büyük abi ile çok benzer olduğu için bu sınıfta bir motosiklet için oldukça stabil ve kararlı bir gidişe sahip olabileceğini düşünüyoruz.

Her ne kadar Avrupa’da motorun yatışını algılayarak kademeli çalışan IMU (Atalet Ölçüm Birimi) bazlı ABS’ye sahip olsa da, bildiğimiz kadarıyla Euro 4 normlarına göre 125cc altında ABS şartı bulunmuyor. Bu bağlamda fiyatı düşürmek için bize ABS’siz gelebileceğini düşünüyoruz. Dunlop radyal lastikler, LCD gösterge, tam LED farlar, modelin kalitesini daha da arttırmış görünüyor. Özellikle büyük abisiyle aynı gibi görünen 41milimetrelik ters ön çatal da insanın aklını başından alacak gibi duruyor. Honda CB1000R modelde bulunan LED farlar, karartılmış gösterge ve rahat oturuş pozisyonu, küçük kardeş CB125R modele de uygulanmış. Sele yüksekliği herkese uygun, 816mm. Honda yakıt tüketimi için “bir litre ile 48 kilometre gider” diyor. Böyle hesaplarsak 10 litrelik deposu ile 480 kilometre menzil var demektir. Bu ay içinde İstanbul’da motor fuarında görücüye çıkacak olan modelin 16-17 bin lira arasında olması beklenebilir diye düşünüyoruz.

Fiyat: 30 Bin Liradan Az

 

 

Honda CB250R
Neo Sports Cafe tasarımından yola çıkılarak düzenlenen CB250R ve CB125R model ile Honda ailesine iki yeni çıplak model katılmış oldu. Honda CB1000R modelde bulunan LED farlar, karartılmış gösterge ve rahat oturuş pozisyonu CB300R ve CB125R modele de uygulanmış. 8,500 devirde 27 beygir civarı güç üreten tek silindir motoru ile CB250R, 125’likten bir üst segmente geçmek isteyen sürücüleri etkilemeye hazır gibi duruyor. Honda CB300R, abisi CB1000R modeli andıran görünümünün yanı sıra 41mm USD çatallara, yüzer ön diske, IMU temelli ABS ve Dunlop radyal lastiklere sahip. Honda, yakıt dolu ağırlığının 143 kilogram olduğunu söylüyor. Bir litre ile 30 kilometre yapabilen tutumlu motoru ile toplam menzili 300 kilometre. Fiyatının 23-25 bin lira arasında olacağını düşünüyoruz.

Fiyat: 40 Bin Liradan Az

Yamaha MT-07
Firmanın deyimiyle “Olgunlamış” bir MT-07 bizlerle! 2018 senesi için iyileştirmeler ve güncellemeler geçirmiş olan modelin süspansiyonları, çeşitli koşullarda konfor ve performans sunabilmek üzere terfi ederek bir üst modele geçirilmiş. Ön çatalların güncellenmiş ayarları daha sportif bir sürüş sunarken arkada ise geri sönümlemesinin ayarlanabilme özelliği, sürüş stiline uygun hale getirilmesine izin veriyor. Deponun çevresini sarmalayan sele ise daha fazla rahatlık sunmak üzere yeniden tasarlanmış.

 

Ön yapı ve far tasarımına baktığımızda ise “Master of Torque” yani Tork Uzmanı abisi MT-09 modele benzediği kesinlikle ifade edilebilir. Yeni kuyruk kısmı ise büyük büyük abisi MT-10’dan ilham alınarak tasarlanmış. Motor hacmi olarak 689cc sıralı 2 silindire sahip olan yeni MT-07, tamamen yeni gövde yapısı ile dizayn edilmiş. 2018 Yamaha MT-07, yeniden tasarlanmış ön farı, kuyruk stop lambası, daha sportif ön çatal ayarları, düzenlenmiş sele yapısı, geliştirilmiş sürüş pozisyonu ile sürücüsüne daha fazlasını vadetmeye geliyor. ABS’nin modelle standart olarak geldiğini belirtelim. 2017 yılı modellerin 39.200tl’ye yükselmesi sonrasında bu makyajlı kasanın nasıl fiyatlanacağını sanırım fuarda göreceğiz.

Fiyat: 60 Bin Liradan Az

KTM 790 Duke
Fuarın bir başka ilgi çekici motoru da geçen sene gösterdikleri acayip protipe ne kadar yakın bir motor yaptığını heyecanla beklediğimiz KTM Duke 790’dı. Gerçi motora bir kısım şanslı gazeteci bir takım yerlerde 799cc’lik 2 silindirli 105 beygirlik bu motora fuardan hemen önce binme şansı bulmuşlardı. Bu sebeple motorun neye benzediğini biraz biliyorduk. Gelgelelim canlı görmek başkaydı. Geçen seneki prototipin acayip sportif arka tarafından sonra bu motorun arkası çoğu kimsenin pek hoşuna gitmedi. Sürücü kısmı ise biraz fazla enteresan olmuş. Dizlerle tutulan bölüm aşırı dar, sonrasında çok genişliyor ve ön çatalın etrafından dolanıyor. Oraları o kadar daraltınca benzin deposunu büyütmek için depo deliğini peri bacası gibi yukarı uzatmışlar, hasılı genel görünüm biraz acayip.

Gücü 105 beygirde tutarak KTM biraz güvenli tarafta kalmayı seçmiş. 14 litrelik yakıt deposu, 169 kilogramlık ağırlığı var. Standart lastikleri ise firmanın bu konu üzerinde çok çalıştığı söylenen Maxxis’ten geliyor. 270 derecelik krank çalışma açısı ile MT-07’ye benzer özellik gösteriyor ve V motor sesi çıkartmasını bekliyoruz. TFT dijital göstergesini İtalyan Cobo, ön fren kaliperlerini İspanyol Jjuan yapmış. 43 milimetrelik ön çatallar WP’den almışlar. Avrupa başlangıç fiyatı 9.500 euro olduğuna göre Türkiye’de ÖTV ile 55-60 bin lira arasında satılması beklenebilir.

Yamaha MT-09 SP
Yamaha MT-09’un bir üst versiyonu olan ve beklenen MT-09 SP, yine 115 beygir olarak günyüzüne çıktı. Geniş gidonu, kompakt şasisi, yüksek sürüş pozisyonu ve son derece güçlü motoru ile MT-09 SP, atak hyper-naked olarak tanımlanıyor. MT versiyonu bir adım ileriye götüren daha keskin hatlara sahip MT-09 SP versiyonuna, 850cc sıralı üç silindir motor can veriyor.

 

 

Bu modelde, arka süspansiyon olarak ek rezervuarlı Öhlins ve ön de ise yukarlarda geri sekme, aşağıda ise sıkışma ayarı bulunan sa nıyoruz Kayaba süspansiyonlar kullanmışlar Her iki süspansiyon bacağı da üstten geri sekme, alttan ise sıkıştırma ayarına sahip. Lastiklerde ve selede modeli daha da çekici hale getiren mavi detaylar bulunuyor. MT- 10SP’den alıştığımız bu renkler artık SP’lere özel hale geldi. Göstergenin eskiden beyaz olan zemini artık siyah, sayı ve yazılar ise açık renkli. Türkiye fiyatı 59.500 lira (şimdilik).

Fiyat: 70 Bin Liradan Az

Honda CB1000R
Çıkmadan önce Honda’nın “Neo Sports Cafe Racer” adı ile akıllara kazıdığı CB1000R’ın yaşadığı değişiklikler, gerek tarzında gerekse elektronik güncellemeler ve performans anlamında sayısız güncellemeleri de kapsıyor. Düzgün hatları, at nalı biçimindeki LED ön farları ve fırçalanmış alüminyum radyatör resmen cafe-racer dizayn etkilerini destekler nitelikte olmuş. Standart, Spor, Yağmur ve kişiselleştirilebilme seçeneği ile Kullanıcı olarak dört ayrı sürüş modu mevcut. Honda, sahiplerine motor gücünü, motor frenini ve çekiş kontrolünü üç seviye ayarlayabilme olanağı sağlamış. Bu da Superbike Dünyası’ndan gelen hoş bir alıntı olmuş. Honda CB1000R, halen CB1000RR’ın bir önceki nesil 998cc hacimli motorunu değerlendirse de önemli derecede güncellenmiş. Honda mühendisleri, 998cc DOHC sıralı 4 silindirli motora 11.2:1 to 11.6:1 sıkıştırma oranı sağlamışlar. Hava giriş supabı ve egzoz, motora giren havayı geliştirmek üzere yükseltilmiş. Tüm bu özellikler de 2018 Honda CB1000R modele özgün bir kişilik vermiş. Hafifletilmiş çelik yeni şasi, yükseltilmiş gidon, döküm tekerler, ön süspansiyonda tamamen ayarlanabilir Showa Ayrı Fonksiyonlu Çatal, modelin özelliklerinden bazıları. Fiyatının 65-70 bin aralığında –her ne kadar bu aralık çok geniş olsa da, düşünüyoruz.

 

Fiyat: 80 Bin Liradan Az

Kawasaki Z900RS
1970’lerin efsanesi Kawasaki’nin orijinal ve havalı Z1 modeli, Z900RS modelde tekrar hayat buluyor. 948cc hacimli, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir motora sahip model, Kawasaki Z900RS Cafe ile aynı güç rakamlarını yaşatıyor. Eski zamanları hatırlatan nostaljik Z900RS, Şeker Kahverengi/Şeker Turuncu, Mat Metalik Yeşil/ Düz Siyah, Metalik Parlak Siyah olmak üzere üç renk alternatifi ile geliyor. Çok fonksiyonlu, çift LCD göstergesi, yenilikçi LED farları, modern stili ve gözyaşı tarzındaki deposu ile Z1’den ilham alan model, Yardımcı ve Kaydırmalı Debriyaj’a ve Kawasaki Çekiş Kontrol Sistemi’ne sahip.

Kawasaki Z900RS Cafe adıyla çıkan modelin ise önünde eski zamanlara çağırım yapan yarım bir karenaj bulunuyor. “Otantik modern” ve “Klasik model” havasını bir arada bulunduran Kawasaki Z900RS Cafe, 948cc motor gücü ile 8,500 devirde 111 beygir güç ve 6,500 devirde 98.5 Nm tork üretebiliyor. Klasik Lime Yeşili ile piyasaya çıkacak olan model, geçmişi hatırlatan görüntüsü ile oldukça ilgi çekmeyi başarıyor. 2018 Kawasaki Z900 RS Cafe, cafe racer görselliğini tamamlayan hafif kambur sportif bir seleye kavuşmuş. Modelin alçaltılmış gidonu ve şirin yuvarlak aynaları ise standart RS modelde görülen türden. Baz model ile Cafe arasında yurtdışında 500 euro fark var. Buraya geldiğin %20 ek gümrük vergisi ve sonrasında %37 ÖTV ile Türkiye fiyatının 80 bine yaklaşacağı tahmin edilebilir.

 

 

Cevap bırakın