Asıl yarış şimdi başlayacak?

Cem Batırbaygil

Asıl yarış şimdi başlayacak?

Gelişmiş ülkelerde teknoloji akıl almaz bir hızla Mars’a doğru ilerlerken, gelişmekte olan ülkelerde ise kısır çekişmeler kendini tekrarlamaya devam ediyor. Kimileri için tarih tekerrür ededursun, tarihte ilk kez gerçekleşen kimi yeniliklerle teknoloji kendisiyle yarışıyor.

Cem Batırbaygil

Motoron Dergisi Editörü

SpaceX’in kurucusu ve PayPal ödeme sisteminin kurucu ortaklarından dahi yatırımcı Elon Musk, Mars gezegenine elektrikli otomobili Tesla’yı yollarken dünyanın gelmiş geçmiş en büyük reklamını yapmakla kalmadı, dünyanın geleceğine de ayna tuttu. Musk’ın elektrikli otomobili her ne kadar Mars’ı ıskalamış olsa da, bu sembolik girişimin neler ifade ettiğini eğer anlayamazsak, asıl ıskalayanın biz olduğunu anladığımızda çok geç olacak.

Dijital dünyaya yön veren bildik markaların elde ettikleri inanılmaz büyüklükteki kârlarını yeni yazılımlar yazmak, arama motorları geliştirmek veya çok daha akıllı iletişim aygıtları üretmek yerine enerji sektörüne aktarıyorlarsa, ya bu işte bir bit yeniği vardır ya da onların bir bildikleri.  Aslına dünyanın gidişatına bakınca görünen köyün kılavuz istemediği kolayca anlaşılıyor. Hızla büyüyen kentleşme ve teknolojinin yaygınlaşması, ulaşım ve enerji ihtiyacını doğurdu. Dünya için sürdürülebilirlik kavramı A’dan Z’ye tüm firmalar için öncelikle hale geldi. Örneğin Google yenilenebilir enerji sektörüne yatırım yaparken Çin’in en büyük arama motoru Baidu ile WeChat gibi yazılımlarıyla dünyanın en değerli 10 firması arasına giren Tencent elektrikli ve otonom (kendi kendine giden) araç yatırımına ağırlık vermeye başladı. Tesla’nın Çin’deki rakibi NIO bu alandaki yatırımını 2.1 milyar dolara çıkardı. 

Tüm bunlar olurken, daha hızlı ve daha güvenli araçların gelişimini sağlayan ve yarattığı imaj ile güçlü markaların stratejik ortağı konumunda olan Formula 1’in yanına Formula E diye bir kardeş geldi. Amaç rekabet ortamında elektrikli otomobilleri geliştirmek ve onlara olan ilgiyi artırmak. Motosiklet dünyasında ise İtalyan elektrikli motosiklet üreticisi Energica’nın 2019 yılında yapılması planlanan FIM Moto-e Dünya Kupası elektrikli motosiklet yarışının resmi tedarikçisi olduğu açıklandı.

Tüm bunlardan anlaşılacağı üzere, gelecekte rekabet alanı elektrikli araçlar dünyasında olacak, motosiklet dünyası da bu rekabetin ana aktörlerinden biri olacak. Geçen ay sonu gerçekleştirilen motosiklet fuarını gezerken gözünüz elektrikli motosikletleri pek seçememiş olabilir ancak gelecekte en büyük stantlar onlara ayrılacak ve birbirinden güzel mankenler onların üzerinde poz verecek. Diyeceğim o ki, elektrikli motosiklet denilince başınızı çevirmeyin hemen. Bir dakika durup düşünün, kendinizi bu fikre yavaş yavaş alıştırın. Çünkü elektrikli motosikletler sessiz sessiz ama hızla yaklaşıyor.

Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle...

YORUMLAR