in

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik

Yazar: Sanço Panço

Yamaha Honda’nın çok satan PCX’ine karşı süper bir rakip üretmiş, biz de gittik test ettik.

Haziran başı, tam da havaların açtığı, güneşin parladığı bir yaz başı, Lizbon’a, Yamaha’nın yaptığı yeni bir projeyi görmeye gittik. Yamaha Türkiye’nin satış rakamları oldukça yüksek olmalı ki, Iwata’lı üretici Türkiye’ye tam 3 gazeteci kontenjanı ayırmış, bir de Yamaha’dan Nihat Çadırcı, indik Lizbon’un merkezini göre göre Lizbon’un sıcağına… Honda’nın yavaş yavaş, uzakdoğudan ısıta ısıta Avrupa’nın en batısına kadar getirdiği PCX, satış rekorları kırıyor. Yamaha’nın da üretim yelpazesinde Xenter ile D’elight arasında hem fiyat, hem de tasarım olarak eksik bir skuter söz konusu gibiydi, Yamaha bu eksikliği yeni Nmax ile doldurmaya karar vermiş, görünen o ki PCX’in pazar pastasından da büyük bir ısırık almaya niyetli görünüyor. Hem tasarım, hem çizgiler, hem de motor donanımı bakımından Nmax Honda’nın PCX’inin direkt rakibi. Yamaha’nın çok girişimci fabrikası Endoznezya departmanı, bunun da üretimini üstlenmiş.

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 1. İçerik Fotoğrafı

PCX’e benziyor dediysek, çizgi ve donanım bakımından PCX’e benzese de, yeni bir tasarım olmanın getirdiği avantajla Nmax’in harika özellikleri var. Bunlardan bence en önemlisi PCX’in dar paça pantalona benzeyen lastik donanımının aksine Nmax’in”alır almaz lastik yenileme masrafı” gerektirmeyecek olması. Oldukça performanslı görünen lastik boyutları daha iyi yol tutuyor ve profili sayesinde daha kolay yatıp kalkıyor. Üstelik standart olarak üzerinde gelen Dunlop ScootSmart lastikleri de keyifle kullanabileceğinizi test sürüşünde gördük. Lizbon’un inişli çıkışlı, kötü asfaltlı, bol çukurlu, bol tramvay raylı sokaklarında lastikler tutunma açısından (sıfır kilometrede olmalarına ve kayabilme ihtimallerine rağmen) süper iş çıkarttılar.

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 2. İçerik Fotoğrafı

Nmax’in bir diğer avantajı da, motorunun sıfırdan bu motosiklet için tasarlanmış olması. Yamaha’cılar VVA dedikleri değişken bir valf sistemini (bir benzerini şimdi yeni Multistrada’da Ducati kullanıyor) bu yeni su soğutmalı motora entegre etmişler. Bu sistem sayesinde düşük devirlerde motor yüksek tork verirken, devir arttıkça devreye giren değişik açılı bir kam mili motorun yüksek devir çevirmesine olanak tanıyor. Bu sistem sayesinde hem yakıt tüketimi düşük (gazlamalı sürüşte 2,2litre/100km’den bahsediyorlar), hem de 200 metrelik bir kalkış yarışında PCX’i 2,5 motor boyu geçebilecek kapasiteye sahip.

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 3. İçerik Fotoğrafı

125’lik PCX 11,5 beygir iken Nmax 12 beygir güç üretebiliyor. Yamaha’cılar diyor ki, sadece düşük devirde iyi olan, veya sadece yüksek devir performansına sahip motoru üretmek kolaymış, ancak ikisini aynı motora sokmak kolay değilmiş. Elektrikli bir solenoid itici ile kam milini iteklemeyi tasarlayarak zoru başarmış görünüyorlar. 6 bin devirde devreye giren sistem yüksek devirde motorun daha rahat yürümesini sağlıyor. Endonezya’da ürettikleri ve yine yüksek devir çeviren R25’in motoruna yaptıkları gibi bunun da silindir içini Diasil ile kaplamışlar, bu sayede pistonun problemsizce yüksek devirleri çevirebilmesi sağlanmış. Farların LED hale getirilmesi ile de motordan güç çeken alternatöre binen yük iyice aşağı çekilmiş, bu da motorun devirlenmesini daha kolay hale getimiş.

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 4. İçerik Fotoğrafı

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 5. İçerik Fotoğrafı

Genel kalitenin yanı sıra, bence 3. avantajı da Nmax’in standart donanımında ABS olması. Arka tekerlekte de kocaman bir disk fren var ve sistem tamamen ABS’ye bağlı olarak çalışıyor. İyi bir çift lastikle birleşen bu fren sistemi bu sınıfta bir skuterde hissiyat bakımından optimum frenajı sağlıyor, en azından ben öyle hissettim. Yamaha motorun ihtiyaçlara daha iyi cevap verebilmesi için oldukça zengin bir aksesuar listesi hazırlamış. Elcik koruma, konfor selesi, arka çanta, daha yüksek ön cam gibi aksesuarlar şimdiden satışa hazır durumdalar.

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 6. İçerik Fotoğrafı

Yamaha’nın Yeni Skuteri Nmax’i Lizbon’da Test Ettik 7. İçerik Fotoğrafı

Yamaha’dan Nihat Çadırcı fiyat bakımından ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıklarını belirterek, 8.600 TL’lik lansman fiyatının PCX125’ten pahalı, 150’den ise ucuz olduğunu ifade etti. Daha iyi karar verebilmeniz açısından, yeni Nmax ile Lizbon turumuzu, motorun yoldaki davranışını kaleme aldık. Bunları derginin Temmuz sayısında okuyabileceksiniz. Nmax Türkiye’ye Temmuz’da gelecekmiş, motor gelmeden önce dergide okuma şanzınız olacak.