KTM yeni adventure sınıfı motosikletlerinin ardındaki perdeyi kaldırdı. Avusturya merkezli üretici 790 Adventure ile ulaştığı çıtayı 890 Adventure Rally modeliyle daha yükseğe taşımak niyetinde. KTM bu modeli meydana getirmek için 890 Duke R motor bloğu, partner marka WP süspansiyon sisteminden istifade etmiş. 890 Adventure R modeliyle beraber tanıtılan 890 Adventure Rally, birçok yönden gelişmiş donanımlara sahip gibi görünüyor. Sınırlı sayıda satışa sunulacak olan modelin ön siparişi için 500 kişiden 22’si daha 2 dakika içinde siparişini vermiş bile!
890 Adventure Rally 889cc Euro 5 Motor Bloğuna Sahi
İsminden de anlayabileceğimiz üzere motor bloğunda genişletmeye başvuran KTM, 890 Adventure Rally için 889cc’lik daha büyük Euro 5 ünitesini tercih etmiş. 790 Adventure’dan 9bhp daha fazla güç üretebilen 890 Adventure Rally için geliştirmeler yalnızca motor bloğuyla sınırlı değil. İç donanımda yeni pistonlar, yeni dengeleyiciler, yeni biyel kolları, yeni valfler, yeni valf yayları gibi başka değişiklikler de var. İlginç bir şekilde KTM, iç donanımlarının % 20 daha ağır olduğunu ancak bunun motosikleti daha da stabil hale getirdiğini iddia ediyor. Yine de bunun 790 Adventure için henüz bir sorun teşkil etmemiş olduğunu belirtmekte fayda var.
Arazide Daha Rahat Bir Sürüş Deneyimi İçin Geliştirildi
890 Adventure Rally daha rahat vites değişimleri için yeni bir kaydırmalı debriyaj ve şanzımana sahip olacak. Bunun yanı sıra daha uzun motor ömrü için daha büyük bir yağ soğutucusu ve vuruntu sensörü de dahil olmak üzere başka çeşitli küçük değişiklikler de mevcut. Avusturyalı üretici Rally modeli için ABS ve cruise control (hız sabitleyici) sistemlerini de standart donanıma dahil edilmiş. KTM aynı zamanda ön tekerleğin kalkmasını ve arka tekerlek patinajını engelleyen yeni bir çekiş kontrol sistemi geliştirmiş. Bu çekiş kontrol sistemi için ön ve arka tekeri denetleyen iki ayrı sensör bulunuyor, özel olarak eklenen “Rally Modu” çekişi biraz daha atik hale getiriyor.
Rally Modeline Özel Donanımlar
KTM modelinde özel bir sürü donanım tercih etmiş. Süspansiyon için WP; ön kısımda XPLOR PRO 7548 ikili maşa, arka kısımda ise XPLOR PRO 6746 shock kullanıyor. Ön kısımda 21 arka kısımda 18 inç olan tekerlerde jantlar özellikle inceltilmiş ve koltuk da özellikle düzleştirilmiş. Egzoz ucunda Akrapovič marka susturucu kullanılmış ve yakıt tankı da karbon fiberden üretilmiş.
Güncel KTM modelleri için Spormoto‘nun sayfasına bakabilirsiniz.
Yorumlar
Loading…