in

Yamaha R1 İle Kuzey Kutbuna Gitmek

Yamaha mühendisleri yıllardır R1’i pistte ve yolda inanılmaz bir performans vermesi için hazırlıyorlar. Üretilen motorların hepsi sınırlarının zorlanması ve maksimum heyecanı vermesi için üretildi. Sjaak Lucassen’in aklında da tam olarak bu var. Hayır. Pistte inanılmaz dereceler elde etmek gibi bir niyeti yok. O kuzey kutbuna ulaşmak istiyor.

Bu Lucassen’in İlk Macerası Sayılmaz

Biz de oldukça şaşkınız. Ama bu yeni bir plan da sayılmaz. 2001 yılında Yamaha R1 ile Dünya’yı gezen Sjaak Lucassen bu zorlu görev için bilgi toplamaya 2013 yılında başladı. Alaska’da yine özel lastikler taktığı, ve peşinde de bir kızak sürüklediği R1 ile Kutuplar ile yakın bir iklim ve zeminde sürüş yapmış. Kendine ait Websitesinde “Alaska’nın kuzeyinde yaptığım bir sürüş sonrası bu düşünce aklıma girdi” diye açıklıyor. 

Bu sürüşlerin ardından soğuk hava ile ilgili bilgi toplayan Lucassen ayrıca görevin imkansız olmadığına da inanmış. 2016 yılından beri de 2001 model R1’ini bu görev için hazılıyor Motorunu bu koşulara uyarlamak için soğuk ve karlı bölgelerde yaptığı sürüşler sonunda Denge, yol tutuşu, lastik ve yakıt taşıma gibi sorunların olduğunu fark eden Lucassen motosikletin anatomisinin bu yolculuk için yeterli olmadığını anlamış.

Sjaak Lucassen R1 ile çölde

R1’i Kuzey Kutbu İçin Hazırlamak

“Bu yolculuk için bir arazi motoru seçseydim R1 için yapacağım değişiklikleri o motora da yapmam gerekecekti. Günün sonunda bir fark olmadığı için R1’i seçtim”.

Sjaak Lucassen
2013 yılında yaptığı Alaska gezisinden bir fotoğraf

R1’in kalbinde başka bir yeri olduğunu belirten Lucassen’in aslında tek nedeni bu değil. 2001 modelinin motor bloğunun nasıl birleştirildiğini bildiğini ifade ediyor. Bu bilgi ekstrem şartlarda motorun durması halinde çok faydalı olabilir.


2013’de Alaska’nın kuzeyinde yaptılan sürüşlerin ardından iki tarafta da çok büyük bir tekerleğe ihtiyaç olduğu anlaşıldı. Hatta sırf bunun yüzden tamamen yeni bir arka maşa ve ön çatal tasarlanması gerekli hale gelmiş. Lastiklerin bu kadar genişlemesi, aktarımın da değişmesi anlamına geliyor. İki farklı dişli seti kullanılarak tekerleğe iletilen güç de kısıtlamış. Lucassen Motosikletine aRctic1 adını vermiş.

aRctic1'in yeni aktarımı

Motosiklete kompresör ilave eden Lucassen motosikletin yüksekliğini ve lastiklerin basıncını ayarlayabiliyor. Bir diğer sorun ise sıvıları yeterli sıcaklıkta tutmak. 2013 yılında Putoline’in ilk test için geliştirdiği yağdan memnun kalan Lucassen tekrardan bu yağı kullanacak. Benzini ve motor soğutma sıvısını ısıtmak içinse bu bölgeleri yüksek dirençli kablolar ile çevrelemiş. Motosikletin yapımını Lucassen’in Youtube kanalından izleyebilirsiniz.

Yolculuk Tarihi

“Bu gibi bir projeyi belli bir zamana sıkıştıramazsınız.” diyor Lucassen. Şu an için hedefi 2021 yılında istediği yolculuğu gerçekleştirebilmek. Yolculuğun gerçek bir mücadele olması için kurallar bile koymuş. “Yanımda gelecek arabanın bana yardım etme izni yok. Sadece benzin taşımak ve çekim yapmak için ordalar”.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Honda’dan Arazi için Cub: CT125 Hunter Cub

Yeni Honda CBR 600RR-R Geliyor Mu?

REKLAM