in

Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi?

Yazar: Sanço Panço

Her motorcunun ihtiyacı; Motor Sepeti

Bay Giuseppe Visenzi 1972’de kurduğu firmanın 2000’lerde 3,5 milyon Euro değerinde bir dünya devi olabileceğini, rüyasında görse inanmazdı. Visenzi, yarışlara katılan, 1969 yılında 350cc.’de Dünya Şampiyonası olan, motosiklete gönül vermiş bir yarışçıydı. Kendisini yarışlardan emekli ettikten sonra, motosiklet aksesuarları üretmek üzere Givi’yi kurmuştu. Başlıca hedefi; motosikletler için koruma demiri ve arkaya takılabilecek çantalara uygun montaj demiri üretmekti.

 

Givi zaman içinde plastik enjeksiyon ile ürettiği “topcase”; yani motor sepeti işini ilerletti. İş plastik enjeksiyon olduktan sonra, aynı teknolojiyi kullanarak kask falan da üretebilirdi, onu da üretti. Yeni nesil ürünleri Givi markası ile üretirken, eski kalıplarını da atmadı. Onları kullanarak Kappa markası altında aynı kalitede ama daha ucuz ürün yelpazesine sahip kendi kendisinin rakibini ortaya çıkarttı. IXS gibi aksesuar firmaları için de daha ucuza kaliteli çantalar üretmeye devam etti.

 Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 1. İçerik Fotoğrafı

İşin koruma demiri ve enjeksiyonla yaptığı ön siperlik kısımları da var ama, bugünkü konumuz arka çantalar, sepetler olacak. Derginin sayfalarını tek tek bilgisayarda yeni baştan oluşturan ve yazdıklarımızı görsellerle okunabilir hale getiren Mukadder, Piaggio Beverly’sine atladığı gibi, kendisine arka çanta bakmaya gitti. Givi markası, Türkiye’de oldukça iyi temsil ediliyor, iyi temsil edildiği için de müşterisi fazla. Ürünler de acayip dayanıklı; örneğin ben, şu anda 3. nesli üretilmekte olan Simply III modeli arka çantanın birinci neslini tam 12 yıldır problemsizce kullanıyorum. Bu işte önemli olan nokta; öncelikle maliyet. Herkes 2 kask alabilecek en büyük çantayı almak istese de çanta büyüdükçe fiyat artıyor. Motorcunun, hele bir de sevgilisiyle falan geziyorsa, en büyük problemi elindeki 2 kaska bir yer bulabilmesi.

 

Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 2. İçerik Fotoğrafı

Yeni nesil skuterlerde sele altını büyütmeye çalışıyorlar ama, genelde sele altları tam kaska uygun olmuyor. O zaman devreye arka çantanın girmesi gerekiyor. Givi markasında model isimlerindeki rakamlar genellikle çanta hacimlerini ifade ediyor. 40 litrenin altındaki çantalara 2 tam kask sığmıyor. 40 litre üzerindekiler ise rahatlıkla 2 tam kask alabiliyorlar. Bu markanın arka çantalarını iki ana başlıkta toplayabiliriz; Monokey ve Monolock. Monokey, daha çok büyük motorlara uygun, daha mukavim bir tablası olan, daha kalın cidarlı ve dolayısyla daha ağır çanta serisinin ismi. 10 kilograma kadar yük yükleyebiliyorsunuz. Skuterlere ise biraz daha ucuz, daha hafif ama yine sağlam Monolock serisi uyuyor, bunun da ağırlık kapasitesi 3 kilogram. 3 kilogram size kötü bir değermiş gibi gelmesin, 2 tam kask alabiliyorlar, bu da yaklaşık 3 kilogram demek. Mukadder’in kriterleri, her motorcununki ile az çok aynı; motora yakışsın, hafif olsun, alabildiğince çok şey alsın ve de ucuz olsun! Kendisine böyle bir çantanın olmadığını söylüyoruz, ucuzluk kriterini esnetebileceğini söylüyor.

 

 

Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 3. İçerik Fotoğrafı

Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 4. İçerik Fotoğrafı

HEPSİ GÜZEL DE, HANGİSİNİ ALMALI?

 

Bütün çantaları bir arada bulabileceğimiz bir yere; Anes Motor Kızıltoprak Şubesi’ne gittik. Orada bulunan modeller haricinde istediğiniz bir model Türkiye’de varsa, Türkiye distribütöründen kısa sürede getirebiliyorlar. Bunun haricinde ellerinde geniş bir model yelpazesi var, biz orada bulunanları denedik. Gözümüz hemen raftaki V47 modeline ilişti. Bu model son derece yeni, neredeyse dünya ile aynı anda Türkiye’de. Kalın en kesitine sahip, tasarımı şık. Üzerindeki alüminyum levha standart ve çok dikkat çekiyor.

 

Motorunuzun rengine göre ekstra para ödeyerek renkli üst kapak da alabilirsiniz. 2 tam boy kask alabilen modelin en önemli özelliği yeni tasarlanan kilit mekanizması. Normalde arka çantaların kilit mekanizmaları biraz uğraş gerektiren iki-üç hareket gerektiriyor. Givi bu modelde kapağı kapatıp üzerine bastırınca kilitlenen basit ama işlevsel bir kilit tasarlamış. Uzaktan kumanda ile açma opsiyonel özelliği de var.

 

Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 5. İçerik Fotoğrafı

 

Bunun Givi’nin sayfasındaki filmini izledik, sadece kapağın kilidinin açılarak kapağın 2-3 milimetre yukarı kalkmasını sağlıyor. Bu iş için elektrik bağlantısı yapmaya ve bir sürü ekstra para ödemeye gerek var mı, onu tam anlayamadık. V47’nin alüminyumsiyah kapaklı çıplak versiyonu 255 Euro, renkli kapak opsiyonu için de 45 Euro daha ödemeniz gerekiyor. V47’nin en önemli özelliği, büyük abileri; Givi’nin endurolara uygun çantaları E55 ve E52 Maxia’lar gibi sürüş sırasında 10 kilograma kadar yük kabul etmesi. Mukadder’in skuterindeki tabla monolock çantalara uygun olduğu için Monokey V47 motora takılamadı. Pas geçtik.

Bu model gibi yeni bir üretim olan B47 Monolock tablaya uygun, biraz daha hafif ve düşük bütçeye uygun bir model. Dış görüntüsü oldukça modern, büyük hacmine rağmen sportif hatları sayesinde oldukça küçükmüş gibi duruyor.

 

 Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 6. İçerik Fotoğrafı

 

Kilit mekanizması V47’den farklı ancak yine tek hareketle kapanabiliyor. Bu çantanın baz modelinde şeffaf veya kırmızı renkli kedi gözlerini fiyat farkı ödemeden seçebiliyorsunuz, baz fiyat 185 Euro.

 

Renkli kapak opsiyonu mevcut, renkli kapakla almak isterseniz fiyat 245 Euro’ya çıkıyor. Baz versiyonu olarak bile alınsa, motora sportif bir hava katıyor, beğendik. 2 kaskı da rahatça sığdırabiliyorsunuz. Orada göremediğimiz yumurta formundaki B33 tamamen yeni bir model. Çantanın kodu değişmeksizin Monokey ve Monolock olarak almanız mümkün. Kilit sistemi V47 gibi; kapağı bastır, kapansın. Tek kask alabiliyor, tipini beğendik; Monokey 130 Euro, Monolock, yani skutere uyanı 110 Euro. Biraz daha basit ve hafif ama büyük hacimli bir model olan E470’in görünüşü B47 kadar sportif değil. Çanta güzel, 2 tam kask alıyor, baz modelinin fiyatı 160 Euro. Bu fiyatlara opsiyonel sırt dayamalar dahil değil. Büyüğünden küçüğüne kadar her model çantaya uygun sırt dayama opsiyonları mevcut.

 

Givi mi, Kappa mı, yoksa IXS mi? 7. İçerik Fotoğrafı

 

Bu modelin yine Givi tarafından üretilen, ama üzerine IXS markası basılmış 46 litrelik benzerinin (K46) fiyatı ise 150 Euro, oldukça uygun. Beğendiğimiz bir diğer model de, yine oldukça sportif görünen E340 oldu. Tek kask alabilmesi, Mukadder’in gözünde biraz değer kaybına sebep olduysa da, 90 Euro’luk fiyat hiç fena değil. 30 euro karşılığında renkli kapak takılabiliyor. Alabileceğimiz en küçük model, Mukadder’in skuterinde biraz küçük kaldı. E300N tam bir kask alıyor, bu iyi. Oldukça basit, kullanışlı sayılabilecek bir model. Küçük skuterler, hafif motosikletler için uygun ve düşük bütçeli bir çanta. Fiyatı 60 Euro. Bu modelin beyaz kapaklı E300B versiyonu Anes Motor’da kalmamıştı, hemen karşıda yer alan Özen Motor Kappa satıyor. Oraya geçip Kappa K30B’yi alıp taktık. Fiyatı 165 TL. Mukadder beyaz kapağın motorla olan uyumunu çok beğendi, “tamamdır, işte budur, oldu bu iş!” biçiminde el hareketleri yaptı. Ee hani büyük hacimli olacaktı?

 

Fiyatını ve motora uyumunu beğendiği için büyük hacimli olması kriterini elemiş. Givi E300B ve Kappa K30B birbirinin aynısı iki model. İkisini de Givi üretiyor. Biraz küçük hacimli olmalarına rağmen, son dönemdeki “beyaz motosiklet” akımına uygun biçinde motorlara yakışıyorlar. Açık rengi sebebiyle arkadan gelenin dikkatini çekmesi de cabası. Önemli olan kullanıcının kesesine uygun olması ve göze çekici gelmesi. Hayırlı olsun.

Teşekkür: Anes Motor Kızıltoprak, Özen Motor Kızıltoprak

Fiyatlar: http://www.motosikletim.com.tr/Cantalar-ve-Canta-Aksesuarlari,LA_298-2.html#labels=298-2

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Castrol Power1’den Yepyeni Trizone Teknolojisi!

Camelbak* çantaları yol kullanımı için gerekli midir?

REKLAM