Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

2017' De Ne Alsak?

Etkinlikler

Sanço Panço  5334 görüntülenme #3678 yorumlar

2017' De Ne Alsak?

İçinde bulunduğumuz yıl, motosiklet sektörü ve meraklıları için geçen 10 yıla göre epeyce farklı olacak. Euro 4 egzoz emisyonları sebebiyle 500cc üzeri motorlarda yapılan yenilikler, bunun yanında döviz kurlarının Türk Lirası karşısında biraz fazla artmış olması sonucunda 2017 model olarak gelecek 500cc üzerindeki motorlarda biz kullanıcıları önemli fiyat artışları bekliyor gibi görünüyor.

250cc altında ise rekabet çok kızıştı. Burada da çok çeşitli alternatifler, farklı fiyat etiketleri var. Durumlar böyle karışık olunca piyasanın geneline bir göz attık. 


Bajaj Dominar 400 fuarda gelecek mi?  Kaç para olacak?
Dövizimi bozdurdum, BMW'ye yatırdım. Kredilerde artık 48 ay vade imkanı da var.  Bu sene Ducati'de çok nefis yeni modeller var. Bu Euro kuru ile alabilecek miyim? 
Hangi motoru alsam satarken 2. eli bana az para kaybettirir?  
Triumph dünya geneli satışlarını geçen sene %14 arttırmış. Bu sene yeni Street Triple 765 ile tahminen %20'lere tırmanacak mı?
Honda'nın 600'lük sınıfından çekilmeye başlamısayla birlikte önümüzdeki yıldan itibaren Moto2 yarışlarında Triumph Street Triple 765 motoru kullanılacak.    

4.500TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

“Ayağım illa ki yerden kesilsin, bir motora bineyim ancak çok fazla ödemeyeyim, motor da sorun çıkartmasın” gibi uzun olan bir listeniz varsa, işte size önerebileceğimiz dört motor; Honda, Bajaj, Kuba ve Mondial. Hepsi 4.500lira ve altında, üstelik bayilerinde kredi kartına vade farksız 9 taksit seçenekleri de var.  


Bajaj Boxer 150


2017' De Ne Alsak?

Tahminen piyasadaki en dayanıklı ve bir o kadar da ucuz motosikletlerden bir tanesi. Eski nesil bir motosiklet olduğu ve tahminen Hindistan’da 5-10 milyon adet üretildiğinden dolayı dayanıklılık ve problemsizlik o denli gelişmiş ki gönül rahatlığı ile alabilirsiniz. Viteslerin konumlanması eski sistem, ters ve toplam 4 vites var. Çoğu kişi motoru alıp Scrambler’a dönüştürüyor, alıp kesip biçmek için son derece uygun. Fiyatı 3.500tl.    


Honda 125ACE

2017' De Ne Alsak?


“Ucuza motor alacağım ama illa Honda olsun” diyorsanız Honda’nın buna da çözümü var. Uzakdoğuda üretilmiş, Uzakdoğululara benzeyen ama 40 yıl binseniz kırılmayacak bir motosiklet. 4.400 lira.    


Mondial 125MH Drift
2017' De Ne Alsak?

Kızgın bakışlı, orta ayaklı, sportif görünümlü bir motosiklet. Çok satılmış. 4.005tl’lik fiyatı ve Mondial’in yaygın servis ağı ile oldukça çekici görünüyor.    


Kuba Çita Serisi

2017' De Ne Alsak?

“Anadolu yollarında gazlayayım, 100’lük alıp 180’liğe basitçe çevireyim, yolda da kot pantalonumun paçaları fıtı fıtı sallansın” diyorsanız işte memleketin en nefis motoru Kuba ve onun Çita serisi. Fiyatlar 2.500 ile 3.300tl arasında değişiyor. Biraz bisikletten bozma, biraz alçak ama bir Gold serisi var, sağı solu altın rengi, her gencin rüyası…


 7.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

7 bin liraya kadar olan fiyat kategorisinde işler çok kızışmış durumda. Bu aralıkta büyük bir pazar payı var. Pazar payı büyük olduğu kadar model sayısı da fazla. Bu fiyat seviyesinde öne çıkan belli başlı motosikletler var. Uygun fiyat ve düşük işletim giderleri tercihi yapmakta etkili oluyor. Bu konuda en çok tercih edilen veya fiyat/performans oranı yüksek motorları sizler için seçip kısa kısa bilgilerini yazdık. Bu sınıftaki motorların en başlıca tercih sebebinin ikinci ellerdeki kolay ve kayıpsız satış etkeni olduğunu görüyoruz. Bu konuda Japon kökenli firmalar Honda ve Yamaha başa oynuyorlar. Ancak Mondial, Lifan gibi Çinli üreticilerin Türk temsilcilerinden gelen motorlar da neredeyse onlar kadar etkili olabiliyor. Lifan dayanıklılığı ile ön plana çıkarken Mondial güç ile tüketiciyi etkilemeye çalışıyor. Hero 5 senelik garanti sunarken, dayanıklılık konusunda Honda ile eski ortaklığından gelen deneyimlerine güveniyor.


Hero T-Sport

2017' De Ne Alsak?


5 yıl garanti sloganı ile pazara giren Hero’nun iyi motorlarından bir tanesi. 6.239 liraya ön arka disk frenli, Honda CBF motorlu dayanıklı ve oldukça spor görünümlü bir alet alabiliyorsunuz. Hero uzun yıllar Honda için üretim yaptığından, bu sınıfta kendisini çok geliştirmiş. CBF motorunun balansörünü sökerek biraz daha beygir kazanmışlar, tork-çekiş süper. Titreşim de mantıklı seviyelerde kalmış. Hero Motor Türkiye’nin bize verdiği test motoruna 20 bin kilometre bindik, bakımlar haricinde hiçbir problem yaşamadık. 10,5 litre ile 471 kilometre yapıyor. Bu arada, Hero’nun Glamour’una enjeksiyon beslemesi taktığını gördük (gelişi 2018’i bulabilirmiş). Bu da demek oluyor ki bu sınıfta da enjeksiyonlu modelleri önümüzdeki sene göreceğiz.


Lifan KP150


2017' De Ne Alsak?

Bu motorun hastasıyız. 1 yıl, 12 bin kilometre sivil vatandaş olarak bindik. Elimiz ayağımız adeta terliğimiz oldu, bir kere bile tık demedi. Honda CBF gibi ortadan süspansiyonlu, süper konforlu, ön arka disk frenli, titreşimsiz bir alet. Su soğutmalı oluşu sayesinde gazlamaya da izin veriyor, 125km/s’li hızları rahatlıkla görebildiğimiz, firmaya geri gidişine üzüldüğümüz bir alet oldu. Koruma demiri ve ön camı standart olarak geliyor, fiyat 6.340 tl. Balıkesir Bayisi’nde son iki model için uygun fiyat yapmışlar, 5.850 liraya alınabiliyor.


Mondial Z-One 150 ve 180


2017' De Ne Alsak?

Çin yapımı falan ama görünüşü çok acayip. Ters ön maşa, rahatlıkla 120km/s ile seyretme, süper kaliteli görünen arka süspansiyonlar, kullanıcılardan okuduğumuz kadarı ile sorunsuzluk ve balansörlü motor sayesinde düşük titreşim 180S’in önde gelen özelliklerinden. Gazı 120’de sabit tutup sonra gaz açınca bayılmayıp 130’a doğru devam etmesini beğendik. 180’lik olan daha gösterişli ve süslü süspansiyonlara sahip, 5.922tl. Biraz daha az param var, süspansiyonlar daha basit de olsa olur diyorsanız 150’liği 4.963 tl.


Honda CB F150

2017' De Ne Alsak?


Piyasada en çok tercih edilen modellerin başında 9 yıldır satılmakta olan CBF150 geliyor. Arkada tekli amortisörü bu sınıfta ilk defa kullanan motor olan CBF, rahat kullanımı, sürücüsünü iyi koruması, her yerde bulunabilir ucuz yedek parça stoğu ile hala güvenilir ve tercih edilebilir oluşunu devam ettiriyor. Ocak ayı içinde 6.300tl yerine 5.900tl fiyatla satılan CBF’nin Şubat ayı içinde de benzer fiyatlarla satılmaya devam edeceğini düşünebiliriz.  


CF Moto NK 150

2017' De Ne Alsak?


Şimdiye kadar bahsettiğimiz 7 bin lira altındaki giriş motorları arasında en karizmatik alet, mavi jantları ve boru şasisi ile CF Moto’nun NK150’si herhalde… LED sinyalleri, ters ön maşası, ön/arka disk frenleri ve enjeksiyon sistemi ile diğer rakiplerine göre daha önde görünen NK’nın 12 beygirlik gücü biraz düşük gibi görünse de genel görünüm çok acayip. Üstelik oldukça da kaliteli bir üretim yapmış firma. CF Moto her ne kadar Çinli bir şirket olsa da, kendi adına kendi üretimini yaptığından dolayı ürünlerine son derece özen gösteriyor. Motor 6.999 tl. 6 vites oluşu da bir başka artısı.


Yamaha YBR 125ESD


2017' De Ne Alsak?


Honda CBF150 ne kadar tasarıma sadıksa, dişli rakibi YBR de sürekli makyajlanıyor. Bu sayede de çok seviliyor. CBF’ye oranla daha hafif olan motosikletin rüzgar koruması da çıplak yapısı sebebiyle biraz daha dış etkilere açık. Motoru yağsız olarak çalıştırdığını söyleyen test pilotu bir arkadaşımız, rölantide çalıştığı sürece yağsız bile kilitlenmeden uzun süre çalıştığını iddia etmişti (siz denemeyin). 125’lik olmasına rağmen son ESD versiyonun acayip hızlara çıktığını iddia edenler var, kendimiz test etmediğimiz için emin değiliz ancak durum efsane halini almış durumda. Ocak ayı içinde 6.499tl’lik fiyatı ile CBF’den %10 daha pahalı.      


10.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler
Lifan KPR200ES

2017' De Ne Alsak?

Bu fiyat kategorisinde parasını hak eden motorlardan bir tanesi. Şeklinin beğenilip beğenilmemesi kişiye göre değişse de biz pek beğeniyoruz. Büyük ve mercekli olan farın aydınlatması güzel, motorun giysileri sürücüyü yeterince iyi koruyor ve frenlemesi oldukça iyi. Asıl hayran kaldığımız nokta gaz kolu hissiyatı. Öylesine dolu hissettiriyor ki, boşta gazlamak bir kafe önü keyfine dönüşüyor. Egzozdan çıkan ses hiç fena değil. Enjeksiyonlu beslemeye ve 6 ileri vitese sahip. 8.500 TL fiyat etiketi ile satılıyor.      


Pulsar 200NS

2017' De Ne Alsak?

Piyasada, özellikle büyük şehirlerde çok sık görmeye başladığımız açık ara en önemli motorlardan biri. KTM Duke serisi ile aynı fabrikada, benzer bir motorla üretilen Pulsar, Türk motosiklet piyasasının bu sınıftaki “güçlü motor” ihtiyacını uygun fiyata karşıladığı için çok beğenildi. Çok satıldı. İlk modellerde meydana gelen stop etme gibi problemlerin yeni modellerde çözüldüğü söyleniyor. Oturuş pozisyonu rahat ancak selesi sert bir motor. 150cc’den sonra alabileceğiniz en popüler ve ucuz motor.Kampanyalı olarak Ocak ayı içinde 8.870 TL’ye satılıyor. “Giysili olsun, biraz daha korur beni” diyorsanız, giysileri ve ABS’si olan RS versiyonu 11.760TL.


20.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

Mondial RX3i EVO

2017' De Ne Alsak?

BMW 1200GS görünümlü süper uzak doğu motoru. Seveni çok. Üzerindeki dairesel marka işaretlerini söküp BMW amblemi takanlar, BMW işaretinin altına nefis bir şekilde F700GS çıkartması yapıştıranlar, Anlaş Capra lastik takıp arazili kamplı uzak yollara gidenler, ne ararsanız var. Önceki neslinde arka lastik çapı küçük olduğu için lastik çeşidi bulmak zordu. Şimdi ise lastik boyutları normale gelmiş durumda. Alüminyum görünümlü BMW benzeri yan çantalar aslında oldukça küçükler ama iş görüyorlar. Sıfır 2015’ler 11 bin, sıfır 2016’lar 13 bin lira civarlarında satılıyor.


Yamaha R25

2017' De Ne Alsak?


Bu yıl içinde satılacak olan modeller 2016 model olarak mı yoksa 2017 model yılı olarak mı satılacak henüz bilinmiyor. Bilinen şu var; 2017 içinde de oldukça popüler olacak ve Yamaha’nın bugüne kadar yaptığı stok oranında satılıp ortadan kalkacak. 2018’de tahminen R3 olarak ithalatına devam edilebilir. Ocak sonu fiyatı 16.350TL. Sıfır almayı düşünenlere düşünme süresini fazla uzatmamalarını tavsiye ediyoruz.


Honda CR F250Rally ve L

2017' De Ne Alsak?


Geçen sayıda teknik olarak incelediğimiz bu iki yeni model bu yıl pek çoğumuzun ihtiyacını karşılayacak, kolay ulaşılabilen ve kredi ile satın alınabilecek en iyi motorlardan ikisi gibi duruyor. Özellikle Rally pek çok kimseye üzerine atlayıp uzaklara gitme hevesi uyandırıyor. Hemen teslim alabilmek için fuarda erken davranın. ABS her iki modelde de standart. L versiyonu 15.500, Rally 18.500 TL.


Suzuki’nin Yeni 250’likleri

2017' De Ne Alsak?

Suzuki yetkilileri ile görüştük, V-Strom 250 ve GSX-R 250’nin müşterilere tam olarak ne zaman teslim edilebileceği ile ilgili yoğun bir çalışma içinde olduklarını söylediler. Kullanıcılara gösterme amaçlı fuara geleceklerini düşünüyoruz. Fiyatları henüz belli olmasa da 20 binin etrafında bir yerde olacakları söylenebilir. Şimdiki vergi oranlarına ve motorların ABS’li oluşlarına bakıldığında Türk kullanıcısı için ümit verici motorlar oldukları görülüyor.  


35.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

Kawasaki Versys-X 300

2017' De Ne Alsak?

Herkesin çok merak ettiği bu alet yepyeni bir üretim. Görünüş olarak da oldukça çekici olan bu aleti merak eden çok. Ancak motorun üretim maliyeti yüksek olsa gerek, 7.500 euro olarak belirlenen satış bedeli, Ocak sonu itibarı ile 31.000 liraya geliyor ki bu da aracın bütün satış şansını neredeyse sıfıra indiriyor.  

32 bin liraya 300'lük mü yoksa 700'lük mü alınır?

Yamaha MT-07 ve Tracer 700

2017' De Ne Alsak?

Her ne kadar Yamaha 2017 fiyatlarını açıklamış olsa da şu anda 2017 fiyatları adı altında satılan ürünlerin tamamının 2016 model motorlar olduğunu görüyoruz. Her ne olursa olsun 26.400 liralık fiyatıyla(ABS’li) MT-07 gerçekten de bu sınıfta alınabilecek fiyat/performans oranı en yüksek motor. 2017 modellerinde şu an için büyük bir değişiklik beklenmiyor ancak tahminen bundan böyle ABS’siz versiyonu gelmeyecek.

Tracer 700 ise TL üzerinden belirlenmiş 32.600 liralık fiyatı ile kendi sınıfındaki rakipleri arasında en ucuz motor olarak görünüyor. Kawasaki Versys 650’nin Tracer 900 fiyatına yakın biçimde 41.000 liraya satıldığı göz önüne alındığında 700’ün uygunluğu hemen ortaya çıkıyor. “Arka maşası uzatılmış ve 3 giysi takılmış bir MT-07” biçiminde küçümseyenler varsa da hiç birine kulak asmayın. 900’lük abisinden bile iyi mükemmel bir motosiklet.


Honda NC 750X

2017' De Ne Alsak?

Türk motor kullanıcısının hem dayanıklılık, hem de yakıt tüketimi bakımından dostu olan süper bir alet. 33.100 liralık fiyatı halen uygun olan motoru ne kadar gazlasanız da 4,5 litreden fazla yaktırmak mümkün olmuyor. Esasen çok bir gazlama motoru da değil. Alınıp süper ucuza yıllarca uzun uzun gezilebilir. Tahminen 100.000 kilometre sonra da benzer kondüsyonda ve sağlam olacaktır.


45.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

2017' De Ne Alsak?

Bu fiyat etiketinden itibaren model model incelemeyi bırakıyoruz. Tahminen bize “30-40 bin lira verdikten sonra neler alınmaz ki?” diye soruyorsunuzdur. Bu konuda sizi haklı görmekle birlikte yeni motosikletlerin de heyecan verici olduğunu görmezden gelemeyiz. Döviz kuru sebebiyle artık sıfır kilometre güçlü çıplaklar 40 bin lira seviyesinden başlayacak gibi görünüyor.

Yamaha’nın yenilenen MT-09’unun fiyatı henüz belli değil. Yeni ön ve arka tasarımı, quickshifter hızlı vites attırıcı özelliği ve kaydırmalı debriyajı ile fiyatı 40-42 binler arasında olabilir. Kawasaki’nin bu modele rakip olarak ürettiği Z900 bu yıl içinde Türkiye’de olacak. Kendisini gördük, çok beğendik. Z800’e oranla çok daha hafif, neredeyse Z1000 gücünde, boru şasili nefis bir motosiklet yapmışlar. ABS haricinde hiç elektronik desteği olmaması MT-09 karşısında elini zayıflatsa da son hız limiti olmayıp 250km/saat hıza kadar çıkabilmesini ve 125 beygir oluşunu beğendik. Türkiye fiyatı ise biraz tuzlu, 11.000 euro, yani Ocak sonu itibarı ile 45.000 lira (11.000 euro)

Bu yıl çıplak motorlar 40 bin lira'dan başlıyor.


60.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

2017' De Ne Alsak?

Eskiden 60 bine neler alınmazdı… “BMW S1000RR 60 bin lira” dendiği zamanlar şapkamızın havaya uçtuğunu unutmuş değiliz. Bugün ise 60 bin liraya Yamaha MT-10 alabiliyoruz. Bir yarış motoru paketinden çıplağa inmiş olduk. Geçen sayıda test ettiğimiz MT-10 “değişik” bir şeye binmek istiyorsanız alıp memnun kalacağınız ve size farklı duygular yaşatabilecek en güzel motorlardan birisi. 8-9 litre/100 kilometrelik gazlamalı yakıt tüketimi haricinde bir yanlışını görmedik.

Benzer bir motor alayım ama bu kadar yakmasın diyorsanız, MT-10’dan daha çok beğendiğimiz Suzuki’nin GSX-S1000FA’sı ve bunun çıplağı tam size göre. Gazlasanız da 5 litre civarı yakıyor, süper gidiyor, süper duruyor. Çıkarttığı sıralı 4 silindirli sesi ve standart egzozu çok iyi. 2005 model efsanevi K5 motorunun geliştirilmiş halinin bulunduğu bu 2 ürün, son zamanlarda bindiğimiz açık ara en iyi motosikletlerden. 51.950tl çıplak, 53.950tl giysili fiyatları (2016 model)



80.000 TL’Ye Kadar Alınabilecek Motosikletler

2017' De Ne Alsak?

Bu ay yeni Fireblade’i Portekiz Portimao pistinde test etme imkanı bulduk. Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki, Honda’nın “geleceği şimdi satın alın” kampanyası gerçekten de oldukça avantajlı bir kampanya imiş. “Bu fiyatlara geleceği nasıl alalım” diye serzenişlerde bulunanlar, piyasadaki asıl fiyatları görünce başlarını duvarlara vurabilirler. Yeni Fireblade’e ise bayıldık. Fuar esnasında SP versiyonunu 81.000 liraya alabiliyor iseniz kaçırmayın deriz. Ayrıntılı test yazısını Mart sayısında bulabilirsiniz.

Kawasaki ZX-10R’ın minimum 88 bin liradan, BMW S1000RR’ın 110 bin liralardan satıldığını düşünecek olursanız, Honda’nın avantajı daha belirgin hale geliyor.

YORUMLAR