Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!

Yeni Model Yazar: Özlem Köseoğlu

Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!

Yamaha MWT-9 eğimli üç tekerlekli motosiklet konsepti, 2015 Tokyo Motor Show’u şereflendiren en zarif motosikletlerden birisi… Çoğu üç tekerlekli konsept, scooter modellerinin bir uzantısı olsa da MWT-9 ek bir ön teker ilaveli spor bir motosiklet…

Yamaha’nın “Cornering Master” yani “Viraj Ustası” adı altındaki gelişim projesi ile bu üç tekerlekli motosiklet,  spor sürüş deneyimini yeni bir kategoride geliştirmeyi hedeflemiş durumda.  Halı hazırda Yamaha’nın, Intermot fuarında ortaya çıkarmış olduğu 01-GEN bu alanda keşfe başlamışken, MWT-9 daha zorlu bir üç tekerlekli spor sürüş görevini üzerine almış bulunuyor ve böylece daha iyi viraj alma performansı sunma sözü veriyor. İçten monte edilmiş ön teleskopik çatalları kullanan 01-GEN’in aksine yeni konsept, daha fazla yatış açısı sağlayan dışarıdan monte edilmiş süspansiyon çatalları seçeneği sunuyor.


Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!  1. İçerik Fotoğrafı


Yeni düzenlemenin, değişken yol zeminlerinde ve bir dizi sıkı viraj etrafında akıcı bir sürüşü desteklediği iddia ediliyor. Aynı zamanda MWT-9’un, yakın gelecekte üretilecek farklı versiyonları da bekleniyor. Ayrıca Yamaha’nın üç tekerlekli konseptleri hakkındaki haberimizi de ilgili linkte bulabilirsiniz: http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/yamaha-dan-uc-tekerlekli-iki-yeni-konsept-1679


Üç kelimesi, MWT-9 için kilit bir kelime; yol tutuşunu arttıran üç tekerlek, motoru güçlendirmek için kullanılan üç silindir ve karşınızda MWT-9. Motorun kalbinde Yamaha MT-09’un motoru kullanılmış olsa da MT-09’un 847cc sıralı üç silindir motor gücü yerine 849cc 3 silindir ve sıvı soğutmalı bir motor ile güçlendirilmiş. Fakat Yamaha, MWT-9’un tüm teknik özelliklerini henüz açıklamadı. Ama bu motor gücüne bakılırsa, üç tekerlekli spor motosikletin, aynı spor bir motosiklete benzer güçte olması gerektiği düşünülüyor.


Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!  2. İçerik Fotoğrafı


Görsel olarak bakıldığında, her biri fren diskli çift ön tekerlek ve tuhaf ön şeridi ile motosikletin spor karakteri biraz kaçmış oluyor. Motosikletin arka kısmı ise çekici bir spor motosiklete benziyor. Aslında MWT-9’a bakıp ta keşke ön tekerin biri olmasaydı dediğinizi duyar gibiyiz, çünkü bakınca bir fazlalık hissi uyandırıyor. Ayrıca Yamaha konsepti, arka tekeri yürütmek için geleneksel zincirli tahrik sistemi kullanmış.

2015 Tokyo Motor Show’dan gelecek yeni haberleri, her zaman olduğu gibi sitemizde yayınlamaya devam edeceğiz…

YORUMLAR