in

Yamaha Cygnus L

Yazar: Motoron

Motoron bir ilke daha imza atarak Yamaha
Motor Türkiye’nin Türkiye icin özel olarak
ithal ettiği Yamaha Cygnus L modelini
kimseler görmeden test etti

Yamaha Motor Türkiye, Türkiye’ye özgü scooter modeli Cygnus L ile atağa geçiyor. Firma yetkilileri, 2012 yılında büyümesi beklenen pazara yönelik çalışmaları sonrasında “Göz Alıcı”, “Özgür” ve “Aktif” olarak tanımlanan Yamaha Cygnus L tasarımını Mart ayı itibariyle motosiklet severlerin beğenisine sunuyor. Motoron Motosiklet Kültürü Dergisi olarak yeni Yamaha Cygnus L tasarımının selesine oturduk ve “kimselerin” görmemesine dikkat ederek Mart ayı sayımız için bu yeni scooteri test ettik. Yukarıda değinilen Göz Alıcı tanımlaması; Yamaha Cygnus L modelinde aerodinamik sportif tasarım olarak yansımış. Yan profilden bakıldığında, önden arka kuyruk bölümüne dek uzanan sportif tamamlayıcı çizgiler Cygnus L’nin karakterini belirleyen ana hatlar olmuş. Bu akıcı çizgilerin ileride sunulacak bazı ekstra paketlerle birlikte genç scooter meraklılarının oldukça hoşuna gideceği kesin. Önde modern far grubu ile şekillenen gövde tasarımı çamurluk, alt gövde ve üst gövde olmak üzere 3 ayrı bölümden oluşuyor. Böylece olası kazalarda komple ön taraf yerine sadece zarar gören kısmın değiştirilebilmesi şansı yakalanmış. Çamurluk ise çatala bağlı dizayn edildiği için tekerlekle birlikte sağa sola dönüyor. Bu tamamen şahsi bir tercih fakat bizce bu tarz tasarımlar gövdeyle bütünleşik tarzdaki çamurluklara nazaran çok daha dinamik bir görünüme sahip.

 

Yamaha Cygnus L 1. İçerik Fotoğrafı

 

Cygnus L gövde boyutları itibariyle kompakt bir scooter. 730 mm’lik alçak sele yüksekliği kullanıcılarına inip-binme kolaylığı sağlarken; yere yakın olma durumu aynı zamanda güvenlik hissiyatı veriyor. 100 kg’ın altında kalan kuru ağırlığı (depo tam dolu harekete hazır konumda 103 kg) bu scootera kolay yönlenme ve kontrol edilme özelliği kazandırmış. Bu kompakt gövde tasarımı Cygnus L için çevik manevra kabiliyeti ve kolay kullanılma özelliği demek. Yamaha Cygnus L’nin manevra ve kullanım kolaylığının 4 anahtarı: Alçak selesi, minimum 1.9 metrelik dönüş yarıçapı, sadece 100 kg olan ağırlığı ve güven veren gidonu şeklinde gösterilebilir. Bu özellikleriyle Cygnus L motosiklete yeni başlayan gençlerin, bayanların ve günlük ulaşımda scooteri tercih eden motosiklet kullanıcılarının kalbini fethetmeye hazır görünüyor.

 

Silindir hacmi : 102 cc
Maksimum güç : 6,7 bg-8.000 d/d
Maksimum tork : 6,6 bg-5.500 d/d
Sele yüksekliği : 730 mm
Ağırlığı : 103 kg

 Yamaha Cygnus L 2. İçerik Fotoğrafı

EKSTRA EKSTRA EKSTRA

Yamaha Cygnus L, kullanım kolaylığının yanı sıra standart bir scooter olmanın ötesinde bazı özellikleri ile de dikkat çekiyor. Anahtar sürgülü ana şalterde –kontak anahtarı- hırsızlığa karşı sürgülü güvenlik önlemi mevcut. Uzun süreli parklarda anahtar deliğinin kapanmasını sağlayan sistem, buraya yağmur suyunun girmesini de engelleyecek şekilde dizayn edilmiş. Sürgü kapağı kontak anahtarının arka bölümünde yer alan özel tasarımlı bölüm ile kontrol ediliyor. Yamaha mühendisleri Cygnus L modelinin ön gövdesinde, diz hizasına gelen bölümde torpido gözü benzeri üstü açık geniş bir cep kondurmuş. Genellikle çanta asılan -bizler daha çok alışveriş poşeti asıyoruzortadaki askının sol tarafında kalan bölüm daha genişken, sağda kalan bölüm kontak anahtarı nedeniyle daralıyor. 15-20 cm derinliğindeki bu cepler eldiven benzeri öteberi koymak açısından oldukça pratik. Cygnus L’nin selesi artçılı sürüşler için yeterli uzunlukta ve kaydırmaz deri ile kaplı. Selenin arkasında yer alan demir ise oldukça sağlam tasarlanmış. Buraya istenen büyüklükte bir çanta sonradan alınıp takılabilir. Kuyruk demirinin altında konumlandırılmış küçük tırnaklar ise örümcek tabir edilen bağlama iplerinin çengelleri için düşünülmüş hoş ayrıntılar arasında. Yamaha Cygnus L’nin sele altı, 5 litrelik yakıt deposunun yanı sıra bir yarım kaskı alacak büyüklükte bagaj bölmesine sahip. Bu bölmeye tam kaskın sığacağını düşünmüştük fakat bölmenin zeminindeki yükselti farkı fulface tabir edilen tam kask varken selenin kapanmasını engelliyor. Bu sevimli-sportif scooter da neredeyse yok yok. Açıldığında motoru kapatan yan ayaklık, orta ayaklık ve kick start (ayak marşı) Cygnus L’nin diğer özellikleri arasında. Yamaha Motor Türkiye, Cygnus L modelini beyaz, kırmızı, açık gümüş ve füme olmak üzere dört ayrı renkte satışa sunuyor. Firmanın “Gerçek Hayata Dokun” temasıyla duyurduğu Cygnus L modelini son kullanıcılar 2012 Nisan ayının ortasından itibaren yetkili Yamaha bayilerinde test etme imkânı bulacaklar. Biz ise uzun yol testinde Cygnus L’nin kullanım performansını test etmeye devam edeceğiz.

 

Yamaha Cygnus L 3. İçerik Fotoğrafı 

TEKNOLOJİ

 

Başta da belirttiğimiz kolay kullanılırlığın baş mimarlarından birisi de Cygnus L’nin 102 cc’lik 6,8 beygir gücündeki otomatik, kuru santrifüjlü kavramalı motoru. Elektronik ateşlemeli, hava soğutmalı, 4-zamanlı, tek silindirli, SOHC, 2-supaplı otomatik motorun ayrıca ayak marşı da var. Karbüratörlü motor, kullanıcısını sarsmayacak şekilde scooterı hareketlendirirken, önde yer alan 180 mm’lik yumuşak hidrolik disk fren sistemi ve arka tekerlekte kampana fren sistemi başarılı bir şekilde Cygnus L’nin hızını kontrol altında tutuyor.

 

 

YAMAHA CYGNUS L’Nİ KİŞİSELLEŞTİR

Yamaha Motor Türkiye, ilerleyen zaman zarfında iki farklı konseptte kişiselleştirilmiş Cygnus L modellerini sergileyecek. Yamaha’nın lokomotif yarış makinesi YZF-R1 benzeri çift farlı ön gövde, arka kısma doğru devam eden orijinal aerodinamik sportif tasarımla birlikte ayrılmış gidon, yarış tipi susturucu ve arka kuyruk karenajı, sportif odaklı genç kullanıcıların beğenisine sunulacak. Firma bayan kullanıcıları da es geçmeyerek; Zarif (Sevimli) konsept olarak tanımlanan beyaz ve mavi metalik çift ton renklerin kombinasyonu ve son moda grafikler içeren imaj kitini genç bayan kullanıcıların beğenisine sunacak. Tanıtımı yapılacak bu konseptler aracılığıyla Cygnus L ile neler yapılabileceği gösterilerek son kullanıcıların kendi tarzlarını belirlemelerinde fikir sahibi olmaları sağlanacak.

 

Yamaha Cygnus L 4. İçerik Fotoğrafı

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor tipi : Hava soğutmalı,
4-zamanlı, tek silindirli, SOHC, 2-supap
Motor hacmi : 102 cc
Çap x Strok : 49,0 mm x 54,0 mm
Sıkıştırma oranı : 9.6:1
Maksimum Güç : 6,7 bg – 8.000 dev/dk.
Maksimum Tork : 6,6 Nm – 5.500 dev/dk.
Yağlama : Merkezi yağlama, ıslak karter
Yakıt sistemi : Karbüratör
Kavrama türü : Kuru, santrifüjlü
Ateşleme : CDI
Çalıştırma : Elektrikli marş / Ayak marşı
Şanzıman : Otomatik
Son aktarım : V-kayış
Yakıt tankı kapasitesi : 5 litre
Yağ tankı kapasitesi : 1 litre
Şasi : Çelik boru şasi
Ön süspansiyon : Teleskopik çatal
Ön teker hareketi : 80 mm
Kaster açısı : 27º
Kaster mesafesi : 75 mm
Arka süspansiyon : Tek salınım
Arka teker hareketi : 62 mm
Ön fren : Hidrolik disk, Ø 180 mm
Arka fren : Kampanalı fren
Ön lastik : 100/90-10 56J (Tubeless)
Arka lastik : 100/90-10 56J (Tubeless)
Toplam uzunluk : 1,860 mm
Toplam genişlik : 670 mm
Toplam yükseklik : 1,070 mm
Sele yüksekliği : 730 mm
Tekerleklerarası Mes. : 1,250 mm
Minim. yerden yüks. : 100 mm
Ağırlık : 103 kg
(dolu yağ ve yakıt tankı dahil)
Distribütör : Yamaha Motor Türkiye
www.yamaha-motor.com.tr

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2013 Honda NC700S & NC700 DCT

Yamaha TMAX

REKLAM