in

Ülkemizin Başı Sağolsun

Trafik savaş alanı gibidir diye sürekli hatırlatıyoruz. Aman hep dikkatli olalım diyoruz. Trafik kazaları ve daha fazla ölümler olmasın diye kask takın ve bilinçli kullanalım diye bahsediyoruz.

Şu son günler, yaşadığımız acı olaylar Türkiye’mizi yasa boğdu. Gözü yaşlı vatanımızın, ülkemizin başı sağ olsun. Yüreklerimiz, içimiz ağlıyor, durmadan acı hissediyorum. Yüreğimdeki gözyaşlarımla canım hiç bir şey istemiyor, motorumla yola çıkmak dahi istemedim, ne rüzgar çare ne de yol… Bayrağımı cama astım, içim acıyarak olayları takip ediyorum. Şehit ailelerimizin acıları çok büyük, “Belki daha nefes alıyordur, belki ölmemiştir” diyen, tabutun karşısında acı feryatlarla haykıran şehit yakınlarının acısı nasıl dinecek? Bütün şehitlerimize Allah’tan rahmet, analarımıza, babalarımıza ve geride kalanlara sonsuz sabırlar diliyorum. Tek bir can daha yanmasın, tek bir damla kan daha dökülmesin, yuvalar sönmesin. Lütfen her yerde olabildiğimiz kadar dikkatli olalım, birbirimize yardım edelim. Savaş alanı gibi olan trafikte de daha dikkatli olalım.

Trafik kazalarındaki ölümler tahmin ettiğimden çok daha yüksekmiş. İstatistikleri inceledim ve görünce şok oldum. 2014 senesinde Türkiye’de trafik kazalarında ölenlerin sayısının 3.684 olduğu yazılı. Bu rakamı görünce şok oldum, beklemiyordum. O kadar çok kişi hayatını kaybetmiş ki, ancak istatistiklerle acı gerçek ortaya çıkıyor. Günlük yaşantımızda haberlerden 1 kişi öldü veya 3 kişi hayatını kaybetti gibi haberi duyunca gerçek acı bilançoyu görmüyoruz. 2007 yılında trafik kazalarında 5.007 kişi hayatını kaybetmiş, inanılır gibi değil. 2011 yılında toplam sayı, ilk kez 4.000’in altına inmiş. Rakamlar çok yüksek de olsa biraz da olsa bir azalma var. Sürücülerin bilinçlenmesi nedeniyle diye düşünmek istiyorum. Kazaları önlemek için öncelikle bilinçli kullanıcıların çoğalması şart, hem otomobil hem motosiklet sürücüleri için bu gerekli.

Motosikletlerin trafikte birer araç olduğu farkındalığının da kesinlikle oluşturulması lazım. Kazaların başlıca sebebi hepimizin bildiği gibi hız! Diğer sebepler yakın takip, hatalı şerit değiştirme, yorgunluk, cep telefonu kullanımı ve alkollü araç kullanımı. Bütün hepsi sürüş eğitimlerinin içine dahil edilmeli ve motorun bir araç olduğunun bilincine eğitim ile farkındalık kazandırılmalı. Motorcu camiasında artık pek çok grup var. Bu gruplar birleşip yollarda kortej oluşturulduğunda varlığımızı gösterip mesajlarımızı iletiyoruz. Artık varlığımızdan herkes haberdar aslında ve sesimizi yükseltebiliyoruz. Şehitler için anlamlı ve hüzün dolu sürüşler düzenlendi. Bayraklar asılarak yüzlerce motorcu konvoy oluşturdu. Sadece motorcular değil, taksi şoförleri de şehitlere destek konvoyu düzenledi.

Yaklaşık 100 tır sürücüsü araçlarıyla teröre tepki konvoyu halinde Zonguldak Ereğli ilçesinde şehir turu yaptı ve tur sırasında otomobil, kamyon, minibüs ve kamyonet sürücülerinin de katılımıyla konvoy büyüdü. Çocuklardan oluşan bir bisikletçi grup bile bayraklarıyla vatan için slogan attı. Binlerce evin ve iş yerlerinin pencerelerine bayraklar asıldı. Bu birlik ve beraberlik gösterileri çok güzel ve anlamlı, birlikten güç doğar. Yaşananlar ve şehitlerin evlerine düşen ateş hepimizi, tüm Türkiye’yi perişan etti. Güvenli bir ülke, barış ve huzur istiyoruz. Birlik olalım ve barış için el ele verelim..