in

2015 Honda Gold Wing F6B

Yazar: Ahmet TEZCAN

Modernizm, konfor ve teknolojiyi bir arada görebileceğiniz; 40 yıllık tarihi olan bir Honda.

Uzun ve alçak Bagger tarzını yansıtmaya devam eden, 40.yılın anısına 2015 modelinde hatıra amblemleri taşıyan Gold Wing, bu modelinde hız kontrol sistemi ve geri vites özelliğiyle birlikte geliyor. Ayrıca kurşunî mat rengi, oldukça etkileyici bir dizayna sahip olan Gold Wing’e farklı bir hava katmış. Gold Wing, Honda tarafından henüz 4 Eylül 2014’te duyurulduğu için yayınlanmış yeterince fotoğrafı maalesef bulunmuyor.

 

2015 Honda Gold Wing F6B 1. İçerik Fotoğrafı

 

Bagger tarzı son 10 yılda büyük kitlelerce tutulan bir tarz, bu tarzı oluşturan ana etmenler: tamamen giydirilmiş bir touring motosiklet, arka kısımda bir çift çanta, cut-down ekran ve minimal bir grenaj. Bagger tarzı, geneleksel touring anlayışına saf bir custom bakış açısı getiriyor. Bu bakış açısının temelinde ise harika bir kredibilite, pratiklik ve genç neslin ihtiyaçlarından esinlenen heyecan verici bir stil. Bu stili tam anlamıyla yansıtabilecek motosikletlerden biri ise Honda Goldwing F6B. Şimdi bu makineyi biraz yakından inceleyelim.

 

Gold Wing’in grenajının altında 1832cc’lik bir güç barındırması şüphesiz onun bir şaheser olmasının en büyük etkilerinden biri. Tabii ki başlangıçta dikkat çeken tarafı dizaynı oluyor. Boyasında kullanılan kurşunî mat gri, çatalları, tekerlekleri ve maşası gayet hoş bir görünüme sahip. Gold Wing’in özel koltukları sürücü ve yolcu için geniş ve uzun oturma alanı sağlarken, 4 hoparlörlü ses sistemi motosiklet kullanırken müzik dinleme zevkini de eksik etmiyor.

2015 Honda Gold Wing F6B 2. İçerik Fotoğrafı

Motosikletin kullanıcılarından gelen geri bildirimlere göre Gold Wing F6B’nin 2015 yılı için iki yeni özelliği var. Bunlardan birincisi, geri vites artık geçen yılın aksine opsiyonel değil yani orijinal bir özellik oluyor. Diğer özellik ise gidonun sağ tarafından elektronik sistemle çalıştırılan motor, doluyken ya da arkada yolcu varken bile yokuş yukarı park etme olanağı sağlıyor. Ek olarak, elektronik hız kontrol sistemi sayesinde otoyolda daha uzun ve kolay yolculuklar yapılabiliyor.

 

Twin-Spar alüminyum yapısıyla Gold Wing, 45mm teleskopik anti-dive çatalları ve Pro-Link arka süspansiyonuyla dayanıklılık ve mükemmel bir sürüş hakimiyet sağlıyor. Çift kombine ABS frenleme sistemi, motosikleti asfalt üzerinde ya da çeşitli koşullarda hızlı ve güvenli bir şekilde durdurabiliyor.

 

2015 Honda Gold Wing F6B 3. İçerik Fotoğrafı

 

Tipik Gold Wing stilinde, çeşitli hava koşullarına karşı dayanıklı olan cut-down ekran; daha büyük dairesel göstergelere ve LCD göstergelere sahip. Günümüzde birçok motosiklette bulunan LCD ekran, Gold Wing’de oldukça gelişmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. 

 

Kilitlenebilir arka çantalara ve kolay erişilebilen bir göz, yeterli depolama alanı sunuyor. Depolama demişken, Gold Wing’in yakıt kapasitesi 4.4 litre yedek deposuyla birlikte 25 litre.

 

Gold Wing’e dışardan bakmak bile konforlu olduğunu anlamamıza yetiyor. Sürücü ve yolcu için geniş oturma alanı sunan motosiklet, yolcu için de ayaklıklar ve siyah alüminyum tutmaçlar bulunduruyor. Gold Wing’in genel özellikleri bu şekilde, detaylı teknik özellikler ise hemen aşağıda.

 

Teknik Özellikler

 

 

MOTOR

 

Tip

Sıvı soğutmalı 4-pistonlu 12-valf SOHC flat-6

Kapasite

1,832cc

Silindir başına Valf sayısı

2

 

 

Sıkıştırma Oranı

9.8: 1

Maksimum Güç Çıkışı

87kW/5,500rpm (95/1/EC)

Maksimum Tork

167Nm/4,000rpm (95/1/EC)

Yağ Kapasitesi

4.6L

YAKIT SİSTEMi

 

Karbürasyon

PGM-FI otomatik jigleli elektronik yakıt enjeksiyonu

Kelebek Çapı

40mm

Hava Temizleyicisi

Viskoz, kartuş tipi kağıt filtre

Yakıt Kapasitesi

25 litre (4.4 litre yedek dahil)

Yakıt Tüketimi

15.38km/l (WMTC mod)

ELEKTRİKSEL SİSTEM

 

Ateşleyici

Bilgisayar kontrollü dijital transistörlü ve elektronik avans

Akü Kapasitesi

12V/20AH

AKTARMA

 

Debriyaj Tipi

Hidrolik, ıslak, çok plakalı helezon yaylar

Vites Tipi

5 speed (elektronik geri vites)

Nihai Azaltma

2.750 (33/12)

Final Drive

Kapalı Şaft

İSKELET

 

Type

Elmas; üçlü kutu profil alüminyum Twin-Spar

GRENAJ

 

Ölçüler (Uzunluk x Genişlik x Yükseklik)

2,630mm   x 945mm x 1,455mm

Dingil Mesafesi

1,690mm

Caster Açısı

29°   15′

Trail

109mm

Dönüş Yarıçapı

3.3m

Koltuk Yüksekliği

725mm

Yerden Yükseklik

125mm

Boş Ağırlık

 

392kg

SÜSPANSİYON

 

Ön

 

45mm anti-dive teleskopik çatal

Arka

 

Pro-Link Pro-Arm elektronik kontrollü yay önyükleme ayarlı, 105mm aks payı

TEKERLEKLER

 

Ön

5 Kollu oyuk alüminyum döküm

Arka

5 Kollu oyuk alüminyum döküm

Ön Cant Boyutu

 

18 x MT3.5

Arka Cant Boyutu

 

16 x MT5

Ön Lastik

 

130/70 R18 (63H)

Arka lastik

 

180/60 R16 (74H)

FRENLER

 

Sistem Tipi

Çift Kombine ABS

Ön Fren

 

296 x 4.5mm 3 piston kaliperli hidrolik çift disk, kayan rotorlar ve sinterlenmiş metal pabuçlar

Arka Fren

 

316 x 11mm havalandırmalı 3 piston kaliperli disk ve sinterlenmiş metal pabuçlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Husqvarna Supermoto Ligine Geri Dönüyor!

2015 Aprilia Tuono V4 R ABS APRC İlk Bakış

REKLAM