in

Yamaha Tracer 9 ve 9 GT Tanıtıldı

İlk kez 2015 yılında satışa sunulan Yamaha Tracer 9, 2021 yılı için yenilenme hareketine başvurdu. 2021 yılında GT varyantı ile beraber gelecek olan sports touring sınıfı Tracer 9’da en çok dikkat çeken değişikler motor bloğunda oldu.

Tracer 9 Daha Küçük Ancak Daha Gelişmiş Bir Motor Bloğuna Sahip

 Yamaha, Tracer 9 için 2021 MT-09 modelinde kullandığı CP3 (Crossplane) motor bloğunu tercih etmiş. Bu 4 zamanlı 3 silindir 4 valfli DOHC (üstten çift egzantrikli) sıvı soğutmalı motor bloğu Euro5 uyumlu. Önceki jenerasyonunda kullanılan motor bloğuyla kıyaslandığında 2021 Tracer 9 rakamsal yönden daha tatmin edici verilere sahipmiş gibi görünüyor. Motosikletin bir önceki nesli 10,000rpm devirde 113hp güç üretebilirken 2021 Tracer 9 aynı devirde 117hp güç üretebilme kapasitesine sahip. Tork yönünden baktığımızda da gelişim söz konusu. Önceki model 8,500rpm devirde 87.5Nm tork üretirken 2021 Tracer 9 7,000rpm devirde 93Nm tork üretebilmekte. Bu demek oluyor ki 1500rpm daha düşük devirde %7 oranında daha fazla tork üretebiliyor. Performans yönündeki tüm bu artışların yanı sıra üstelik ağırlık yönünden de 1.7kg tasarruf sağlanmış. 19L yakıt kapasiteli motosikletin ıslak ağırlığı ise 213kg.

 
CP3 Motor Bloğu
CP3 Motor Bloğu

 Yamaha Tracer 9’u daha kullanışlı hale getirmek için motosikletin şasisini de düzenlemeye tabi tutmuş. Yeni “Deltabox” şasi daha güçlü ve hafif olması için alüminyumdan üretilmiş. Motor bloğunu şasiye her zamankinden daha yüksek bir açıyla yerleştiren Yamaha, bunun sürüş deneyimini iyileştirdiğini ileri sürüyor. Ayrıca yüksek hızlarda sürüş yaparken dengeyi desteklemek için motosikletin arka maşası 60 mm yükseltilmiş. Buna karşılık koltuk seviyesi öncekinden 15mm daha alçak durumda. Süspansiyon sistemi ise yine bir Japon üretici olan KYB tarafından sağlanmış. Önde 41mm tamamen ayarlanabilir KYB ters teleskopik maşalar ve arka kısımda ise KYB şok tercih edilmiş. Fren sistemi için ön kısımda 298 mm ikiz hidrolik disk, arka kısımda ise 245 mm tek hidrolik disk kullanılmış. İki Kanallı ABS ise Tracer 9 için standart donanım olarak gelmekte.

 

Yamaha Tracer 9 ile İlk Kez Bir Sports Touring Sınıfı Modelinde IMU Ünitesi Kullanıyor

 Yamaha Tracer 9’da superbike modeli YZF-R1 için kullandığı “Six-Axis IMU” ünitesini kullanıyor. Bu IMU, yani eylemsizlik hareketi ünitesi; sensörleri ile motosikletin ABS, yol çekişi kontrolü, fren, ve kaydırma kontrolü gibi özelliklerini yönetmede sürücüye yardımcı olan bir sistem. Bu ünite 2015 yılında R1 için kullanılan üniteden daha küçük ve hafif üretilmiş. Tracer 9 sürüş deneyimini daha da iyileştirmek için yağışlı havadan spor sürüşe kadar çeşitli şartlara uygun 4 farklı sürüş moduna sahip olacak.

Tracer 9 İki Tane TFT Panele Sahip

 Motosikletin kokpit kısmında ise çift ekran full renk TFT (Thin Film Transistor) LCD gösterge paneli bulunmakta. Sol panelde; hız, motor devri, yakıt durumu ve vites konumu gibi bilgilerin göstergeleri bulunmakta. Sağ panelde ise kilometre sayacı, ikili yol sayacı, sıcaklık gibi bilgilerin göstergeleri bulunuyor. Gösterge gerek iç tasarımı, gerek keskin hatları ve kokpitteki yerleşimi ile oldukça şık ve modern bir dizayna sahip. Aydınlatma ön kısımda LED gündüz farı (DRL) ile sağlanmış. Arka kısımda ise özel kesim çerçeveye sahip üç boyutlu aydınlatma özelliğine sahip bir LED far mevcut. Jantlara gelince, Yamaha Tracer 9’da şu ana motosikletlerinde kullanmış olduğu en hafif jantı ürettiğini iddia ediyor.

2 taraflç TFT paneli tasarımıyla Tracer 9 oldukça şık bir kokpite sahip
2 taraflç TFT paneli tasarımıyla Tracer 9 oldukça şık bir kokpite sahip

Motosikletin renk seçeneklerine baktığımızda Redline (kırmızı) seçeneğinin yanı sıra Liquid Metal (metalik gri) olmak üzere iki farklı opsiyonun olduğunu görüyoruz.

2021 Tracer 9 GT Çeşitli Geliştirme Seçeneklerine Sahip Olacak

 GT varyantını ise, Tracer 9’un sahip olduğu bütün özelliklerin üzerine uzun sürüşü daha konforlu hale getirmek için çeşitli eklentilerin bulunduğu sürümü olarak betimlemek mümkün. Bu geniş yelpazenin içeriğinde:

    • Aerodinamiğe yardımcı özellikte, kullanışlı boyutlarda çantalar

    • Geliştirilmiş IMU sistemi tarafından kontrol edilen yarı-aktif KYB elektronik süspansiyon sistemi

    • Aşağı/yukarı yönde Quickshifter

    • LED sinyal lambaları

    • Düzeyi ayarlanabilir elcik ısıtma gibi özellikler bulunuyor

Yamaha Tracer 9 Redline

Güncel Yamaha modelleri için Yamaha Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Royal Enfield Meteor 350 Tanıtıldı

2021 CRF300 Rally

Honda CRF300 Modelleri Artık Daha Hafif

REKLAM