in

2026 MotoGP Sürücü Kadrosu: Şu Ana Kadarki Grid

2026 MotoGP Sürücü Kadrosu: Şu Ana Kadarki Grid

2026 MotoGP sezonu, 1000cc motor çağının son yılı olacak. Aşağıda, mevcut MotoGP sürücülerinin 2026 sezonu için geçerli olan sözleşme durumları ve takımların planlarını bulabilirsiniz.

PilotTakımSözleşme Durumu
Marc MarquezDucati Lenovo Team2026 sonu
Francesco BagnaiaDucati Lenovo Team2026 sonu
Pedro AcostaRed Bull KTM Factory RacingÇok yıllı sözleşme (2026)
Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing2026 sonu
Jorge MartinAprilia RacingÇok yıllı sözleşme (2026)
Marco BezzecchiAprilia RacingÇok yıllı sözleşme (2026)
Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP2026 sonu
Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP2026 sonu
Luca MariniHonda HRC2025 sonu
Joan MirHonda HRC2026 sonu
Fabio di GiannantonioPertamina Enduro VR46Ducati sözleşmesi, 2026 sonu
Franco MorbidelliPertamina Enduro VR462025 sonu
Alex MarquezGresini Racing MotoGPGresini sözleşmesi, 2026 sonu
Fermin AldeguerGresini Racing MotoGPDucati sözleşmesi, 2026 sonu (2 yıl opsiyon)
Miguel OliveiraPrima Pramac RacingYamaha sözleşmesi, 2026 sonu
Jack MillerPrima Pramac RacingYamaha sözleşmesi, 2025 sonu
Johann ZarcoLCR Honda CastrolHRC sözleşmesi, 2025 sonu
Somkiat ChantraLCR Honda IdemitsuHRC sözleşmesi, 2025 sonu (2026 opsiyon)
Raul FernandezTrackhouse MotoGP2026 sonu
Ai OguraTrackhouse MotoGP2026 sonu
Maverick VinalesRed Bull KTM Tech3Çok yıllı sözleşme (2026)
Enea BastianiniRed Bull KTM Tech3Çok yıllı sözleşme (2026)

Takım Takım Açıklamalar

Ducati

Ducati’nin “rüya takımı” olarak anılan fabrika kadrosu, Francesco Bagnaia ve Marc Marquez ile 2025 ve 2026 sezonları için kesinleşti.

Uydu takımı Gresini Ducati’de Alex Marquez ve 2025 çaylağı Fermin Aldeguer de iki yıllık sözleşmeleriyle sabitlenmiş durumda.

VR46 takımında Fabio di Giannantonio yeni bir iki yıllık fabrika sözleşmesine başlıyor. Ancak Franco Morbidelli’nin kontratı sadece 2025’i kapsıyor. 2026 için bir Desmosedici koltuğu boşa çıkabilir.

KTM

Son dönemdeki finansal dalgalanmalara rağmen, fabrika KTM takımında Brad Binder ve Pedro Acosta ile Tech3’ün yeni transferleri Maverick Vinales ve Enea Bastianini, 2026 sezonu sonuna kadar sözleşmeli durumda.

Aprilia

Dünya şampiyonu Jorge Martin ve Marco Bezzecchi, fabrika Aprilia ile 2025 ve 2026 sezonlarını kapsayan sözleşmelerle yarışacak.

Uydu takım Trackhouse’ta Raul Fernandez ve çaylak Ai Ogura da iki yıllık sözleşmelerine başlıyor.

Yamaha

Monster Yamaha takımında Fabio Quartararo ve Alex Rins 2027 sezonuna kadar kalacak.

Ancak Prima Pramac Yamaha’da Jack Miller’ın bir yıllık kontratı bulunuyor. Bu, 2026’da bir M1 koltuğu için fırsat yaratabilir. Takım arkadaşı Miguel Oliveira’nın ise 2026’ya kadar geçerli iki yıllık bir anlaşması var.

Honda

Honda, 2026’da en fazla sürücü değişimi yaşayabilecek takım olabilir. LCR’nin sürücüleri Johann Zarco, Luca Marini ve potansiyel çaylak Somkiat Chantra’nın sözleşmeleri 2025 sonunda bitiyor.

Suzuki’nin 2020 dünya şampiyonu Joan Mir, 2026 MotoGP gridinde Honda ile sözleşmesi kesinleşen tek sürücü konumunda.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Honda E-VO: Honda’nın İlk Tam Boy Elektrikli Cafe Racer’ı Piyasaya Çıkıyor

Jorge Martin Aprilia ile Yollarını Ayırıyor: MotoGP Dünyasında Yeni Dönem

REKLAM