in

Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!

Yamaha YZF-R6, şüphesiz sınıfının en çok ilgi gören motosikletlerinden birisi. MotoGP şampiyonu bir teknoloji ile donatılmış bu etkileyici motosiklet, üstün sürüş ve yol tutuşu ile göz dolduruyor. “Uç Noktayı Yakalayın” sloganıyla anılan R6 hakkında son haberleri yazımızda bulabilirsiniz…

Spor motosikletlerin seneler boyunca
satışlarının düşük seyirlerde gitmesi, motosiklet üreticilerini bu konuda
harekete geçirmeye zorladı. Ve böylece bildiğiniz gibi supersport
motosikletlerde pazar, ciddi anlamda hareketlenmeye başladı. Yeni 2015 Yamaha
R1 bunun en iyi örneklerinden birisi. Fakat görünen o ki, sıvı soğutmalı, 4
zamanlı ve 4 silindirli R6 güncelleme konusunda henüz bu 1000cc lik güçlü
motosikletin peşinden gidemeyecek.

Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!  1. İçerik Fotoğrafı

Yamaha, California Çevre Koruma Ajansı’na
bağlı olan California Hava Kaynakları Kurulu’na (California Air Research
Board-CARB)  içlerinde R6’nın da bulunduğu 2016 ürün yelpazesi için bir
grup emisyon belgesi doldurdu. Bu da yeni renk grubu haricinde, gelecek seneki
motosikletin en azından California için aynı olacağını gösteriyor. Bu kurulun
misyonu California’daki hava kirliliğini azaltıcı önlemler alarak halkın
sağlığını korumak ve ayrıca bu kurula yapılan başvurular onaylanmadan hiçbir araç
satışı gerçekleşemiyor.

2016 senesinde şu anki mevcut R6’ya yeni
bir modelin katılması gibi hala ufakta olsa bir ihtimal var. 3 silindirlik
675cc söylentilerinin doğru olacağına inanılırsa, eski motosikletin de bu yeni
modelin yanı sıra satılması söz konusu olacaktır.

Ürün yelpazesindeki en eski
motosikleti hangisiyse, ona kadar yapılacak en ufak bir güncelleme için bile
Yamaha’nın 2017’ye kadar beklemesi gibi bir ihtimal de söz konusu olabilir.
Çünkü 1 Ocak 2017’den itibaren, Avrupa’daki bütün yeni motosikletlerin, Euro4
Emisyon Kanunları’nın gerekliliklerini karşılaması ve tüm yeni motosikletlerde ABS
olması gerekecek.

R6 herhangi bir talebi karşılamayacak
olursa, yapılacak olan bir güncelleme ya da tamamen yepyeni bir modelle yer
değiştirme durumu şu aşamada kaçınılmaz gibi görünüyor.

Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!  2. İçerik Fotoğrafı

R3’ün nisan ayında İspanya’da
gerçekleşen lansmanında konuşan Yamaha Motor Avrupa Supersport Ürün Müdürü Leon
Oosterhof, çeşitli sebeplerden ötürü Yamaha’nın R1’e öncelik verdiğini belirtmişti.
Bunun ilk sebebi olarak ise 1000cc kullanan sürücü oranının 600cc kullanan
sürücü sayısından oldukça fazla olması ve bu yüzden 1000cc sürücülerinin
taleplerini karşılamanın daha mantıklı olduğunu da sözlerine eklemişti. R6 için
daha fazla neler yapılabilir diye uğraştıklarını ve ileride ne zaman ne
olacağını söyleyemediklerini fakat supersport segmentini de devamlı gözden
geçirdiklerini iletmişti. Bu durumda, her şeyi aynı anda yapamadıklarını, öncelik
koymak zorunda olduklarını belirten Oosterhof, sıralamanın R1/R1M/R3 (Türkiye’deki
R25) olduğunu ve sıradakinin ne olacağını hep birlikte göreceklerini sözlerine
eklemişti.

Bakalım Oosterhof’ın dedikleri gibi
Yamaha’yı ve tutkunlarını 2016’da hangi sürprizler bekliyor olacak?

Yamaha
YZF-R6 Teknik Detaylar

Motor
tipi

4-zamanlı, sıvı
soğutmalı, Öne eğimli paralel 4-silindir, DOHC, 4-subap

Motor
hacmi

599cc

Çap
x Strok

67,0 mm x 42,5 mm

Sıkıştırma
oranı

13,1 : 1

Maksimum
güç

91,0 kW (123,7PS)
@ 14.500 dev/dk.

Maksimum
tork

65,7 Nm (6,7
kg-m) @ 10.500 dev/dk.

Yağlama

Islak karter

Debriyaj
tipi

Islak, çoklu disk
yay

Yakıt
sistemi

Yakıt enjeksiyon

Ateşleme
sistemi

TCI (dijital)

Çalıştırma

Elektrik

Şanzıman

Sıralı, 6 vites

Son
aktarım

Zincirli

Şasi

Şasi

Aluminyum
Deltabox şasi

Ön
süspansiyon

Upside-down
teleskopik çatal, Ø 41 mm

Ön
teker hareketi

115 mm

Kaster
Açısı

24º

Kaster
mesafesi

97 mm

Arka
süspansiyon

Salınım kolu,
(mafsallı), Ortadan tek amortisörlü

Arka
teker hareketi

120 mm

Ön
fren

Hidrolik çoklu
disk, Ø 310 mm

Arka
fren

Hidrolik tek
disk, Ø 220 mm

Ön
lastik

120/70 ZR17M/C
(58W)

Arka
lastik

180/55 ZR17M/C
(73W)

Boyutlar

Toplam
uzunluk

2.040 mm

Toplam
genişlik

705 mm

Toplam
yükseklik

1.095 mm

Sele
yüksekliği

850 mm

Tekerleklerarası
mesafe

1.375 mm

Minimum
yerden yükseklik

130 mm

Ağırlık
(dolu yağ ve yakıt tankı dahil)

189 kg

Yakıt
tankı kapasitesi

17 litre

Yağ
tankı kapasitesi

3,4 litre

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Kawasaki 2016 Model Güncellemelerini Duyuruyor!

Yeni Honda Goldwing’de Köklü Değişiklikler Yapılıyor!

REKLAM