in

Viraj Sanatını, 1-2 Ekim’de İstanbul Park’ta Keşfedin

Yazar: Motoron

California Superbike School tam 34 yıldır yaklaşık 40 ülkede faaliyet gösteren bir
motosiklet sürüş eğitim okulu. Pistlerden sokaklara birçok motorcunun eğitimli ve
güvenli sürüş yapmasını sağlayan bu okul şimdi Türkiye’de. Motoron Dergisi olarak,
motosiklet kültürü dergisi sıfatımıza yakışır bir birliktelik gerçekleştirerek tüm
motosiklet severlerin beklediği California Superbike School’u 2013/3. eğitimi 1/2
Ekim’de vermek üzere İstanbul Park’a getiriyoruz.

Her motosiklet kullanıcısının korkulu rüyası ve motosikletin keyif anı virajlardır. Virajlar keyiftir, virajlar heyecandır ve virajlar zamanın kazanılıp kaybedildiği yerdir. Yarışçıların hocası Keith Code tarafından kurulan, 34 yıldır 200,000 üzerinde amatör sürücüye ve Dünya Şampiyonları dahil binlerce yarışçıya viraj sanatının eğitimini ve antrenörlüğünü vermekte olan California Superbike School (CSS) viraj sanatının keşfini, geliştirilmesini ve mükemmelleştirilmesini hedeflemektedir.

 

Amerika, Avustralya, İngiltere, İrlanda, Hollanda, İspanya, İsveç, Norveç, Güney Afrika, Dubai, Yunanistan ve Türkiye’de faaliyet gösteren okullar dünyadaki en geniş eğitim ağına sahiptir.

 

California Superbike School’da öğretilen teknikler sadece virajla ilgilidir, ne daha fazlası ne de daha azı öğretilmemektedir. Her binicinin itiraf edeceği gibi işin sırrı virajlardadır ve CSS’in amacı bu sırrı öğrencileri ile paylaşmaktır. Motoron 2010 senesinden itibaren California Superbike School eğitim programlarının Türkiye’deki tek yetkili temsilcisidir.

 

NEYİ NASIL ÖĞRETİYORUZ?

 

California Superbike School, 1’den 4’e kadar olan basamakları ile viraj tekniği öğrenmek üzere geliştirilmiş en verimli programdır. Hangi seviyede motosiklet kullanırsanız kullanın her basamak birer birer çıkılarak eğitim verilmekte ve yıllar boyunca keşfedilen ve geliştirilen viraj teknikleri, öğrencilerin viraj alırken yaşadığı sıkıntıları gidermekte veya virajları mükemmelleştirmek için kullanılmaktadır.

 

CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL’DA BİR GÜN

 

Viraj Sanatını, 1-2 Ekim’de İstanbul Park’ta Keşfedin 1. İçerik Fotoğrafı

 

California Superbike School’da geçireceğiniz günün nasıl geçtiğini anlayamayacağınız dopdolu bir gün olacak, dersler yoğun ancak rahat ve zevkli bir atmosferde gerçekleşecek. Gün sabah 07:00’de kayıt ve kontrolle başlayacak akşam saat 17:00 gibi son değerlendirmeler ile sona erecek. Gruplar her 3 kişiye 1 Sürüş Eğitmeni düşecek şekilde yapılandırılmakta ve her öğrenci gün boyunca aynı Sürüş Eğitmeni ile çalışmakta. Gün boyunca beş Sınıf Eğitimi, beş Pist Eğitimi ve Pist Dışı Eğitimler olacak. Her pist seansından sonra sürüş eğitmeniniz size gelişiminizle ilgili kişisel bir değerlendirme yapacak.

 

NE ÖĞRETİYORUZ?

 

California Superbike School’da geçireceğiniz o gün dopdolu bir gün olacak, dersler yoğun ancak rahat ve zevkli bir atmosferde gerçekleşecek. Gün sabah 7’de kayıt ve kontrolle başlayacak akşam 5 gibi son değerlendirmeler ile sona erecek. Gruplar her 3 kişiye 1 sürüş eğitmeni düşecek şekilde yapılandırılmakta ve her öğrenci gün boyunca aynı sürüş eğitmeni ile çalışmakta. Gün boyunca 5 kez “Sınıf Eğitimi”, 5 kez “Pist Eğitimi” ve “Pist Dışı Eğitim”ler olacak. Her pist seansından sonra sürüş eğitmeniniz size gelişiminizle ilgili kişisel bir değerlendirme yapacak. Eğitime katılan herkes “Birinci Basamak”tan başlar ve yukarı doğru ilerler. Her katılımcı kendine yakın yetenekteki sürücülerle aynı grupta olacak şekilde gruplara dağıtılmaktadır. “Birinci Basamak” viraj sanatınızın gelişiminin başlangıç noktasıdır. Hali hazırdaki yeteneğinizi ya da birikimlerinizi yansıtmamaktadır.

 

EĞİTİMLERİN İÇERİĞİ

 

Birinci Basamak Birinci Basamak en sık rastlanan 6 viraj hatasını ele alır. Bu 6 nokta gelişiminizin temelini oluşturmaktadır.

 

1. Viraj giriş hızı. Çok hızlı? Çok yavaş?
2. Gaz kontrol hataları. Çok erken, çok fazla, yetersiz gaz?
3. Dönüşe yanlış başlama. Çok erken dönüşler, çok geç dönüşler, doğrusu hangisi?
4. Dönüş hataları ve düzeltmeler. Viraja çok hızlı ya da çok yavaş yatışlar, viraj içi düzeltmeler.
5. Yanlış sürüş kararları. Karşı karşıya olduğunuz durum için hangi tercih doğru?
6. Tutarsız apeksler. Çok geniş, çok dar, değişken?

 

Eğitimli bir göze sahip herkes bu hataları fark edebilir. Biz de ise eğitimli gözlerin yanı sıra her hatanın kesin ve eksiksiz çaresi de bulunmakta. Birinci Basamak’ta sizlere her noktayı kusursuzlaştırmanın neden önemli olduğunu ve size ne gibi faydalar sağlayacağını açıklıyoruz. Bir an için 6 noktayı da çalıştığınızı ve kusursuz hale geldiğinizi hayal edin;

 

Sürüşünüz,

 

1. Mükemmel viraj giriş hızı. Her seferinde istediğiniz gibi.
2. Kusursuz gaz kontrolü. Motorunuz her virajda kontrol altında.
3. Hassas viraj girişi. Her seferinde virajı sorunsuz kılan bir dönüş başlangıç noktası.
4. Viraj içinde gergin gidon düzeltmelerine son. Her dönüşte hassas ve temiz bir dönüş.
5. Tam rahatlık. Her koşulda motorunuz ile ahenk içinde.
6. Lazerle kesilmişçesine viraj çizgileri.

 

Adeta bir profesyonelinki gibi tutarlı olsaydı nasıl olurdu? Bunlar mümkün mü? Eğer bu noktalara ulaşmanın kolay olduğunu ya da sizleri bir gün bu noktalarda mükemmeliyete ulaşacak kadar eğitebileceğimizi söyleseydik, doğru olmazdı. Ancak 1.Basamaktan sonra, nerede hata yaptığınızı ve nasıl düzeltebileceğinizi göreceksiniz. Birinci Basamak boyunca tüm noktalar size tam olarak açıklanacak ve pistte çalışmanız sağlanacak

 

İkinci Basamak

 

Hedefe kilitlenmenin bir sürücünün en kötü düşmanı olduğunu hepimiz biliyoruz. Yumuşak, hızlı ve kendinizden emin sürüşün sırrı gözlerinizi eğitmekten geçiyor.

Bu eğitim ise İkinci Basamak’ta hedef aldığımız konu.

 

1. Referans noktası nedir ve her dönüş için kaç tane lazım?
2. Sürüş alanı kavramı nedir, bu alanı büyütmek mümkün mü?
3. Görüşünüzü kısıtladığınızda ne yapmalı ve tedavisi var mı?
4. Gözlerinizi en verimli şekilde kullanarak, en fazla bilgi nasıl alınır?
5. Viraj bitimini ne işaret eder? Değiştirebilir misiniz yoksa viraj sonu tembeli misiniz?

 

Bir sürücünün görsel yetenekleri, sürüşünün temelini oluşturmaktadır, ne kadar çok görürseniz güveniniz o kadar artar. Gördüklerinizi ne kadar iyi yorumlarsanız, sürüşünüz o kadar daha kolaylaşır. Başka bir deyişle, hepimiz görsel yeteneklerimiz kadar iyiyiz. Nerede olduğunuzu bilmiyorsanız, nereye gitmek istediğinizi ve nasıl gideceğinizi bilmek imkânsız hale gelir. İkinci Basamak, sürüşün bu temel kuralına çözümler getirmekte.

 

1. Viraj hassasiyeti kazanın.
2. Değişik çizgi seçenekleriniz olsun.
3. Virajda kendinize daha fazla alan yaratın. Daha fazla alan, daha çok zaman ve “ahenk” demektir.
4. Hedefe kilitlenme hastalığından kurtulun. Bir sonraki viraja Moto GP pilotları gibi daha sert girin!

 

İkinci Basamak’tan sonra “Görüşün” her şey demek olduğunu, nasıl çalıştığını ve sık sık tekrarladığınız hatalardan nasıl kurtulacağınızı anlayacaksınız. Yanlış zamanda, yanlış yerde, yanlış şeyi yapmanıza sebep olan hayatta kalma içgüdünüzü yendiğinizi göreceksiniz.

 

Üçüncü Basamak

 

Üçüncü Basamak katılımcıların vücutlarını çalıştırmakta. Amacımız tüm katılımcıların vücutlarının alt kısmını kullanarak motor hâkimiyetini en zor koşullarda bile arttırmasını sağlamak. Bu bölümde vücut pozisyonunun Nasıl ve Ne Zaman sorularına cevap buluyoruz.

 

1. Viraj çizginizi süspansiyon ayarlarınız ile oynamadan nasıl değiştirirsiniz.
2. Motorunuzun en dengesiz olduğu an nedir, iyi kontrol için sürücü/motor ikilisinin hangi unsuru çok önemlidir?
3. Şikan, serpantin ve göbeklerde dengeyi nasıl korursunuz?
4. Motorun bir yanından diğerine dengeyi bozmadan ve süratle nasıl geçersiniz?
5. Birbirini takip eden virajlarda, en az güç harcayarak en iyi sonucu almak için nasıl bir planlama yapmalısınız?

 

Üçüncü Basamak motor üzerinde nasıl göründüğünüz ve hissettiğiniz ile ilgili. Bu basamakta birçok sürücü varlığını dahi bilmediği iki yeni teknikle tanışıyor. Motor üzerinde kendinizi rahatsız ve kontrolsüz mü hissediyorsunuz? Bu bölümde bu sorunların nasıl düzeltileceğini size gösteriyoruz.

 

Dördüncü Basamak

 

Dördüncü Basamak size özel bir program. Sürücü değerlendirme formuyla size özel programı belirliyoruz.

 

1. Hangi temel teknik beceride zorluk çekiyorsunuz?
2. Gelişiminiz için en büyük engel nedir?
3. Hangi sürüş senaryoları çözümsüz?
4. Hangi noktalarda tutarsızlık olduğunu tespit ediyorsunuz?
5. Kontrolün hangi noktaları sizin en zayıf yönünüz?

 

Bu formdaki sorular sayesinde eksikliklerinizi tespit edip, aynı yarışçılarla çalıştığımız gibi, daha önceki üç basamakta üzerinden geçtiğiniz 15 temel teknikten tekrarlamaya ihtiyacınız olanları tespit edip, bunların üzerinden geçiyoruz. Dördüncü Basamakta, ayrıca sürüşünüzü videoya alıp (Videolu motor her eğitimde olmayabilir) eğitmenlerimizle birlikte video üzerinden gerekli değerlendirmeleri yapıyoruz. Dördüncü Basamak mükemmeliyeti aramak olarak da adlandırılabilir.

 

EKİPMAN

 

Motosikletim Nasıl Olmalı?

 

Motosikletinizin marka, model ve tipi önemli değildir önemli olan motosikletinizin temiz, bakımlı ve her tür sıvının sızdırmazlığı sağlanmış olmasıdır. Jantlar, lastikler, zincir, frenler, tüm oynar noktalardaki rulmanlar, ön ve arka süspansiyon iyi durumda olmalı ve bütün bu noktaların eksiksiz ve hasarsız durumda olduğu piste gelinmeden sürücü tarafından kontrol edilmelidir. Piste girerken motosikletiniz bizim tarafımızdan kontrol edilecektir. Teknik Kontrol sonucu motorunun piste çıkmaya elverişli olmadığına karar verilen öğrenciler, hiçbir ücret iadesi olmaksızın program dışı kalacaktır.

 

Kıyafetim nasıl olmalı?

 

Kıyafetler pistte oluşabilecek istenmeyen durumlarda sizi korumalıdır, bu yüzden kıyafet ve özellikle kaskı kurallara uymayan katılımcılar hiçbir ücret iadesi olmaksızın eğitime alınmayacaktır.

 

* ECE 22-05, Snell M2000 /M2005, DOT, BSI 6658 Type A veya ACU Gold onaylı tam (full face) kask.
* Çenesi açılır (flip-up) kasklarla eğitime katılamazsınız.
* Tek parça veya birbirine fermuarlanabilir iki parça deri kıyafet.
* Tek parça veya birbirine fermuarlanabilir iki parça Kevlar/Cordura (veya benzeri) CE onaylı tekstil kıyafet.
* Deri motosiklet çizmesi ve deri motosiklet eldiveni.
* Tüm giysiler hasarsız olmalıdır.
* Tecrübeli grup üyelerinin deri giymesi tavsiye edilir.
* Metal parçacıklı diz kaydırıcıları (knee slider) yasaktır.
* Sırtlık kesinlikle tavsiye edilmektedir.

 

Eğitimde kullanamayacağınız kıyafetler!

 

* Motokros eldivenleri ya da bileği açıkta bırakan deri eldivenler,
* Jean pantolon veya ceket,
* Paddock ceket tabir edilen, korumasız tekstil motosiklet ceketleri,
* Motosiklet botu olmayan her tür bağcıklı ya da bağcıksız bot,
* Açık kask

 

ÜCRET VE BAŞVURU

 

Katılmak istediğiniz eğitimlerin ücretini kredi kartına taksitle veya havale ile ödeyebilirsiniz.
Ödemeniz ulaştıktan sonra tarafınıza kesin kayıt için gerekli formlar gönderilecektir.
 

 

Kurs Ücreti

 

1.Basamak 575 EURO + KDV
2.Basamak 575 EURO + KDV
3.Basamak 575 EURO + KDV
4.Basamak 600 EURO + KDV

 

Not: Aynı anda herhangi iki basamak almanız halinde 2. Basamakta %20 indirim uygulanmaktadır. 

 

İletişim;

Tel (216) 469 4415-16 •  info@superbikeschool.com.tr

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

CSS Yeniden İstanbul Park’ta

California Superbike School

REKLAM