in

Üçüncü MotoGP Sınıfı Yolda

Yazar: Moe

MotoGP’de “Fabrika” ve yeni çıkan “Açık sınıf”ın yeterince kafa karıştırdığını mı düşünüyordunuz? O halde kötü bir haberimiz var, işler daha da karışmak üzere !

Görünüşe bakılırsa 2014 sezonunda sadece 2 MotoGP sınıfı olmayacak : Kendi geliştirdikleri yazılımları kullanabilen “Fabrika sınıfı“,standart olan Magneti Marelli yazılımını kullanan “Açık sınıf” ve aslında Ducati takımını hedef alan ve yeni sunulan “Fabrika 2 sınıfı”…

Ducati, önceki haberlerimizde hatırlayacağınız gibi “Açık sınıf”ta yarışacağını duyurmuştu. Bu sınıfın avantajları ne idi bir daha bakalım; extra-yumuşak lastikler,motor geliştirme sınırlamasının olmaması,5 yerine 12 motor bloğu kullanımı ve en önemlisi (tesadüfen Ducati’nin yardımıyla geliştirilen(!)) standart yazılım kullanılarak 4 litre fazla yakıt,yani 24litrelik yakıt kullanma izni.

 

Üçüncü MotoGP Sınıfı Yolda 1. İçerik Fotoğrafı

 

Ducati’nin bu hareketi haliyle büyük bir eşitsizlik yarattı. Çünkü zaten “Açık sınıf” ın çıkma amacı , diğer düşük bütçeli takımların fabrika takımları ile rekabet edebilmesi  fikrine dayanıyor; Ducati gibi inanılmaz büyük imkan ve bütçeye sahip bir fabrika takımının değil. “Fabrika 2 Sınıfı” 11 Mart itibariyle 3. Sınıf olarak onaylamaya sunuldu.

Bu yeni geliştirilen 3. Sınıf, aslında Fabrika ve Açık sınıflarının arasını bulmaya çalışıyor diyebiliriz. Şöyle ki ; eğer “Açık sınıf” bir takım (Ducati gibi) ,bir yarışta 1. olur veya iki defa ikinci veya üç defa üçüncü olursa otomatik olarak “Fabrika 2 sınıfı”na terfi ettirilecek. Bu sayede, terfi ettirilen takım artık yarış başına 24 yerine 22.5 litre yakıt ve sezon başına 12 yerine 9 motor bloğu ile mücadele etmeye devam edecek.

 

Üçüncü MotoGP Sınıfı Yolda 2. İçerik Fotoğrafı

 

Kafa karıştırmaya biraz daha devam edelim, Ducati’nin “standart” yazılımı ,diğer “Açık sınıf” takımlara sağlanan yazılımdan biraz daha geliştirilebilir durumda olduğu görülüyor. İtalyan Magneti Marelli firması tüm takımlara ikinci jenerasyon yazılım sağlarken, (tüm programcıları ve elektronik uzmanları sayesinde) sadece  Ducati’nin bu yazılımı daha kompleks bir şekilde kullanabilecek altyapısı bulunuyor. Ve anlaşıldığı kadarı ile de bu kompleks yazılım en azından kapasite olarak Honda ve Yamaha’nın kendi yazılımlarına oldukça yakın.

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Suzuki: Rossi 2015 Sezonu İçin Sürücü Adayımız Değil

Mapfre Aspar Takımı 2014’te Kullanılacak Motorlarının Tanıtımını Yaptı

REKLAM