Menu
in

Yamaha R25 Kıbrıs Lansmanı

Yazar: Sanço Panço

Gerçekten de Yamaha bu motorla Honda’nın Cbr250r’ı ile elinde tuttuğu satış birinciliğine gözünü dikmiş görünüyor. Bu sene en az 1000 adet satmayı hedeflediklerine göre, Türk motorcusunun büyük derdi sezon ortasında motosiklet bulma sıkıntısı çekilmeyecek gibi görünüyor.

Motoron adına şu anda Kıbrıs’ta Yamaha R25 basın lansmanındayım. Uzunca bir süredir böylesi bir tanıtım Türkiye’de ilk defa yapılıyor sanırım. 

Epeydir konuşulan spor motorlarına yakışır biçimde Yamaha’cılar “geldi, geliyor, fenomen bir alet!” denilen yeni 250’lik spor motorları için Kıbrıs Lefkoşa’da büyükçe bir karting pisti ayarlamışlar, 2 adet test motoru getirmişler, bunlara binme şansını bize sağlamışlardı. Arabalar söz konusu olduğunda genellikle lüks markaların İstanbul Park’ı kiraladıklarına rastladım, ama bir motorda, hem de küçük hacimli bir motorda bu aktivitenin düzenlenmesi Yamaha’nın bu motor hakkında geleceğe yönelik büyük umutlar beslediğinin de bir göstergesi gibi..


Gerçekten de Yamaha bu motorla Honda’nın Cbr250r’ı ile elinde tuttuğu satış birinciliğine gözünü dikmiş görünüyor. Bu sene en az 1000 adet satmayı hedeflediklerine göre, Türk motorcusunun büyük derdi “sezon ortasında motosiklet bulma sıkıntısı” çekilmeyecek gibi görünüyor.

R25 bize ve bizim gibi vergi dilimi motor hacmine dayanan bir kaç ülkeye özel üretilen bir motor. Motor tamamen yeni, öncelikle gövdesi gerçekten büyük bir motor edası ve boyutlarına sahip. İki silindirli motorun ilk devirleri çok vahşi değil, bu sayede hem insanı korkutmuyor, hem de önü arkası fazla oynamıyor.

 

Öte yandan devir yükseldikçe gerçekten spor bir motor havasına bürünüyor. 7-10 bin devirler arası istekli biçimde dolaşması ve yüksek devirlerde iyi gitmesi bakımından bana R6’yı anımsattı.

Koltuk konforu, ergonomisini çok beğendim. İki silindirli motorun deposu dar tasarlanmış dolayısıyla dizlerle çok rahat tutuluyor. guzel. Lastikler Irc, ama pistin iyi asfaltından mıdır bilmiyorum, hem virajda, hem gaz açarken, hem de frende iyi iş çıkardılar. Virajlara yaklaşırken ön frenin gücünü çok beğendim, Ktm Rc serisinin aksine iki parmakla tutulduğunda bile iyi iş çıkarıyor.

Göstergenin yazıları kocaman ve çok kaliteli duruyor. Vites göstergesini beğendim. Oldukça büyük ve rahat takip ediliyor.

 

Nesini beğenmedim? Ön maşa daha çok konfora yönelik ayarlanmış, pistte biraz daha sert olmasını isterdim. Tahminen şehir içinde daha iyi hissettirecektir.

 

 

Fiyat 13.500 tl. Şubat ayında dağıtım ve satışı başlayacakmış. Yamaha’cılar bu fiyatın lansman için belirlendiğini söylediler. Çok ucuz olmamakla birlikte mal çok kaliteli, şayet siz de yakından görürseniz fiyat sizi ikna edebilecek seviyede… Daha detaylı izlenimler Mart sayısında olacak.

Cevap bırakın