in ,

Ducati 999S… Hala hızlı ama biraz farklı

Yazar: Teoman Cem Katoğlu

Ducati 999S ‘Testastretta’, pist sürüşünden yol sürüşüne Stefano Venier tarafından adapte edilmiş; ortaya göz alıcı bir custom çıkmış.

Bu incelediğimiz motosikletlerin en hızlılarından biri, hatta en güzel görünümlülerden de olduğu iddia edilebilinir! Bu bir Ducati 999S ‘Testastretta’, pist sürüşünden yol sürüşüne Stefano Venier tarafından adapte edilmiş.

Venier en çok klasik tarzda Moto Guzzi Custom’s ile biliniyor, fakat atölyesine bir 999S almak için ağzının suyu akıyordu; “Bir yarış motosikleti üzerinde çalışmak rüya projesiydi, ayrıca modern bir motosiklet üzerinde çalışmak da yeni bir tecrübe.” dedi

Ducati 999S... Hala hızlı ama biraz farklı 1. İçerik Fotoğrafı

‘999VX’ için komisyon ise motorunu pistten yol kullanımına çevirmek isteyen fotoğrafçı Riccardo Vimercati’den geldi. Bir hayli yarış parçasına sahip olan motor, Troy Bayliss ve Reuben Xaus tarafından sürülen motorlara epey yakındı. En hoş donanımlar arasında ise STM Debriyaj, Discacciati manivelalar artı bir RapidBike ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) ile çabuk değiştirici. Çıkış gücü ise heybetli bir 150 beygir.

Ducati 999S... Hala hızlı ama biraz farklı 2. İçerik Fotoğrafı

İşe girişildiğinde ise Venier arka tarafı bir deri sele, destek boruları ve sökülebilir sert sele koruyucu ile yeniden yapılandırdı. Sonra da arkada bulunan alaşım tekerleri bir Ducati GT1000’den alınan klasik tip çubuklu jantlarla değiştirdi. Venier bu işi “böylesi bir güce sahip bir motosiklet için oldukça zor bir işti,” diye tarif etti. Egzozlar ise bir Termignoni Corse başlıktan Zard susturucuya gidiyor, dolayısı ile artık sesini çok güzel duyabilirsiniz!

Detaydaki işçilik ise oldukça fazla; bir çok sekme ve çıkıntı sökülmüş, elektrik aksam tamamen değişmiş ve asimetrik yerleştirme ile çıplak halinde düzenli görülmesini sağlamış. Tam Siyah yerine koyu füme tercih edilirken ön çamurluk özel yapım.

Ducati 999S... Hala hızlı ama biraz farklı 3. İçerik Fotoğrafı

Bazı şeylere ise dokunulmamış, örneğin yakıt tankı; “Tankı tekrar tasarlamak istedik fakat Pierre Terblanche’ın tasarımını daha fazla geliştirmek imkansızdı, gözüme son zamanlarda en güzel gelen tank!” açıklamasında bulunan Venier, sadece kenar panelleri gibi ufak dokunuşlarda bulunmuş.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Dikkat! Yüksek Radyasyon

cargo-scooter: motofocker

REKLAM