in

Her Derde Deva Tmax 530

Yazar: Fuat Domaniç

Polini Varyatör Kiti ile “Tireks” Okunur Uyarı: Kuvvetli Yan Etkilerinden Sakınınız! 2000 yılında çıkan, 2017’de 6. nesile ulaşan Tmax, süper maksi skuter sınıfını başlatan ve bu sınıfta zaman içerisinde ciddi rakipleri ortaya çıkmış olsa da sınıfının hala en iyisi olarak kalmayı başarmış bir model.

İlk olarak 2000li yılların başında deneyip çok etkilendiğim Tmax’in daha sonra 2014 modelini deneyip, çok erken devreye giren arka abs’si yüzünden hiç sevmemiştim… Ama ön amortisörü ilk defa upside down olarak yenilenen 2016 modelini denediğimde arka abs’yi yine hassas olmakla beraber eskisine göre çok daha kabul edilebilir bulduğumdan motorun diğer özelliklerine daha rahat odaklanma fırsatı buldum. Bu son test sürüşümde; amortisörlerin hem iyi yol tutuşu, hem de konforlu oluşları, akla gelebilecek her büyük marka ve sınıf skuteri denemiş ve hiç birisinin amortisöründen hiç memnun kalmamış ama hala çaresizce bir skuter arayan benim gibi bir faniye ilaç gibi geldi!

Her Derde Deva Tmax 530  1. İçerik Fotoğrafı

Dolayısıyla 2017 Mart ayında görece uygun bir fiyata bir adet 2016 sıfır Tmax satın almaya karar verdim. Tmax’i kullandıkça umduğumun çok ötesinde doğru bir karar verdiğim sonucuna vardım. Satıldığı her ülkede pahalı bulunan Tmax’in buna rağmen 17 sene içerisinde 233.000 adet satılabilmesinin gayet geçerli sebepleri varmış meğer!

Her Derde Deva Tmax 530  2. İçerik Fotoğrafı

1- Hiç bir skuterde bulamadığım ve denediğim pek çok motosikletten daha fazla beğendiğim bir amortisöre sahip ilk ve muhtemelen tek skuter…

2- En azından yol şartlarında; Ortalamanın üzerindeki hiç bir motosikleti aratmayan yön değiştirme ve yol tutuş kabiliyeti ve konforu!

3- Turing motosikletleri aratmayan bir sele ve rüzgar konforu

4- Motosiklet, turing motosiklet ve skuterin tüm olumlu özelliklerini oldukça makul bir seviyede bir arada sunan ama bunların olumsuzluklarından hiç birini barındırmayan tek seçenek sanırım Tmax!

Örneğin; Tmax’den daha güçlü süper maksi skuterler var artık ama bence hepsi Tmax’e göre fazla ağır ve hantal. Tmax de 220 küsur kg ağırlığıyla hiç hafif sayılmaz ama özel aluminyum şase içinde öne ve yere çok yakın yerleştirilmiş olan makinasının ağırlık merkezini tüm rakiplerinden çok daha aşağıda (ve önde) tutabiliyor olması özellikle şehir içi sıkışık trafik manevralarında o ağırlığı oldukça iyi saklıyor.

Her Derde Deva Tmax 530  3. İçerik Fotoğrafı

Tüm bu başarılı optimizasyonun üzerine bir de Polini varyatör seti takınca Tmax’i, aslında zaten hakettiği başka bir adla anmak gerekiyor: Trex! Bu kadar kullanışlı, konforlu ve keyifli bir motosikletin bu kadar pahalı oluşu gerçekten çok yazık! Özel şasesi ve sair aksamının fiyatının artmasına sebep olduğu ilk akla gelebilecek unsurlarsa da, pahalı oluşunun bir sebebinin de markanın tercihi olabileceğinden şüpheleniyorum. Çünkü Tmax’i, atıyorum, 35bin liraya satsa Yamaha muhtemelen pek başka bir şey satamaz gibi geliyor bana!

Dolayısıyla, Tmax almayı düşünenlerin çok para harcayacak olmalarının yanısıra göze almaları gereken bir başka sakınca daha var: Tmax, yolda motosiklet kullanmayı bırakmanıza sebep olabilecek kadar bağımlılığa yol açabilir…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

KTM 2018 TPI

Honda Crosstourer – Aprilia Caponord

REKLAM