in

Yarışçı Harley-Davidson XR1200X

Yazar: Ahmet Köseoğlu

Harley-Davidson’un spor serisi Sportster ailesinin en yarışçı modelini sizler için test ettik işte ilk izlenimlerimiz

Başta yarış motosikletleri olmak üzere farklı marka ve modelleri tercih eden motosiklet kullanıcılarına Harley-Davidson ismi daha çok tur gezilerinde kullanılan ve saatte 120–150 km/s hızı geçmeyen cruiser motosikletleri çağrıştırıyor. Fakat bilmedikleri şey tarihte ilk defa 1800’lü yıllardan 1900’lere geçilirken düzenlenmeye başlanan motosiklet yarışlarında kullanılan motosikletlerin çoğunun Harley-Davidson olduğudur: Yani Harley-Davidson = Yarış Motosikletlerinin Atası!

 

Yarışçı Harley-Davidson XR1200X 1. İçerik Fotoğrafı

1907 model Harley-Davidson 

 

Bu küçük anekdottan sonra günümüze dönecek olursak yeni Sportster XR1200X zamanımızın en yarışçı Harley-Davidson modeli olarak satışa çıktı. Firma motosikletin duyurusunu atalarının yarışçı genleri ile yoğrulmuş en son H-D tasarımı olarak lanse ediyor. Pist koşullarında mükemmelleştirildiği söylenen viraj ve frenaj kabiliyetini Avusturya’nın Salzburg kentinde sıradan bir dağ yolunda sizler için test ettik. İşte Harley-Davidson Sportster XR1200X:

 

Yarışçı Harley-Davidson XR1200X 2. İçerik Fotoğrafı

Yüksek manevra kabiliyetine sahip XR1200X aynı zamanda en iyi fren performansına sahip Harley-Davidson modellerinden biri

 

Eski bir Harley-Davidson kullanıcısıysanız XR1200X’in koltuğuna oturduğunuzda kendi kendinize soracağınız ilk şey “yahu bunun ön ayaklıkları nerede?” olacaktır. XR’ın tıpkı bir yarış motosikleti ayarındaki sürücü ayaklıkları diğer H-D modellerinin arka yolcu pegleri ile aşağı-yukarı aynı konumda. XR sürücüsüne ilk kilometrelerde H-D motoru ve stiliyle donatılmış, Japon naked motosiklet şasili bir motor kullanıyormuş hissi veriyor. Hele birde Night Rod ya da Muscle’den yeni indiyseniz geniş ve alçak gidonlu XR1200X’in manevra kabiliyeti kendinizi havada rasgele fakat kontrollü olarak uçan bir “kızkaçıran” üzerinde hissetmenize yol açabilir. Zaten bu his supermoto ve naked tarz motosiklet kullanıcılarının en çok sevdiği şey: ani dönüşler,arkayı-önü kaydırmalar, ani ivmelenmeler ve yavaşlamalar. XR’ın daha 3.700 dev/dakikada 100 Nm tork ve 7.000 dev/dakikada 90 beygir güç sunan motoru, ABS destekli güçlü Nissin frenleri ve önde 120/70ZR18, arkada 180/55ZR17 abadındaki lastikleri sürücüsünün delilik boyutuna varabilecek her türlü fantezisini gerçekleştirmesine izin veriyor. “Evet, XR1200X’in koltuğunda siz de çok eğleneceksiniz…”

 

Yarışçı Harley-Davidson XR1200X 3. İçerik Fotoğrafı 

XR1200X ‘in lastik-jantları, ön jantın bir inç büyük olması dışında supersport yarış motosikletlerinin lastik-jant ebatları ile aynı (120/70ZR18, 180/55ZR17).

 

 

Tasarım

Önde küçük far, ince depo-kuyruk tasarımı, alüminyum alaşım depo kapağı, göstergeler, turuncu çizgili-3 kollu jantlar, 29.3° tam ayarlı ters ön çatal ve çift egzoz XR1200X’in sportif karakterini yansıtıyor. Özel mat siyah renkteki motor şanzıman ve egzozlar Harley-Davidson’un sert görünümünü destekliyor.

 

Yarışçı Harley-Davidson XR1200X 4. İçerik Fotoğrafı

Testte yanımda bulunan Yunanlı meslektaşım Babis, XR1200X’in arka sele ve kuyruk tasarımını beğenmemişti. Fakat bu konuda bayanların fikrini almak daha doğru olacaktır çünkü Harley-Davidson kullananlara göre arka seleye ya bir bayan oturur ya da hiç kimse…

 

Motor

XR1200X’in hava soğutmalı, elektronik yakıt enjeksiyonlu (ESPFI), 1202 cc’lik Evolution™ motoru hızlı soğuyabilen ve devirlenebilen hafifletilmiş alüminyum piston kafaları ve silindirlere sahip. Dakikada 8.000 devir çevirebilen motor 3.700 dev/dakikada 100 Nm tork ve 7.000 dev/dakikada 90 beygir güç üretiyor. Motor ve şasi bağlantılarında yer alan kauçuklar, çift silindirli motor titreşiminin özellikle düşük devirlerde şasiye yansımasını minimuma indirgiyor. Orta ve üst devirlerde motor titreşimi yok denecek kadar az. Motorun düşük devirlerden itibaren ürettiği yüksek tork ara hızlanmalarda kendini hissettiriyor. Kaçıncı viteste olduğunuzun çok da önemi yok.

 

XR1200X’e Harley-Davidson’un en yarışçı modeli dedik. Zira firma Amerika’da AMA Pro Racing bünyesinde Vance & Hines XR1200 yarışlarını düzenliyor. Yani motosikletini daha güçlü ve daha yarışçı hale getirm ek isteyen XR1200X kullanıcılarının yapması gereken tek şey ellerini ceplerine atmak. Sırası gelmişken sportif karakteri ve sürüş tarzı ile Harley-Davidson’a bakışınızı tamamen değiştirebilecek Sportster XR1200X’in Türkiye fiyatı 17.850 Avro (2012 yılı sonrası üretimi sonlandırıldı!)

 

Yarışçı Harley-Davidson XR1200X 5. İçerik Fotoğrafı

 

*Test pilotu: Ahmet Koseoglu Kask: Shoei XR-1000 Rogue, Mont: Revit GP Replika, Pantolon: Revit GT, Bot: TCX Competizione, Eldiven: Revit ST Pro

 

Teknik Özellikler

Motor : Downdraft Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) yakıt enjeksiyonlu ve elektronik kumandalı aktif emme sistemli, hava soğutmalı, çift silindirli Evolution™ motor

Hacim :1202 cc

Çap x Strok : 88.9 x 96.8 mm

Tork : 3.700 devir/dakikada 100 Nm

Güç : 7.000 devir/dakikada 90 Bg

Çatal Eğimi : 29,3

Yakıt Kapasitesi : 13.3 litre

Uzunluk : 2225 mm

Sele Yüksekliği : 795 mm

Kuru Ağırlık : 250 kg

Jantlar Ön-Arka :18″ Siyah, 3 kollu dökme

alüminyum – 17″ Siyah, 3 kollu dökme alüminyum,

Lastikler Ön-Arka: D209 120/70ZR18

D209 180/55ZR17

Egzoz Sistemi : 2-1-2 düz egzoz sistemi

Süspansiyon : Tam ayarlanabilen 43 mm ters büyük pistonlu ön çatal ve tam ayarlanabilir arka Showa® shock amortisör

Frenler : Önde çift arkada tek disk,

Nissin iki kaliperli yüzer ön frenler, ABS

Bilgi : www.bosphorusmotor.com

 

0212 356 53 53

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2012 Ducati Panigale S

Evcilleştirilmiş Kaplan Yavrusu: Yamaha Fazer8

REKLAM