in

BMW Yay İçermeyen Karbon Arka Maşa İçin Patent Aldı

BMW motor sporlarının en tecrübeli markalarından. Son aldıkları patent de bu yıllar süren tecrübenin bir sonucu gibi duruyor. Patentlerden görülene göre BMW arka maşayı bir hayli hafifletecek. 

Arka Maşanın Yapısı Tamamen Değişecek

Üretilecek yeni sisteme arka maşa demek ne kadar doğru emin değilim. Zira ortada arka maşa adına hiç bir şey yok. Geleneksel bir arka maşa gövdeye bir pivot noktasından bağlanır, ardından süspansiyon yayı ve şok emiciler eklenerek motosikletin süspansiyon sistemi oluşur. Bütün bu parçalar ağırlığı  arttıran metal aksamlardan oluşuyor. BMW aldığı bu patentle bu parçaların hepsinden kurtulacak. 

 Yeni sistemi mümkün kılan en önemli nokta karbon fiberin özellikleri. Malzemenin içindeki fiberlerin geometrisini değiştirilerek çok esnek veya çok sağlam yapılar elde etmek mümkün. BMW maşanın aşağı ve yukarı kısmına horizontal olarak  4 kat karbon fiber ekleyerek gerekli salınımı sağlamak istiyor.

BMW Swingarm

 BMW’nin konsepti teknoloji harikası olsa da aslında arkasındaki mantık pek de yeni değil. Hatta hepimiz bu sisteme günlük hayatımıza yanımızdan geçen kamyonetlerde rastlıyoruz. Yaprak yay olarak bildiğimiz ve birden fazla metal parçanın esneklik sağladığı süspansiyon sistemi BMW’nin kullandığı sisteme oldukça benziyor. Formula 1’de de buna benzer bir sistem uzun zamandır kullanılıyor. Süspansiyon geometrisini parçaların uzunluğunu değiştirerek ayarlayan takımlar da Karbon fiberin esnekliğine ve yapısına güveniyorlar. BMW’yi burada öne çıkaran nokta ise buna benzer bir sistemin daha önce bir motosiklet üzerinde denenmemesi.

Yaprak Süspansiyonları günlük hayatımızda sıkça görüyoruz

İleride Tamamen Karbon BMW Motosikletler Görmemiz Mümkün Mü?

BMW HP4 Race
Gövde tamamen Karbon fiber olsa BMW arka maşada alüminyum kullanmıştı

 S1000RR’ın zaman içindeki gelişimi hakkında bir haber hazırlamıştık.BMW her ürettiği modelde sınırları zorluyor. 2017 yılında bir önceki S1000RR’ın pist versiyonu olan HP4 Race’i tanıtılmıştı. Tamamen karbon gövdeye sahip olan motosiklet 171 kilo ıslak ağırlığa sahipti (ki arka maşası rakibi Ducati 1299 Superleggera’nın aksine alüminyumdu) ve 215 beygir üretiyordu. Motosikletin Almanya fiyatı 80.000 Euro olarak açıklanmış ve her 5000 kilometrede motor bloğunun değişmesi gerekiyordu. 

 Bu bilgiler neden mi önemli? Aradan sadece 3 sene geçmesine rağmen yeni S1000RR 205 beygir üretiyor ve 193 kilo. HP4’ün bu kadar pahalı olmasının nedenlerinden biri karbon şasinin patenti alınmış yollarla elde üretilmesiydi. Zaman geçtikçe ağırlaşan Euro standartları motorlu araçların daha az yakmasını gerektirecek, bu da zamanla markaların daha hafif motosikletler tasarlamak isteyeceği anlamına geliyor. HP4 gibi motosikletler ve yeni arka maşa patentleri bu tür şartlarda markaların çok işine yarıyor. BMW araba yarışlardan edindiği tecrübelerle elektrikli araçları İ3 ve İ8 için karbon parçalar üretip bu araçları kendi sınıflarında uçuk sayılmayacak fiyatlarla satışa sundu. Aynı süreci motosiklet için de uygulamaları hiç de mantıksız değil. 

 BMW’nin Güncel motosikletlerine BMW Motorrad Türkiye’den ulaşabilirsiniz

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Viñales Quartoraro’nun açıklamalarından memnun

Styria GP’de Pol Espargaró!

REKLAM