in

BST HyperTEK, Geçmişle Geleceği Buluşturuyor

BST HyperTEK
BST HyperTEK

Güney Afrika’da bulunan karbon fiber uzmanları Blackstone Tek (BST) ve dünyaca ünlü motosiklet tasarımcısı Pierre Terblanche, sürüden ayrılan bir elektrikli motosiklet ortaya koymak için güçlerini birleştirdi ve BST-HyperTEK’i yarattı. Geçen Kasım ayında Milano’daki EICMA Show’da tanıtılan karbon fiber monokok şasili BST-HyperTEK, dünyanın en iyi karbon fiber jantlarından bazılarını geliştirdiği bilinen BST’nin elinden çıkan ilk motosiklet olma özelliğini taşıyor.

BST HyperTEK
BST HyperTEK

Güç

Motosiklet, kalbinde yaklaşık 107 hp beygir gücü ve 120 Nm tork üreten bir DHX Hawk elektrik motoru taşıyor. 450 kg ağırlığında olduğu iddia edilen HyperTEK, dört motosikletten oluşmasını planladığı ilk motosiklet.

Tasarım

HyperTEK, şekil değiştirebilen bir motosiklet. Geleneksel bir benzin deposunun normal olarak oturacağı yan paneller genişlik ve açı için ayarlanabilmekte ve koltuk 1,7 inç’e kadar ayarlanabiliyor. Terblanche, Arai veya Shoei kasklarından vazgeçmek istemeyen sürücüler için bir kit olacağını söylese de bu motosikleti sürecek olan kişi, baş üstü ekran özelliğine sahip Japon yapımı bir Cross X1 kask kullanacak.

BST HyperTEK
BST HyperTEK

BST HyperTEK’te hem kısaltılmış şasi hem de üst çatal tüplerinden ve çatal başlarından oluşan entegre birim karbondan yapılmış. Karbon yapısı motosikletin ağırlığını ciddi oranda azaltmakta.

Kawasaki, Elektrikli Motosiklet Üretiminde Vites Yükseltiyor yazımızı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Batarya

Geleneksel elektrik motorları büyük ve ağırdır çünkü ürettikleri ısı ile sınırlıdır. Aşırı ısınma tehlikesi, motorun tel sargılarındaki yalıtım minesinin yüksek sıcaklıkla imha edilmesiyle motoru işe yaramaz hale getirir. Bu ısı bir şekilde çıkarılabilirse motorların çok daha küçük ve daha hafif yapılabilmesi mümkün olabilir.

Motor
BST HyperTEK

Buradaki önemli yenilik, motorun birçok stator sargı yuvasının her birine sığabilecek kadar küçük ve ısı üreten sargılarla temas halinde, ısılarını sirkülasyon sıvısı ile taşımak için takılacak kadar küçük olan kompakt, 3D baskılı içi boş ısı dönüştürücüleri. Her tel demetinin aktif sıvı ile soğutulması sayesinde daha fazla elektrik akımı motordan güvenli bir şekilde itilebiliyor. Bu da küçük ve hafif paketlerden büyük güç üretilmesine izin veriliyor.

Arka Kısım
HyperTEK

Nihai fiyat henüz belirlenmemiş olsa da BST-HyperTEK’in yaklaşık 80 bin dolara satılması bekleniyor.  Ancak bu parayı ödeyecek olan kişinin zamanımızın en büyük tasarımcılarından biri tarafından kaleme alınmış gerçekten eşsiz bir motosiklet alacağı aşikâr.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Koronavirüs Euro 5’in Ertelenmesine Neden Olur Mu?

COVID-19 Salgınının Motosiklet Sektörüne Etkileri

REKLAM