in

Yamaha Xmax 400

Yazar: Sanço Panço

Yolda sürdük!

Skuterciler ilk gördükleri andan itibaren X-Max 400’ün hayaliyle yanıp tutuşuyorlar… Tasarlandı, yapıldı, geldi, piyasaya verildi, 1., 2., 3. partiden alıyorum derken, Xmax 400’ler yollara döküldü. Biz de yolda sürme fırsatı bulduk.

 

Fikir harika, çok tutulan modelleri Xmax 250 kılığında, ama daha güçlü bir motorla donatılmış bir tasarım yapmak. Peki ne kullansınlar? Xmax’in biraz güçlendirilmiş şasisini, Majesty 400’ün arka salıncağını ve biraz güçlendirilmiş motorunu, tamam işte, mis gibi motor olmuş.

 

Sele altının genişliği takdire şayan, 2 tam kask alıyor, üstüne de yer kalıyor. Tabii sele altına bu kadar çok alan tıkıştırınca, sele üstünde fazla yer kalmamış. Motor geniş, sele altı büyük olunca, ayak yere zor ulaşmasın diye seleyi biraz etsiz-ince tutmuşlar, bu da sürücü ve yolcu kısmının geniş olmasına rağmen oldukça sert olmasına sebep olmuş. Dediğimiz gibi motorun genişliği sebebiyle sele fazla yüksek olmamasına rağmen ayak yere biraz zor temas ediyor. Motorun ağırlığı da tabii ki X-Max 250’den fazla, bu sebeple dikkatli olmak lazım.

 

Yamaha Xmax 400 1. İçerik Fotoğrafı

 

211 kilogram olduğu söylenen motorun ağırlığı biraz alıştıktan sonra çok rahatsız edici değil. Ağırlık ve varyatör misketleri ve kavrama oranı ilişkisinde ufak bir ayarsızlık var, motor 100km/s hıza kadar 400’lük bir motora oranla bir parça isteksiz hızlanıyor, sonrasında ikinci bir atak yaparak hızlanmaya devam ediyor.

 

Düşük hızdaki sollamalarda gazı sonuna kadar açmak mümkün, aslında 400’lüğe yeni geçen sürücüler için gazın böylesine sonuna kadar açılabilmesi ve insanı ürkütmemesi güzel ama, yine de işin içinde biraz daha heyecan olabilirdi.

 

Motorun çift ön diskinin kuvveti harika, çok beğendik. Robust ve dayanıklı yürüyen aksamın verdiği his de çok güzel. Virajlarda oldukça yetenekli, lastikler bir parça daha büyük olabilse, belki mükemmel olacaktı (gerçi bu sefer de sele aldı bu kadar büyük olamayacaktı). Motorun kuyruğunun sportif çizgileri bakanı bir daha baktırıyor, beğendik. Gerek boyutları, gerek bagaj hacmi, gerekse torku yüksek motoru ile Xmax 400 şehir içinde olduğu kadar, uzun yolda da iş yapabilecek bir motor. Ne yapın edin Yamaha’da bir test sürüşüne gidin. İlerleyen sayılarda motorla ilgili sürüş bilgisi vermeye devam edeceğiz.

Yamaha Xmax 400 2. İçerik Fotoğrafı
Yamaha Xmax 400 3. İçerik Fotoğrafı

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2012 Superbike Karşılaştırması

Can-Am Spyder

REKLAM