in

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık

Yazar: Sanço Panço

Polini’ler bir İtalyan aile şirketi. Yarışıyorlar, kendi motorları için kese biçe performans parçası üretirken iyice büyüyüp fabrikada üretim yapar hale gelmişler.

Aslında firma, babaları Polini Battista’nın 1940’larda İtalya’nın Bergamo şehrinde bisiklet atölyesi açması ile kurulmuş. O dönemde motorlu araçlar savaş yüzünden zorda olduğu için bisiklet en ideal ulaşım araçlarından birisi haline gelmiş. Bu yolda ilerleyen babanın mirasını 3 oğlu; Carlo, Franco ve Piero devralmış.

1950’lerde motorlu taşıtların, özellikle de Vespa ve Lambretta markalarının skuterlerinin ön plana çıkmasıyla birlikte Battista biraderler atölyeyi o yönde geliştirmişler. Sadece endüstri tarafında kalmayan aile bireyleri, aynı zamanda skuter ile pek çok segmentte bizzat yarışlara katılmış, ödüller almışlar. Zaman içinde İtalyan endüstrisinin önemli markalarından biri haline gelen Polini, bugün 20 bin metrekarelik fabrikasında kendi markalarını taşıyan küçük hacimli motosikletlerden skuter parçalarına kadar pek çok malzemenin üretimini yapıyor. Geçtiğimiz sayılarda epeyce bahsettiğimiz ve fabrikalarına dahi gittiğimiz şirketin ülkemizdeki distribütörü Volkan Işık Şirketler Grubu bünyesindeki Limit Parts.

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 1. İçerik Fotoğrafı

VESPA GTS 250-GTS 300

Motoron garajındaki Vespa GTS 250 için daha önce 241.719 kodlu ön varyatör kitini almıştık. Bu kit özel terzinin kişiye özel kıyafet dikmesi gibi yapıldığından, varyatör tırmanış açıları, setin içindeki kayış uzunluğu, hepsi GTS’e göre tasarlanmış ve motorun aktarmasını mükemmel hale getiriyor.

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 2. İçerik Fotoğrafı

Ön varyatörün rampa açısının daha dik olması, gerçekten de kayışın daha hızlı yukarı çıkmasını, dolayısıyla hızlanmanın daha iyi hale gelmesini sağlamış. Bunu yolda da test edip onayladık. Çekiş daha iyi hale gelmiş, 0-100km/s hızlanma hissedilir derecede iyileşmiş. Bu yönlerinden dolayı kite hayran kaldık. Basın bülteninde söylendiği üzere “bazı devirlerdeki bayılmayı önler, ara hızlanmaları daha canlı hale getirir” konusunda ise gerçekten müthiş bir atılım yapılmış. Ara hızlanmalardaki bayılmalar gerçekten ortadan kalkmış. Son hız konusunda devir kesici sebebiyle 140’lı son hızlar çok geçilemese de motor standardına göre çok daha canlı hale geldi.

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 3. İçerik Fotoğrafı

Bu aşamalardan sonra varyatör bölümünün arka tarafını da Polini’den temin edip tamamladık. 249.060 kodlu 3 yaylı yarış debriyajı Türkiye’ye yeni gelmişti. Hemen aldık. Debriyajın üzerine de 250.028 kodlu debriyaj çanını takarak varyatör kısmını tamamıyla Polini ile donatmış olduk. Bu çan oldukça dayanıklı ve iyi soğuyan bir tasarıma sahip. Testten sonra yaklaşık 1.000 kilometre bindik. Bu parçalar sayesinde motorun yoğun trafikteki ısınma problemleri şimdilik sona erdi gibi görünüyor. Gazlama esnasında motorun sonu yokmuş gibi gelen gücünü çok beğendik. Bu gücü yüksek devirlere daha iyi taşıyabilmek için egzozu da unutmadık. Sürüş deneyimlerimizi önümüzdeki sayıda yazmaya devam edeceğiz. Bunu yaparken de Polini’li GTS’i pistte standart GTS ile karşılaştırmayı da düşünüyoruz.

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 4. İçerik FotoğrafıTEST EKİPMANLARI

241.719 Ön Varyatör Kiti, 282 euro

Bu kiti Polini GTS’in motor bloğuna, aracın ağırlığına ve tekerlek ölçülerine uygun hesaplarla üretmiş. Bu durum gerçekten de sürüşte hissediliyor. Dış varyatörün soğutma yelpazeleri de varyatör kutusunun daha iyi soğuması için biraz daha büyük tasarlanmış. Bütün bu “hautecouture” terzilik işleri motora göre yapıldığından, bu kiti takınca alınan keyif de gerçekten üzerinize tam dikilmiş kıyafet kadar zevk veriyor. Varyatör misketleri standarda göre çok da hafif değil. Bunun sayesinde rakip kitlerin bazılarında görülen yüksek devirlerde kalkış problemi Polini’de görülmüyor. www.otomotostore.com

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 5. İçerik Fotoğrafı

249.060 3 Yaylı Yarış Debriyajı, 88 euro

Bu ürün tamamen yeni. Piaggio Beverly’de kullanmakta olduğumuz 2 pabuçlu debriyaja göre debriyaj çanını kavrama alanı biraz daha büyük ve ayarlama vidaları sayesinde farklı sertliklere sahip yaylara gerek duymadan kalkış anı devri rahatça belirlenebiliyor. Polini Evolution debriyaj çanı ile bir araya geldiğinde titreme problemleri ortadan kalkıyor. www.otomotostore.com

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 6. İçerik Fotoğrafı

 

190.0041 Egzoz, 460 euro

Bu ürünler arasında (hoş hepsine hayran kaldık) bizi bizden alan muhteşem bir parça bu. Akrapovic’e göre en az 100 euro ucuz, işçiliği ondan çok daha iyi, ses kesici iç parçası mükemmel bir çelik ile üretilmiş. 2 kişi binildiğinde Akrapovic’in gövdeye çarpması problemi bu üründe yok. Ses ve üst devirlerde sağladığı güç takdire şayan. Ses kesici takılı bile olsa ufak patırtılı sesini çok beğendik. Ses kesici çıkartıldığında elbette gürültü yükseliyor, ancak derinden gelen bas tonu ile sürücüyü gazlamaya kışkırtıyor. www.otomotostore.com

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 7. İçerik Fotoğrafı

250.028 Varyatör Çanı, 99 euro

Debriyaj’ın etrafını saran bu dairesel demir elemana ne zamandır göz öldürüyoruz! Trafikte durup kalkmaktan ötürü morarıp kızararak dengesi bozulan ve yanan orijinal set zaman içerisinde özellikle kalkışta sese ve titremeye yol açıyor. Oysa ki Polini’nin bu ürünü, hem daha iyi malzemeden, hem de ince bir işçilikle üretilmiş. Üzerindeki çizgi biçimindeki oyuklar da daha kolay soğumasını sağlıyor. Deneyip neler yapabildiğini göreceğimizi söylemiştik, denedik, gördük, büyük hacimli skuterlerin yoğun trafikte titremesine kesin çözüm gibi görünüyor. www.otomotostore.com

Vespa GTS 250’Yi Baştan Aşağı Polini İle Donattık 8. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

CF Moto 400 NK Muhteşem Performansıyla Türkiye’de

Pozitif Ruhu İle Filmlere ve Spor Camiasına Hayat Veren İsİm Elif Koyutürk !

REKLAM