in

Versys 1000 2021’de Skyhook Süspansiyon Kullanacak

Kawasaki Versys 1000

 Japonya merkezli dünyaca ünlü motosiklet üreticisi Kawasaki, Versys 1000 modeli için yeni yılda çeşitli geliştirmeler yapmaya karar verdi. Kawasaki, yeni 2021 model Versys 1000 için yeni renk seçenekleri sunuyor. Geliştirmeler yalnızca renk seçenekleri ile sınırlı kalmayacak. Japon üretici aynı zamanda motosiklet modelinin süspansiyon sisteminde de değişikliğe gideceğini açıkladı.

Skyhook Nedir?

Skyhook süspansiyon sistemini 2013 yılından beri motosiklet dünyasında görmekteyiz. Sistemin çalışma prensibi aslında oldukça basit. Elektronik süspansiyona sahip motosikletiniz(bu haber özelinde Kawasaki Versys 1000 olsun) sürekli olarak yoldan gelen verileri gözden geçiriyor. Eğer normal şartlardan fazla bir sıkışma varsa amortisörler sertleşirken, daha yumuşak sürüşlerde ise süspansiyon ayarlarını yumuşatabiliyor. Sistemin kendine koyduğu referans noktasının ismi de Skyhook. Yani “havadaki kanca”. Bu havada duran hayali kanca sayesinde süspansiyonunuz hangi şartlarda asıl davranacağına daha iyi karar verebiliyor. 

Ducati bu sistemi 2013 yılından beri kullanıyor
Ducati bu sistemi 2013 yılından beri kullanıyor

Versys 1000 Skyhook için KECS Sensörlerini Kullanacak

 Versys 1000 SE’nin aslında zaten kullanışlı bir elektronik süspansiyon sistemi bulunuyordu. Kawasaki’nin hali hazırda kullandığı süspansiyon sistemi, kendi isimlendirmesi ile KECS (Kawasaki Electronik Control Suspension), firmanın yine kendi ürünüydü. Japon üretici son yıllarda Multistrada 1260 S ve 950 S modellerinde kullandığını gördüğümüz Skyhook süspansiyon sistemini Versys 1000 modeline de taşımaya karar verdi.

 Kawasaki’nin yaptığı açıklamasında yeni kullanacağı sistemin ne kadar kullanışlı olduğuna değindiğini görüyoruz. Firmanın açıklaması şu şekilde: “Yükseltilmiş Skyhook yazılımı, tek başına veya bir yolcu ile sürüş sırasında daha yumuşak ve daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor. Yolu saniyede 1.000 kez ‘okumak’ için KECS sensörlerini kullanan Skyhook, ultra-akıcı Versys 1000’in çok yönlülüğünü ve konforunu daha da artırarak sürücülerin kilometrelerce yol almasını mümkün kılıyor.”

 Skyhook teknolojisinin arkasındaki fikir, motosikleti bütün zorlu yol koşullarında sürücüye konforlu bir sürüş sağlaması için dengede tutmak. Teknolojinin isminin arkasında, motosikleti gökten sarkan bir kancaya takılmış gibi dengelemenin hayalinin olduğunu söyleyebiliriz. Bu süspansiyon arka ve ön lastiklerin maruz kaldığı yol bozukluklarını (çukur, yükselti, taş vb.) birbirlerine uyumlu bir şekilde hafifletiyor. Bu sistem motosiklete yerleştirilen sensörleri kullanarak motorun hızını ve aldığı mesafeyi ölçüyor. Bu sensörler iki tane olup, biri yaylı bir sistemde, örneğin şasede, diğeri ise yaysız bir kısmında  bulunuyor. Sensörlerin arasındaki mesafeye göre süspansiyon gerekli ayarlamaları yapıp, sürücüye rahat bir sürüş deneyimi kazandırıyor.

Versys 1000 Yeni Renkleri İle Beraber Gelecek

 Versys 1000’in geri kalanında çok büyük değişiklikler olmadığı söylenebilir. Japon üretici; motor bloğu, göstergeler veya gövde yapısında herhangi bir değişikliği önemli görmemiş. Renk seçeneklerine bakacak olursak, Kawasaki’nin 2020 modelinde kullandığı gri dokunuşlarıyla yeşil ve siyah renk modeli oldukça ilgi görmüştü. Yeni eklenen; kırmızı bölmeleriyle gri ve siyah modeli ile beraber Kawasaki kullanıcılarına iki renk tasarımı seçeneği sunuyor. 

İlginizi Çekebilir
Vespa GTS 300 ve GTV 300 Modellerini Geri Çağırıyor

 

Güncel Kawasaki modelleri için Kawasaki Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Aprilia Niken’e Rakip Üretecek

BMW G 310 GS 2021 İçin Yenilendi

REKLAM