in

Yamaha

Yazar: Sanço Panço

2016 Yamaha Yeni Modeller

MT10

Yamaha’nın EICMA’da tanıttığı büyük ses getiren modellerin başında MT-10 geliyor. MT-10, 9’dan sonra gelen bir çıplak veya ilerde Tracer’ı olabilecek bir tur motoru değil, güncel R1’in çıplak versiyonu. R1’deki gibi ayarlanabilir KYB amortisörler, 2 ateşleme haritası, üç kademeli çekiş kontrol gibi teknolojik destekler de bulunuyor. Tam anlayamadık ama, hızlı vites atmaya yarayan quickshifter da opsiyonel olarak bulunacak gibi bir açıklamaları var.

Yamaha 1. İçerik Fotoğrafı

Seri donanımdaki ABS’ye ek olarak, LED farlar, LCD gösterge gibi özellikler de standart donanımda bulunuyor. Oldukça konforlu bir oturuş pozisyonuna sahip MT-10, adeta yolda olduğu kadar pistte de hızlı girmek isteyen adamlar için yapılmış gibi görünüyor. 50 bin lira civarında olmasını beklediğimiz modele ilginin de oldukça yüksek olacağını düşünüyoruz.

*

Yamaha 2. İçerik Fotoğrafı

Yeni nesil R1 motoru

Yamaha 3. İçerik Fotoğrafı

MWT-9

Yamaha, bu sene 44.sü düzenlenen Tokyo Motor Show’da ortaya çıkardığı yeni üç tekerlekli MWT-9 ile bu kez EICMA’da yine gözleri üzerine çekmeyi başardı. 3 silindir ve 849cc’lik bir motor gücü ile MWT-9, Yamaha tarafından öndeki iki teker yapısı ve performansı ile “Viraj Ustası” şeklinde tanımlanıyor. Ayrıca MWT-9’un motorunda MT-09 motoru kullanılmış fakat bu sefer 847cc olan motor gücü 849cc’ye çıkarılmış. Daha önceki üç tekerlekli motosikletlere nazaran oldukça spor bir görünüşü olan MWT-9 için Yamaha, spor sürüş kategorisinde yeni bir pencere açacağını söylemekte.

Yamaha 4. İçerik Fotoğrafı

Motosikletin görünüşü oldukça dinamik ve heyecan verici aslında, fakat iki teker sevenler ne düşünür bilemiyoruz ama ben kendi adıma bir tane ön tekerin yeterince ihtişamlı görünen MWT-9’a fazla geldiği kanısındayım. Tabii ki üç teker seven sürücülerimiz için bakıldığında hem performans hem de görünüş açısından MWT-9, kesinlikle alternatif bir motosiklet olacak gibi…

?XSR-700

Deri çantaları, kesilip biçilmiş alüminyum panelleri, 186 kilogramlık ağırlığı ve 75 beygir gücü ile XSR-700 gerçekten çekici bir motosiklet olmuş. Bell’in antika görünümlü kasklarından bir tane alıp gazlamak gerekiyor. ABS’nin seri olarak sunulduğu motor, fotoğraflardaki görünüşünde daha çekici. Dijital göstergesi de son derece yeterli.

Yamaha 5. İçerik Fotoğrafı

??XSR-900

Yamaha MT-09’u bir café racer olarak nasıl görüneceğini merak ettiğiniz oldu ise Yamaha XSR900’e bir göz atmalısınız. Japon üretici, XSR900 ile sport-heritage (spor mirası) serisini inşaa etmeyi ve hipster topluluklarına hitap etmeyi planlıyor. Yamaha XSR900’ün tasarımı Roland Sands Design’dan çıkmış. Motosikletin teknolojisine gelecek olursak; Yamaha, XSR900’ü modern zamana göre geri kalmaması için yeterince teknoloji ile donatmış fakat bazı teknolojileri de, garajında daha basit motosikletler isteyen sürücüler için dışarıda bırakmış. Bu teknolojiler nelerdir derseniz, 2016 Yamaha XSR900; çekiş kontrol sistemi, ABS ve ayarlanabilir bir süspansiyon ile geliyor. Bu motosikletin özelliklerinde en büyük rol oynayan kriterler tabii ki tasarım bileşenleri. Bunun sebebi ise bu bileşenlerin Yamaha’nın “Faster Sons” motosiklet temasını taşıyor olması.

Yamaha 6. İçerik Fotoğrafı

?MT-03

Öncelikle şunu söyleyelim, bu motorun 25’lik versiyonu olacak mı, emin değiliz. Dolayısıyla Türkiye’ye sadece 03 olarak gelebilir. Bu da ÖTV sebebiyle fiyatını yükseltir. R25’e binmiş biri olarak, bu motorun da hemen hemen aynı motor olduğunu söyleyebiliriz. 321cc’lik motoru 42 beygir güç üretiyor, ABS standart donanımda, Euro4 emisyonu karşılanıyor. 168 kg’lık ağırlığı, KTM’nin benzer modellerine göre biraz fazla olsa da, oturuşpozisyonu bize rahat geldi.

Yamaha 7. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Triumph

TVS Apache 200’de BMW Çizgileri

REKLAM