in

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı?

Yazar: Alişan Fidan

Japon üretici 2016 yılında yarışacak motosikleti için depoyu neden arkaya aldı?

MotoGP’nin
Michelin marka lastiklere geçişinin dışında en büyük görsel değişiklik Yamaha’nın
2016 yılında yarışacağı motosiklette depo kapağının arkaya alınması oldu.

Depo kapağının klasik
yeri her zaman sürücünün ön tarafı olur fakat Yamaha bu sefer farklı bir yol
izleyip depo kapağını arkaya aldı.

Japon
üretici’nin şu anki depo şeklini bilmiyoruz fakat tahminimiz yakıtın büyük bir
kısmının aşağıdaki örneklerde olduğu gibi koltuğun altında olacağı. Bu arada
diğer tüm üreticilerin depo kapakları sürücünün önünde bulunuyor.

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı? 1. İçerik Fotoğrafı

Kasım
ayında Japonya’da Katsuyuki Nakasuga revizyon geçirmiş depoyu bize biraz
göstermişti. Bu yarışta Nakasuga sıralamada 15. ve yağmurda koşulan yarışta 8.
olmuştu.

Jorge Lorenzo ve Valentino Rossi de bu motosikleti özel olarak Eylül ayında Aragon’da ve geçen ay  Valencia’da bir test sürüşü yapmışlardı.

Lorenzo: “Aragon’da denediğimiz 2016 yılında yarışacağımız
makineyi Michelin lastiklerinden en iyi performansı alabilmek amacıyla adapte
ettik. Yakıt tankı koltuğun arka kısmında bulunuyor. Bundan önce yakıt tankı
öndeydi.”

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı? 2. İçerik Fotoğrafı

Bridgestone’da yol tutuşun büyük kısmı ön lastiklerdeyken,
Michelin’de bu üstünlük arka tarafta. Çoğu uzman Yamaha’nın ağırlık dengesini
biraz daha arkaya çekerek bu durumu düzeltmeye çalıştıklarını düşünüyor. 

Lorenzo’nun takım menajeri Wilco Zeelenberg: “Michelinler ile yol
tutuş dengesi biraz daha farklı ve ayrıca bir sonraki sene iki litre daha fazla
yakıtımız olacak. Bunlar için yer açmamız gerekti. Şu an bu yakıt deposu
formatını kullanıp kullanmayacağımız henüz kesin değil. Bir yerlere koymamız
gereken iki litre fazla yakıtımız var ve bunun için yaratıcı yöntemler
deniyoruz. Bu fazla yakıtı koyabilmek için yer yeri kullanabiliriz fakat daha
fazla öne gidemeyiz çünkü burada hava filtresi bulunuyor. Eğer hava filtresini
daha ufak yaparsak bu problemlere yol açar.”

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı? 3. İçerik Fotoğrafı

Daha fazla yakıt tüketen tek tip ECU sisteminden sonra Yamaha ve
Honda’nın fabrika motorlarının 20 litre yakıt miktarı kısıtlamaları 22 litreye
çıkartıldı.

Hollandalı yönetici ayrıca deponun firmayı farklı setuplar
denemeye ittiğini  ve bu sayede mükemmel
ağırlık geometrisinin yakalanmaya çalışıldığını söylüyor.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Milestone’dan Valentino Rossi Oyunu Geliyor!

Marc Marquez, 2015 Superprestigio Dirt Track’te!

REKLAM