in

Yamaha MT-25 İle 1200 KM

Yazar: Alişan Fidan

Yamaha’nın motosiklete yeni başlayanlar için ürettiği MT-25, özellikle fiyat/performans oranı ile göz önüne çıktı ve Türk motosiklet kullanıcısı gözünde büyük yer elde etti. Biz de kendisini 1200 km boyunca kullanıp test ettik…

Adı başka ama kendisi aslında tam olarak naked hale getirilmiş bir R25. Yeni bir far, geniş gidon takılıp ardından da biraz süsleme yapılmış ve VOILA! Frenler, süspansiyonlar, diamond tipi şasi ve 250cc hacme sahip motor tamemen aynı kalmış.
Baktığınız ilk anda göze çarpan şey gerçekten büyük deposu oluyor. 14 litre hacme sahip depo, R25 modelinde kullanılan ile aynı ve oturduğunuzda dizlerinizle tutunacak bolca yer var. Ön farı bana göre biraz daha karakterli olabilirmiş fakat böyle bir tasarım kullanılmış. Göze daha çok çarpan, aynadan gördüğünüzde “İşte bir MT-25 geliyor!” dedirten bir tasarım olmalıydı diye düşünüyorum. Örneğin kardeşi MT-125’i bu konuda çok daha başarılı buluyorum.
Yamaha MT-25 İle 1200 KM 1. İçerik Fotoğrafı
Tam olarak 36 beygirlik gücü kağıt üzerinde gerçekten iyi gözüküyor. Üstüne atladığınızda alt devirlerde gerçekten boş fakat ilginçtir ki trafik içinde kullanışı çok rahat bir motosiklet hissi var. Gücün ve kolay kullanımın ortalaması bence çok güzel bir şekilde yakalanmış. Keşke naked modelin alt devirleri biraz daha dolu olsaymış diye hayıflanmadım değil.
Virajlı yollara kendimi attığımda 12,500 devir çevirebilen motor size gerçekten eğlenceli bir zaman vaad ediyor. Torkun alt devirlerde olmaması sebebiyle vitesler ile biraz fazla oynamak zorunda kalsanız da sportif bir hisse sahip sesi sayesinde 36 beygir sizi fazlasıyla eğlendiriyor. Hem de ne eğlenmek! Şanzımanın geçiş hissinin de çok rahat olduğunu vurgulamak gerekir. Vites oranları da çok güzel ayarlanmış. Hem şehir içi hem de şehirler arası yol gitmek için yeterli. Hatta şehirler arası yolculuklar için vites oranları biraz uzun bile tutulabilirmiş.
Süspansiyoları ise önce ayarsız 41mm, arkada ise preload ayarlı şekilde geliyor. KYB’nin ürettiği bu süspansiyonlar gayet basit ve yoldaki çukurları iyi absorbe edecek şekilde yumuşak. Hatta rakibi sayılabilecek Kawasaki Z300 ve KTM Duke 250/390’dan çok daha yumuşak. Günlük kullanım için güzel olan bu yumuşaklık virajlarda biraz eksi olarak dönüyor ama Türkiye’nin bol çukurlu yollarında bir nimet olduğu gerçeği yadsınamaz.
Gidon, depo ve selenin birleşimi naked ve superspor bir motosiklet gibi bir algı yaratsa da MT-25’in gidonu o kadar yüksek ki dik oturuşu neredeyse bir commutter gibi hissettiriyor. MT serisinin büyük ağabeyi MT- 09 gibi gerçek naked hissini yakalamanız biraz zor. Bu motosikletin hissi bana göre tam olarak arada kalmışlık şeklinde tanımlanabilir.
Öndeki çift pistonlu 298mm’lik fren diski işini gayet güzel yerine getiriyor. Yumuşak fakat kademeli hissi insanda güven uyandırıyor. Ard arda virajlarda çok sert sıkmalar yaptığınızda biraz ısınmaya ve şişmeye başladığını hissetseniz de bence fiyat/ performans skalasında gayet iyi bir konumda. Üstünde gelen IRC marka lastikleri pek beğendiğimi söyleyemem. Memleketin parlak asfaltına fazla güvenmemeniz gerektiğini her fırsatta mutlaka hatırlatıp insana bildiği duaları okutuyor. Islak performansı ise tahmin edebileceğiniz gibi kötü. Fakat yine fiyat/ performans skalasında değerlendirirsek değiştirilemeyecek bir durum olmadığından göz ardı edilebilir.
Yamaha MT-25 İle 1200 KM 2. İçerik Fotoğrafı
Kadranı Yamaha R25 ile aynı. Büyük bir analog devir saatinin yanında dijital olarak yakıt, hararet ve anlık ve ortalama tüketimi takip edebileceğiniz bir gösterge var. Kadrandaki herşey kolay anlaşılabilir boyutta ve güneş vurduğunda dijital göstergenin okunamaması gibi bir problem mevcut değil. Motorunun karakteristiğinin tam tersine sürerken şasi ve süspansiyonların tepkisi çok ağırkanlı. Tam olarak kardeşi MT-125 veya büyük ağabey MT-09’un verdiği spor naked hissini almak gerçekten zor. Fakat 110-120 gibi hızlarda sabit giderken o kadar rahat ki altınızda 250cc hacme sahip bir motosiklet olduğunu unutuyorsunuz.
En beğenmediğim yanı ise yakıt tüketimi oldu. 4 litre/100km altına indirmek için çok ciddi şekilde sakin gitmeniz gerekiyor. Görebildiğim en iyi rakam 3.60lt/100km oldu ki burada artık sakin gitmekten çıldırma noktasındaydım. Forumlarda okuduğum kadarıyla genel olarak kullanıcılar da bu durumdan şikayetçi.
Özet olarak Yamaha MT-25 bana göre herşeyi “yeterince” iyi şekilde yerine getiriyor. Öne çıktığı veya çok kötü diyebileceğim bir tarafı yok. Her gün marşına bastığınızda sizi karşılayacak, sorunsuz şekilde gitmek istediğiniz yere götürebilecek bir motosiklet. Bana göre tek kusuru aşırı yakıt tüketimi. Bunun dışında 1200km boyunca kullanıpta beğenmediğim başka bir özelliği olmadı. Eğer az önce söylediğim tipte fiyat/ performans skalasında bir Japon üreticinin motosikletini almak istiyorsanız Yamaha MT- 25 sizin aradığınız seçim olabilir

Yamaha MT-25 İle 1200 KM 3. İçerik FotoğrafıYAMAHA MT-25 TEKNİK ÖZELLİKLER
Fiyat: 14.950 TLMotor Hacmi: 249 ccMotor Özelliği: 2 silindir, 4-subap, 6 vitesMotor Gücü: 36 bg @ 12000 d/dTork: 22.6 Nm @ 10000 d/dMaksimum Hız:180 km/sAğırlık: 165 Kg.Sele Yüksekliği: 780 mm.Yakıt Kapasitesi: 14 LitreÖn Fren: 298 mm diskArka Fren: 220 mm diskÖn Lastik Ebatları: 110/70 – 17 M/CArka Lastik Ebatları: 140/70 – 17 M/CDistribütör: Yamaha Motorwww.yamaha-motor.com.tr

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Açılışın İlk Yıl Dönümünün Ardından Yamaha İstanbul

Yamaha Tmax 530, Honda Integra 750’Ye Karşı

REKLAM