in

Ünlü Şampiyon Barış Tok’tan Motosikleti Tehlike Olarak Gören Ailelere Yanıt “Futboldan Daha Tehlikeli Değil”

Yazar: Motoron

Dört yıl Motocross, beş yıl da Türkiye Pist
Şampiyonu olan ünlü pilot Barış Tok,
ülkemizde yanlış bilinen bir anlayışın
giderilmesi için ailelerle buluşacak. Motosiklet
sporunun futboldan daha tehlikeli olmadığının
altını çizen Tok, önce ailelerin bu sporu
tanımalarının gerekli olduğunun altını çiziyor.

Ünlü iş adamı ve Oset e-Trial motosikletlerinin distribütörü Kemal Kantar’ında destek verdiği projede ünlü şampiyon Barış Tok, ilköğretim okullarında motosiklet sporunu anlatacak. İlk aşamada 4-10 yaş grubu çocukları hedeflediklerini belirten Tok; “Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileriyle görüşmelerimiz sürüyor. Bu girişimimiz olumlu sonuçlandığı takdirde okullarda öğrenci ve velilerle buluşacağız. Önceden planlanan takvime göre okullara öncelikle pek fazla bir alana ihtiyaç duyulmayan ve başlangıçta dengeyi çok daha rahat öğretebildiğimiz Trial motosikletlerle gideceğiz. Çocuklara ve ailelere ekipman ve kıyafetlerin ne işe yaradıklarını göstereceğiz.

 

 

Daha sonra teori ve talep bulunması halinde uygulamalı kısa eğitimler vereceğiz. Ailelere doğru ekipman, eksiksiz kıyafet ve iyi bir eğitimin önemini anlatacağız.” dedi.

 

 

 

Neden e-Trial?

Çocukların ve ailelerin başlangıçta yakıtlı motosikletlerden çekindiklerini, dolayısıyla bu spordan uzak durduklarını belirten Şampiyon; “Artık ülkemizde de bulunan, elektrikli Trial motorlar tüm dünyada olduğu gibi çocukların motor sporlarına ilk başlamalarında çok büyük fonksiyonel kolaylıklar sunuyor. Çocuklar ve aileleri bu spora alışana kadar ses ve benzin kokusunun iticiliği ile tanışmıyorlar. Hatta dünyada pek çok örneğini gördüğümüz, başlangıç aşamasından sonra da e-Trial ile devam edenler var. Bu anlamada gerçekten profesyonelce üretilmiş, gerek güç gerek denge anlamında otoritelerden tam not almış Oset-e Trial motosikletlere sahip olmamız çok büyük avantaj” diye konuştu.

 

1.

Ünlü Şampiyon Barış Tok’tan Motosikleti Tehlike Olarak Gören Ailelere Yanıt “Futboldan Daha Tehlikeli Değil” 1. İçerik Fotoğrafı

 

2.

Ünlü Şampiyon Barış Tok’tan Motosikleti Tehlike Olarak Gören Ailelere Yanıt “Futboldan Daha Tehlikeli Değil” 2. İçerik Fotoğrafı

 

1.Dünyada motor sporlarına başlama yaşı 4’e kadar indi. Bizde ise o yaşlarda çocuğu bakkala bile göndermiyorlar. Ailelerin korkusu da tamamen bilgisizlikten kaynaklanıyor. İlgi duyan ve bilgilenen aileler çocuklarının bu sporu yapmalarında sakınca görmüyor.

 

2.Trial-e motosikletler çocukların motor sporlarına başlamasında çok etkili oldu. Dünyada ve ülkemizde akaryakıtlı motorların tehlikeli olduğu kanısı böylece aşıldı. Türkiye’ye ithal edilen OSET-E Trial motosikletlerde bu sporun yaygınlaşmasında önemli roller üstlenecek gibi görünüyor.

 

 

 

 

Gelişime katkısı var

Barış Tok’un altını çizdiği diğer bir konu da çocukların motosiklet sporuna küçük yaşlarda başlamaları durumunda gelişimlerine önemli katkılar yapacağı iddiası. İyi bir motosiklet sporcusunun çok hızlı düşünmek zorunda olduğunun ve denge konusunda yeteneklerini geliştirdiğinin altını çizen şampiyon “Çocuklar başlangıçta denge algılarını geliştiriyor.Sonra hızlı düşünüp karar verme becerilerini… Belli oranda risk almayı öğreniyorlar. Adrenalin salgısıyla dünyaya bakış açıları değişiyor. Sonuçta edindikleri bunca donanımı günlük hayatlarına da taşıyorlar. Dolayısıyla yaşıtlarından daha hızlı düşünüp karar verebilen, dengeli, belli konularda riskleri yönetebilen yönleriyle ön plana çıkıyorlar ve daha başarılı oluyorlar” şeklinde belirtti.

 

Ünlü Şampiyon Barış Tok’tan Motosikleti Tehlike Olarak Gören Ailelere Yanıt “Futboldan Daha Tehlikeli Değil” 3. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

 

Yerel yönetimlere çağrı

Tok, motor sporlarının da futbol, basketbol, tenis gibi bir spor dalı olduğunu ifade ederek, yerel yöneticilerin diğer branşlara yaptıkları tesisler gibi Trial parkurları da yapmaları gerektiğini söyledi. Şampiyon; “Yerel yöneticilerimiz kentlerin pek çok yerine basketbol, voleybol, mini futbol, kay kay, paten sahaları gibi halka açık tesisler yapıyor. Oysaki motosiklet sporları da bu branşlar gibi bir dal. Evet belki pist benzeri ağır maliyet gerektiren tesisler yapamazlar ama bir Trial sahasını çok ucuza mal oluyor ve küçük bir alanda yapılabiliyor. Ülkemizde bu spora gönül verenlerin sayısı hızla artıyor. İnanın yapılacak Trial alanları en az sporun diğer alanları kadar ilgi çekecektir. Elbette kentlerdeki uygun alanlarda motocross parkurları da yapılabilir. Bunlar çok maliyet istemeyen spor tesisleridir. Eğer ülkemizden de şampiyonlar çıkmasını istiyorsak bu alanlara ihtiyacımız olacak.” dedi.

 

Ünlü Şampiyon Barış Tok’tan Motosikleti Tehlike Olarak Gören Ailelere Yanıt “Futboldan Daha Tehlikeli Değil” 4. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

 

Barış Tok kimdir?

İlk motosikletine 11 yaşındayken sahip olan Barış Tok 1995 yılında il kez girdiği Motocross Türkiye Şampiyonası’nda 4 yıl üst üste birincilik kürsüsüne çıktı. Daha sonra motosiklet pist yarışlarına merak sardı. Yoğun antrenmanların ardından 1999 yılında ilk kez katıldığı Pist Türkiye Şampiyonası’nda yine birincilik kürsüsüne çıktı. İlk yarıştığı 1999 yılından 2004’e kadar 7 kez Türkiye Pist Şampiyonası birincilik kürsüsünden inmedi. Barış Tok’un motocross ve pistte Doğu Avrupa dereceleri de bulunuyor. Yıllar sonra bu yılki Enduro Türkiye Şampiyonası’na katıldı. Bodrum’da koşulan ilk ayağı ikinci olarak tamamladı. İzmir’de “Mototec” isimli servis istasyonu sahibi olan şampiyon şimdilerde minik sporcular yetiştirmek için eğitim verme hazırlıkları yapıyor.

 

Ünlü Şampiyon Barış Tok’tan Motosikleti Tehlike Olarak Gören Ailelere Yanıt “Futboldan Daha Tehlikeli Değil” 5. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Şehrin Bütün Yolları Senden Sorulur

20 Yıllık Tecrübe Çelik Bisiklet

REKLAM