in

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar

 

Şubat sayımızda İzmir’in Torbalı ilçesinde Özgörkey Şirketler Grubu’na ait otomobil ve motosiklet
müzesi Key Museum’u açan Özgörkey Grubu İcra Kurulu Başkanı Murat Özgörkey ve İcra Kurulu
Başkan Yardımcısı Selim Özgörkey ile gerçekleştirdiğimiz keyifli röportajımızı sizlerle paylaşmıştık.
Şimdi de Key Museum’da yer alan bazı motosikletlere göz atalım istedik.

Daimler Reitwagen: Dünyanın ilk motosikleti olan Daimler Reitwagen, 1885 senesinde üretilmiş. 0,5 beygir gücü, hava soğutmalı, 264cc motor hacmi, tek silindir, 90 kiloluk bir ağırlıkla azami olarak 11 km/saat’lik bir hıza sahip ve ziyaretçileri cezbedecek şekilde müzenin hemen girişinde sergileniyor. “Motosikletin Babası” olarak anılan ilk modern motosiklet olan Daimler Reitwagen, Key Museum’da haklı olarak yerini almış. Dünyanın ilk motosikletini görmek istiyorsanız, Key Museum’un kapıları size de açık. Ayrıca dünyanın ilk otomobili Benz Patent-Motorwagen ile yan yana sergileniyor.

 

 

 

 

 

BMW R32: BMW tarafından üretilen ilk motosiklet olan R32 ise ihtişamlı bir şekilde girişte sizi selamlıyor. 1925 senesinde 3090 adet üretilen R32’nin teknik detayları ise şu şekilde: 8,5 beygir gücüne sahip, 494cc, çift silindir ve 95km/saat’lik bir hız. BMW’nin tarihine tanıklık etmek isteyenler için, R32 tüm ihtişamıyla meraklılarını bekliyor. Aynı zamanda BMW tarafından üretilen ilk otomobil Dixi-Da 1 ile yan yana.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Indian Model 402 Renegade: 1930 model tarih kokan bu motosiklet 4 silindir ve 1229cc’lik bir motor gücüne sahip. 166 kilo ve azami hızı 208 km olan motosiklete şöyle bir baktığınızda üzerinizde bir çift gözün olduğunu hissettiren bir havası var. Krom kaplama şase, klasik bir burun, altın, beyaz ve yeşil renklerin iç içe olan uyumu, dalga şeklinde kavisli ve motosiklete havasını veren 2×2 olarak montajlı 4 egzozu ile müzede haklı bir gösterişe sahip.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 2. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Harley Davidson RR350: RR250 modelinin bir üst versiyonu olan bu motosiklet, 1970’lerin en iyi ve tasarım olarak en başarılı yarış motosikletlerinden biri olarak kabul edilmekteydi. Harley Davidson’ın bir yol yarışında egemen oluşu alışılmadık bir durum olsa da bu model ile birlikte geçmişte birçok başarıya imza atmış. Gerçekten de bakıldığında çekici ve alımlı bir racing hissi anında size geçiveriyor. 1974 yapımı olan RR350, 347cc ve çift silindir motor gücü ile azami 249 km hız kapasitesine sahip.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 3. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

BMW R1200C Montauk: Macera ve özgürlük peşinde misiniz? Günlük hayatı geride bırakıp kendi yoluna gitmeye hazır bir Custom Cruiser BMW R1200C Montauk ile karşı karşıyayız. Sert ve kaslı görünüme sahip 2005 yapımı bu model, 4 silindir ve 1170cc motoru ile 61 beygirlik bir güç üretiyor. Görünümü ve cc gücüne göre 168 kilometrelik bir top speed’e sahip olması biraz zayıf kalmış gibi görünse de sonuç olarak o bir Custom/Cruiser ve BMW, yani daha fazla söze gerek yok.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 4. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Batcycle: 1966 senesinde “Batman: The Movie” filminde kullanılmış olan ilk motosiklet olan Batcycle, 246cc ve çift silindir. Yamaha Catalina 250 modeli temel alınarak Kustomotive tarafından 20th Century Fox için özel olarak tasarlanmış ve hem Batman filminde hem de dizisinde kullanılmış.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 5. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Piaggio Vespa 180: İtalyan Piaggio’nun ürettiği Vespa zaten bir klasik ama 1972 model bu Vespa Rally tam anlamıyla bir klasik. Motosiklete baktığınız anda 70’li yıllara ait eşarplı güzel bir bayanın yüzündeki gülümsemesiyle Vespa’sını kullandığını ve gözleri üzerine çektiğini hiç zorlanmadan hayal edebiliyorsunuz. Bu klasik şirin motosiklet, sadece 102 kilo ağırlığında olup 180cc ile 10 beygirlik bir motor gücüne sahip.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 6. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

BMW C1: İtalyan otomobil markası Bertone tarafından BMW için üretilmiş bir scooter. ‘125’ ve ‘200’ olmak üzere iki modeli bulunan C1’in müzedeki versiyonu, 171cc motoru ile 18 beygir güç sağlayan ‘200’ modeli. İki tekerin havasını ve otomobilin güçlü yanlarını bir arada bulunduran C1, Amerika’da hiç piyasaya çıkmamış olsa da Avrupa’da küçük otomobil kullanan sürücüleri hedeflemiş. Fakat 2000 ile 2002 yılları arasında 12.614 adet üretilen C1 ile umduğunu bulamayan BMW, 2002 senesinde üretimini durdurmuş.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 7. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Harley Davidson WLA: İkinci Dünya Savaşı sıralarında Harley Davidson tarafından Amerikan ordusu için üretilmiş bir modeli bu kez tarihi motosikletlerin arasında görüyoruz. Harley Davidson WL modeli baz alınarak üretilen model, asker yeşili rengi ile diğer motosikletlerin arasından sıyrılmayı başarıyor. 2 silindir ve 740cc motor kapasitesine sahip WLA, ordu tarafından escort (güvenlik), gözcülük, keşif ve habercilik gibi görevlerde kullanılmış. Birbirinden değerli 40 adet motosikletin bulunduğu Key Museum’a uğrarsanız tarihi atmosferi, modern dokunuşlarla yaşama şansına sahip olabilirsiniz. Birçok özel otomobil ve motosiklete yer veren müze, sektörde kendisine yer edinmiş haklı bir üne sahip. Otomobil ve motosiklet tutkunuysanız hele bir de klasiklere merakınız varsa, Key Museum’u ziyaret edip bu sağlam tarihi koleksiyonu mutlaka görmelisiniz.

 

Key Museum’da 40 Motosikletten Aklımızda Kalanlar 8. İçerik Fotoğrafı

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Pilotlardan Ders Al!

Bir Masal Diyarı Sapanca Gölü

REKLAM