Menu
in

Lifan KPR 200 İle Uzun Yol

Lifan KPR 200 ile şehir içi yollardan sonra şimdi de uzun yola düştük. Büyük hacimli bir motor grubundaki en küçük hacimli araç olmasına rağmen bizi hiç üzmemiş ve yolda diğerleri ile aynı keyfi almasını sağlamış görünüyor..

Keyifle kullanmaya devam ettiğim KPR 200 ile biraz da İstanbul dışına çıkmaya karar verdim. Bu geziye katılan arkadaşlarımın motorları biribirinden hacim ve boyut olarak tamamen farklı motorlardı. Havanın güzel olduğu bir pazar sabahı yola Tekirdağ Uçmakdere diye çıktık. Ancak ilk molada bazı arkadaşların düz yol gazcısı olması sebebiyle muhalefet şerhi koymalarından dolayı planı Edirne olarak değiştirip yola devam ettik.

Ara yolları kullanmayıp sürekli otobanda seyrettik. Bu yola çıkarken Lifan’a güvenim tamdı ancak 750cc’den 1200cc’ye kadar farklı hacimlerdeki diğer motorların gerisinde kalır mıyım diye düşünmüyor da değildim.

Motorların birbirinden bariz farklı olması sebebiyle biraz araların açıldığı bir gezi geçirdik.

Geziye katılan motorlar BMW 1200 ST, Yamaha XSR 900, Honda NC 750 idi. Hep birlikte yola çıktık. Ortalama hızımız 120 ile 135 km/s arasında iken herhangi bir sorun yoktu ve aramız hiç açılmıyordu.

 

BMW 1200 ST, Yamaha XSR 900, Honda NC 750 ile yol aldık

Tabii gazcı arkadaşlar yüksek hacimli motorları ile gazı açmaya başlayıp 150 km/s üzerine anlık olarak çıktıklarında ben süper motorum Lifan KPR 200 ile 150 km/s hızda sabit gitmeme rağmen onlardan geride kalıyordum.

 Bu hızlarda gitmek, insanın etrafındaki güzellikleri, kışın yerini bahara bırakmasının ardından gelen yazın renklerini doya doya seyretmeyi engelliyor. Ben de hızımı düşürüp doğanın renklerinin keyfini çıkartmaya karar verdim. Hızımı düşürmem sayesinde yakıt tüketimim de düştü.

Bir depo yakıt ile geziyi bitirdik

Toplu gezilerde malum en arkadaki adam bir şekilde bir yerlerde beklenir. 

Elbette bu gezide de öyle olması bekleniyordu, taa ki gazcı arkadaşlar biten benzinleri sebebiyle benzinciye girene kadar. Onlar iki defa benzin aldılar, ben ise Lifan ile sadece bir defa benzin aldım. Hatta onlar ikinciyi alırken ben çoktan İstanbul yolunu yarılamıştım. 

Lifan öyle bir motor ki, hem sürüş özellikleri hem de yakıt tüketimi konusunda müthiş.

 Her açıdan sürücüsünün takdirini kazanıyor. O gün dolaşarak 500 kilometre yol yaptık, 92 liralık 18 litre benzin aldım. Bu da yanlış hesaplamıyorsam 100km’de 3,6 litre ortalama yapa ki, zaman zaman 150 ile gittiğimi de düşünecek olursak çok ekonomik bir şekilde geziyi tamamlamışım demek oluyor. Lifan KPR 200’ü fazla devir çevirmeden kullandığım zamanlarda rahatlıkla tüketimin 3 litreler seviyesinde seyrettiğini söyleyebilirim.

Teknik Özellikleri

  • Motor:4 zamanlı, tek silindirli motor
  • Hacim:199 cc
  • Maksimum Güç:16.7 bg 8.000 dev/dk.
  • Maksimum Tork: 17Nm 6.500 dev/dk.
  • Çalıştırma:Elektirik
  • Sıkıştırma:11:1
  • Aktarma:6 vites
  • ÇapxStork:65.5×58.8
  • Frenler ön/arka:Disk/Disk
  • Jantlar:Alüminyum alaşım
  • Ön Lastik:İç lastiksiz 90/90-17
  • Soğutma:,Sıvı Soğutma
  • Uzunluk:2,060 mm
  • Genişlik:760 mm
  • Yükseklik:1,105 mm
  • Aks Aralığı:1,330 mm
  • Sele Yüksekliği:775 mm
  • Yakıt Deposu:14 litre
  • Maksimum hız:
  • 150 km/s, göstergede,test sonucu
  • Distribütör:Lifan Motor http://www.lifan.com.tr/
  • Arka Lastik:İç lastiksiz 120/80-17

Diğer Lifan Testlerimiz

Cevap bırakın