in

Vespa 946 İle Vespa Tarihi Yeniden Canlanıyor

Yazar: Motoron

Vespa, 1946 yılında çalışılan ilk orijinal
ürünü MP6 prototip modeli üzerinden yeni
bir model geliştirdi Vespa 946

Bugün tüm dünyada 17 milyondan fazla aracıyla sokaklarda olan Vespa, şimdi de efsane modeli Vespa 946’yı meraklılarıyla buluşturuyor. Vespa 946, doğduğu 1946 baharında yaratılan orijinal ürünü, stil ve yaratıcılık simgesi olan MP6 prototipini referans alıyor. Bireysel hareket özgürlüğünü estetikle buluşturan ve bunu bir yaşam stili olarak tüm dünyaya benimseten Vespa’yı ünlü yapan çizgileri geliştiren Pontedera Style Centre, bu yeni tasarımla gelenek ve yeniliği bir araya getiriyor. Tüm Vespa tarihinde olduğu gibi Vespa 946’nın da teknik olarak ayırt edici özelliği gövdesi oluyor. Tek bir çelik ve alüminyum bileşen işlevi desteklerken aynı zamanda motoru, aktarım bileşenlerini ve tüm mekanik parçaları barındırıyor.

 

             Vespa 946 İle Vespa Tarihi Yeniden Canlanıyor 1. İçerik Fotoğrafı

 

 Vespa 946, geleneksel olarak “küçük gövde” (mevcut LX ve S serileri) ve “büyük gövde” (GTS ve GTV serileri) olarak ikiye ayrılan Vespa ürünleri arasında, ilk defa bu kategorilere girmeyen yeni bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Vespa tarihinde ilk kez tek bir amortisör (dört konumda önceden ayarlanabilir gazlı bir ünite) progresif kol sistemine yatay olarak monte edilmiş. Bu çözüm Vespa 946’nın kendine has arka hatlarını etkilemiyor.

 Alüminyum bir destek üzerine yerleştirilen sele ise sıra dışı bir tasarıma sahip olmasıyla, işlevselliğinin yanı sıra Vespa 946’nın özel tasarımına da layığı ile hizmet ediyor. Alüminyum döküm bir desteğe menteşeli olan sele ince su geçirmez kumaştan üretilmiş.

 Tümüyle LED olan lambaları da yine Vespa 946’nın en ayırt edici özelliklerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle farda Full LED teknolojisi kullanılmış. Alüminyum ön çamurluk 12 inçlik tekerleğin genel zarifliği ile örtüşüyor. Ön tekerlek arka tekerlek ile aynı boyutlara sahip. Bir Vespa’da şimdiye kadarki en büyük boyutlarda olan ayrılabilir jantları, 946’ya ayrı bir hava katıyor. Maksimum güvenliği amaçlayan fren sistemi, çift diskli ve özel bir yazılıma sahip bir kontrol ünitesi ile kontrol edilen iki kanallı bir ABS sistemi ile tamamlanıyor.

 

Vespa 946 İle Vespa Tarihi Yeniden Canlanıyor 2. İçerik Fotoğrafı

 

Tekno(eko)lojik hedefler

Vespa 946, teknolojik cephede de geleceğe bir pencere açıyor. Vespa 946’nın geleceğin motorlarındaki gelişimin çizgilerini taşıyor, daha düşük yakıt tüketiminin yanı sıra gaz ve gürültü emisyonlarında belirgin azalma ile karakterize ediliyor.

 Tek silindirli, 125 cc, 4 zamanlı, 3 valflı, hava soğutmalı ve elektronik enjeksiyonlu bu motor, Piaggio Group’un scooter motorlarında geldiği son noktayı temsil ediyor. Motor tümüyle Piaggio Group’un en büyük tesisi, aynı zamanda dünyada motor alanında en önemli ve gelişmiş araştırma, geliştirme ve üretim merkezlerinden biri olan Pontedera’da tasarlanmış, geliştirilmiş ve üretilmiş. 8.250 rpm’de maksimum 8.5 kW şaft gücü ve 6.500 rpm’de 10.7 Nm’lik maksimum torku ile performans, yeni motoru kendi kategorisinde en üst sıraya yerleştiriyor. Vespa 946 125 3V, önceki nesil motorlara nazaran performans açısından net bir gelişimi temsil ediyor: Maksimum güç %7.1 ve maksimum tork %10.3 artıyor. Performanstaki önemli artışlara rağmen, yakıt tüketiminde mükemmel sonuçlar elde ediliyor: 50 km/sa hızda menzil 55 km/lt (önceki nesil motora göre yaklaşık %30 daha fazla). Dahası, bakım aralıkları artık 10.000 km noktasında planlanıyor, yani yeni 3V motor daha düşük maliyetli.

 

Vespa 946 İle Vespa Tarihi Yeniden Canlanıyor 3. İçerik Fotoğrafı

 

Vespa 946 – Teknik Ayrıntılar

Gelenek ve yenilik: Sac gövde ve alüminyum ayrıntılar: gidon, sele desteği, yan paneller, ön çamurluk.

Maksimum güvenlik: ABS fren sistemi ve ASR elektronik çekiş kontrolü. 12 inç tekerlekler ve çift diskli fren.

Ekoloji ve ekonomi: 125 cc 3V motor, elektronik enjeksiyon, yakıt tüketimi ve emisyonda kategorisindeki en azalma değerleri.

Teknoloji ve stil: LED far ve gö stergeler, tam LCD panel.

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Branda Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Tatil Ve Motosiklet

REKLAM