in

Virajdan Honda mı Önce Çıkar, Yamaha mı?

Yazın güneşli güzel günlerini geride bırakıp sonbaharın yağışlı günlerine doğru yol alıyoruz. Ufukta motosiklet sektörünü bekleyen keskin bir viraj var.Arkasında ne olduğu belirsiz seçim süreci olan ve cari açık tehdidiyle panik ataklar geçiren TL’nin yıprattığı bir viraj. Ancak virajı daha da tehlikeli ve öngörülemez kılan nokta, yeni ehliyet yasası. Tıpkı zemini hiç oturmamış stabilize bir yolda keskin bir viraja girmek gibi bir durumla karşı karşıya sektör.

Siz olsanız bu durumda, ne yaparsınız? Viraj öylesine keskin ki, karşıdan ne geleceği belli değil; üstelik stabilize zeminin kayganlığı su götürmez bir gerçek. Daha önce kimse üzerinden geçmedi; deneyim sıfır nokta sıfır. Böylesine zorlu bir durumda, viraja gelmeden önce konumlamanızı yapmalı, hızınızı düşürmeli ve kontrollü biçimde apex çizgisini görünceye kadar ilerlemelisiniz. Viraj çıkışını gördüğünüz o noktada ise hızlanıp hızlanmamaya karar vermelisiniz.

 

İşte bu karar noktası, rekabet savaşının başlama noktası olacak! Kimi markalar gaza yüklenecek, kimi gaz kesecek! Böylece bazı markalar, rakiplerine belki de uzun yıllar kapanmayacak ölçüde fark atıp Türkiye’de motosiklet pazarının ana belirleyicisi konumuna gelecek. İlginçtir, her yıl istenilen etkiyi yaratmasa da, ziyaretçilerini tekrar tekrar hayal kırıklığına uğratsa da İstanbul Moto Bike Expo Motosiklet Fuarı, geçen yıllara oranla bu kez çok daha önemli bir görev üstlenecek! Stabilize kaplı virajdan kimin hangi hızla çıkacağını, kimin yere yapışacağını tahmin etmemizi sağlayacak.

 

Hız kestiğimiz şu günlerde az da olsa virajın konumunu görebilmek ve iyi bir strateji geliştirebilmek için elimizde olan verileri sıralayalım;

 

Artılar:

• 16-18 yaş aralığında motosiklet ile tanışmak için gün sayan yeni bir kullanıcı kitlesi pazara giriş yapacak.

• M sınıfı ehliyet alacak olan yeni kullanıcı kitlesi nedeniyle Moped pazarında düşmekte olan talep tırmanışa geçecek.

• A1 sınıfında ehliyet alanlar 125 cc pazarının zorunlu alıcıları olacak.

• A2 sınıfı ehliyet alanlar ise pazarın gidişatını belirleyecekler. 21-24 yaş aralığında olan bu grup motosiklet sektörünün mutlak takip etmesi gereken öncü grup olacak. Stabilize yolda zeminin oturmasını sağlayacak olan bu grubun aldığı motosiklet modeli ve markası, gelecekte alacağı motosikleti de belirleyecek. Dolayısıyla bu yaş grubundakilerin gönlünü kazanan, zorlu rekabet savaşının da galibi olacak.

• A sınıfı ehliyete sahip olanlara baktığımızda büyük cc’lerde rekabeti, pazara yeni sürülecek modeller belirleyecek. Ama ana rekabet 125-250 cc bandında gerçekleşeceğini söyleyebiliriz. Çünkü pazarın tüm oyuncuları buraya odaklanmış durumda.

 

Eksiler:

• Terör

• Siyasi belirsizlik

• Ekonomik istikrarsızlık

• Yükselen döviz kuru

• Düşen yatırımlar

• Artan işsizlik

 

Onca eksiye rağmen, kalite, fiyat, müşteri memnuniyeti ve markanın kullanıcıya verdiği haz silahlarını doğru kullanabilen, iletişim faaliyetlerini buna göre kurgulayabilen markalar, virajdan kazançlı bir biçimde çıkacak; bu araçlardan en az birini es geçenler ise virajdan savrulma tehlikesiyle karşı karşıya kalacak. Belki de bazıları yarıştan temelli çıkma kararı alacak! Öyle ya da böyle pazara sürülecek modeller ve fiyat bazlı rekabet gösteriyor ki bize, yakında markalar arasında MotoGP tadında nefes kesen bir yarış izleyeceğiz.

 

Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Vergi Artışının Ardındaki Sır!

Yeni Başlayanlar için Dönüş Tavsiyeleri

REKLAM