in ,

Zülfikar

 

Motosiklet tutkunu Volkan Mercimek, bu kez chopper tarzında yarattığı eseriyle hem custom sayfamızı süslüyor,hem de bizleri gururlandırıyor.

1968 Adana doğumlu Volkan Mercimek’in en büyük hobilerinden biri motosiklet. Ancak Volkan Bey motosiklete yalnızca binmekle yetinmiyor, aynı zamanda eşsiz özellikteki ve güzellikteki motosikletleri kendisi yaratıyor. Daha önce ismini 2006 yılında yaptığı 320 beygir gücündeki Turbo Hayabusa ile duymuştuk. Volkan Bey’in en son eseri olan Zülfikar ise, beygir azmanlığından uzak bir felsefeyle tasarlanmış ve son yıllarda ülkemizde yaratılan en özgün motosikletlerden biri.

 

Zülfikar 1. İçerik Fotoğrafı

 

Zülfikar’ın temelini Yamaha’nın XVZ1300 Royal Star modeli oluşturuyor, ancak motor ve şasi hariç neredeyse her şey yeniden tasarlanmış. Motosikletin yeni görünüşündeki temada, Hz. Ali’nin kılıcı olan Zülfikar’dan esinlenilmiş. Çift başlı kılıç motifi, araca kattığı keskin ve tehlikeli havanın yanında, aynı zamanda yapısı gereği motosikletin bazı parçalarının görevini üstlenmek için iyi bir seçimmiş gibi görünüyor.

 

Zülfikar 2. İçerik Fotoğrafı

 

Örneğin Zülfikar’a bakıldığında ilk göze çarpan detay, ön maşanın iki adet çift başlı kılıçtan oluşması. Benzer şekilde arka salıncak da bu kılıçlar ile şasiye bağlanmış. Ön süspansiyonlar kılıç şeklindeki maşanın arkasına, hem estetik hem de teknik anlamda büyük bir ustalıkla saklanmışlar. Volkan Bey’in Zülfikar üzerinde yaptığı büyük değişikliklerden biri ise Royal Star’ın orijinal halinde bulunan şaft aktarma sistemini zincir ile aktarmaya çevirmek olmuş. Bu şekilde motosiklet, bir custom chopper’a çok daha uygun düşen bir tarz yakalamayı başarmış.

 

Zülfikar 3. İçerik Fotoğrafı

 

Zülfikar’ın geneline hakim olan kılıç teması yalnızca ön maşa ve arka salıncaktan ibaret değil. Motosikletin egzozundan fren disklerine, pedallarından piton derisi kaplı selesine kadar çoğu parçasında çift başlı kılıç motifi göze çarpıyor. Aracın nikel boyası ise Zülfikar’ın genel havasına uygun şekilde seçilmiş olmakla övgüyü ayrıca hak ediyor. Bakırımsı renk adeta kılıcın üzerindeki kan ve metalin birlikteliğini sembolize ediyor. Zülfikar’ın jantları da yine motosikletin geri kalanında olduğu gibi el emeğini barındırıyor. El yapımı jantlar önde 21/120 ve arkada 18/300(!) ölçülerine sahip.

 

Zülfikar 4. İçerik Fotoğrafı

 

Yapımı 14 ay süren Zülfikar, tüm bu sürede kendisi için harcanan zamanın ve emeğin karşılığını katıyla geri vermeyi başarıyor. Böylesine güzel bir motosikleti yaratarak bizleri sevindirdiği kadar gururlandıran Volkan Mercimek’e tebrik ve teşekkürlerimizi sunuyor, en az Zülfikar kadar güzel ve ülkemizde doğan özel yapım motosikletleri görebilmeyi arzu ediyoruz.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Husqvarna Tarihçesi

Motoroman – İstanbul’dan Katmandu’ya – Bölüm V

REKLAM