in

Motoron Garajında Bir Kore’li: Daelim S3 Advance 250

25 atlıya sahip motoru ile “ küçük maxi-scooter segmentinin en güçlüsü” olarak dikkatimizi çeken Daelim S3 Advance’i uzun dönem test motoru olarak garajımıza aldık.

Neredeyse 40 yıllık bir motosiklet üretim tecrübesi bulunan Güney Koreli Daelim’in medar-ı iftiharı diyebileceğimiz modelini merak edip Daelim Türkiye’den aldık ve çaktırmadan epey bir kullandık! Gazetenin en arka sayfa/spor köşesinden başlayan okuyucularımız için baştan yazıyorum, biz bu motorun küçük detaylarına ve fiyat/performans oranına ba-yıl-dık. Neden mi? Gelin, bir de detaylı bakalım.

 

Genel Özellikler

Bu maxiscooter’ın tartışmasız en büyük ayırt edici özelliği “smart key” teknolojisi, yani otomobillerden ve daha lüks motosikletlerden alışkın olduğumuz anahtarsız start. Üzerindeki yakınlık sensörü ile 1 metre yarıçapında S3 Advance’in anahtarını cebinizde tutmanız yeterli, motosiklet çalıştırmak için, benzin deposu ve sele altı bagajına ulaşabilmek için bu anahtarı kullanıyorsunuz. Motosiklet ceketinizin cebine atın ve unutun, oldukça hoş. Motosikleti çalıştırmak, benzin deposuna ulaşabilmek ve gidonu kilitlemek için 3 kademeli çevrilebilir tek bir buton kullanılmış. Anahtarınız yanınızdaysa bu butonu itip en sağa çevirdiğinizde kontağı açmış oluyorsunuz, orta pozisyonda basıp sola çevirdiğinizde ise yine ön konsolda bulunan benzin depo kapağına ulaşıyorsunuz. Butona basıp en sol kademeye getirdiğinizde ise gidonu kilitlemiş oluyorsunuz, çok pratik.Sele altı bagajına ulaşmak için ise ayrı ve elektronik bir buton kullanılmış. Düğmenin bozulmasına karşılık yine ön konsoldaki kilitli bölmede mekanik bir çözüm geliştirilmiş, bir kabloyu çekip yine seleye ulaşabiliyorsunuz.

 

 

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Ayrıca yine kilitli bu ön konsolda sizi bir sürpriz daha bekliyor 12v’luk bir çakmaklık, müthiş! Hemen altında, ayaklarınızın arasında kalan ve düz olmayan bölgede ise bir çift eldivenin sığabileceği kapaklı bir bölme daha var. Pratik olsa da, eşya taşımayı kolaylaştıran kapaksız dümdüz bir tabanı tercih ederdim. Yine de bu küçük devin her yerinde ufak ufak ayrıntılar gözüme iliştikçe itiraf ediyorum, keratayı daha da sevmeye başladım . Merak edilen titreşim konusu, kendileri na-mevcut. Seleden, elciklerden ve ayak platformundan hiçbir şekilde titreşim hissetmiyorsunuz. Keza plastik aksamdan bir zangırdama zıngırdama sesi de gelmiyor. Bu arada karenajların ve aksamın genel olarak kalitesi beni oldukça şaşırttı, dayanımı yüksek sert bir plastik kullanılmış, kalitesiz bir hissiyat vermiyor. Tek eksisi siyah aksamlar muhtemelen güneşde kalmasından (test motorlarının kaderi) biraz rengi atmış gibi duruyor, ama fonksiyonelliğinde bir kayıp yok.

 

Tasarım

Motosiklet 2011’de lanse edildiğinden beri çok büyük görsel değişikliklere tabi tutulmamış. Ancak 4 yıl geçmesine rağmen S3’ün hatları demode olmaktan çok uzak. Led far, led stop, entegre sinyaller, akıcı çizgiler ve 500’lük taklidi yapan gövdesiyle trafikte dikkat çekebiliyorsunuz. Arkadakil stoplar ve entegre led sinyaller epey büyük ve arkanızdaki sürücüyü oldukça uzaktan bile uyarabilecek şekilde tasarlanmış. Devamlı yanan öndeki mavi led’ler ise motosiklete egzotik bir hava katıyor. Ancak bunlardan bağımsız yanan uzun/kısa farların gece performansı bir Alex değil.

 

 

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 2. İçerik Fotoğrafı

 

 

Kötü değil ama ortalığı gündüze de çevirmiyor. Bu konuda örneğin, bir süre kullandığım Vespa GTS 250’nin aydınlatma sistemi ders kitaplarına girecek cinsten. Bunun haricinde farların üzerindeki devasa ön cam iri gövdenin akıcılığını tamamlar nitelikte. Bu cam büyük olmasına rağmen hiç bir şekilde sallama titreme vs. gibi rahatsızlıklar vermiyor, oldukça stabil ve üst gövdenizi rüzgardan başarıyla koruyor. 90’lara kadar kaskınızın hemen üzerine vuran ve kaskın üst kanallarında bir miktar ses yaratan rüzgar, hızlandıkça kafanızı biraz daha aşağıya almaya zorlayabiliyor. Ön camın üstüne takılabilecek küçük bir aparatla bu iki dertten de kolaylıkla kurtulunabiliyor.

 

 

Performans

Sıvı soğutmalı, enjeksiyonlu ve tek silindire sahip 250cc’lik motor bloğu 8700 devirde 25 beygirlik bir güç üretiyor ki, yazının da başında dediğim gibi bu kendisi sınıfının en güçlü motosikleti yapıyor. Oldukça lineer bir tork eğrisine sahip motordan her devirde hissedilebilir bir çekiş elde ediyorsunuz, bir 250cc’lik scooter’a göre oldukça iyi ivmelendiğini söyleyebilirim. Özellikle şehir içinde ihtiyaç duyacağınız 20-60 km/sa hız skalasında atik sollamalar/kaçışlar yapabiliyorsunuz, oldukça beğendik! 3 basamaklı hızlara yaklaşırken, haliyle ivmelenme giderek azalıyor, ancak bayılmadan 130-140’lara çıkıyorsunuz.

 

 

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 3. İçerik Fotoğrafı

Tuş takımlarında ne ararsanız var, 4’lü sinyal, ateşleme, ignition on/off, uzun/kısa far tuşunun yanı sıra, sellektör tuşu, araba kornası(gerçekten!) gibi gibi. Benzin deposunun önde olması seleden kalk, bir de artçıyı, eşyaları kaldır derdine son veriyor. Artçı dırdırına son!

 

 

Youtube’da 170’lere vurma videoları mevcut, ancak forumlarda gps ile ölçüldüğünde göstergenin %15’lik bir hata payından bahsedilmiş. Denemedik, bilemiyorum. Ancak göstergesine göre 160’lara gerçekten fazla canına almadan ulaşabiliyorsunuz. Daha önce de defalarca söylediğim gibi, bu tür küçük cc’li ve hafif motosikletler ile fazla “kırbaçlama” yoluna gitmemek gerek, bu S3 için de farklı değil. Çünkü bu çekik gözlü arkadaşın hacmi kocaman ve sınıfına göre oldukça hafif bir ağırlığı var. Evet hafiflik ivmelenme hanesine hissedilir bir artı olarak yazılsa da, fani dünya kullanımında stabilite konusuna maalesef negatif etki ediyor.

 

 

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 4. İçerik Fotoğrafı

Gösterge tablosu oldukça zengin: Analog devir,hız göstergesi,motor sıcaklığı, sağ/ sol ayrı sinyal göstergeleri, saat, tripmetre, odometre.. Yok yok.

 

 

Hacim dolayısıyla yüksek kesit alanı + hafiflik+ orta şiddetli bir yanal rüzgar = Osmanlı tokadı etkisi yaratıyor. Yüklü, deposu dolu ve artçılı iken ise böyle bir durumdan yakındığımı söyleyemem. S3’ün 11,5 litrelik deposu ile 300 km’nin biraz üzerinde bir menzile sahip. Ben şehir içinde ortalama 3,2 lt/100 km civarlarında gezdim. Ama elbette eksiye düşmek veya artıya çıkmak sağ bileğinize kalmış. Yakıta sıra gelmişken, ön konsoldaki yakıt göstergesi anlık yakıt tüketiminden etkileniyor, örneğin 10 dakika boyunca tek çubuğa inen ve çılgınlar gibi yanıp sönen benzin ikaz ışığı, bir müddet düşük devirde sakin kullanım yüzü görünce duruluyor ve iki çubuğa çıkmaya karar veriyor. Kırbacı yiyince de tam tersi. Böyle enteresan bir durumu var, temkinli olmak gerekebiliyor.

 

Ergonomi

1.84’lük bendeniz ile S3 Advance’in fotoğraflarını, bu sayfaların biryerlerinde görebiliyorsunuz. Bacak boyumun nispeten uzun olmasından mütevellit dizlerim biraz yukarıda kaldı, ancak yüksek gidonu sayesinde dar manevralarda bile bu bir sıkıntı yaratmadı. Ayrıca, 745 mm ile de sınıfının en düşük sele yüksekliğine sahip modellerden biri olan S3 Advance’te bay/bayan, boydan yana sıkıntısı olan sürücülerin rahat rahat kullanabileceği bir alternatif. Aynaların görüşü ise oldukça yeterli, araya kol-omuz girdi gibi dertleriniz yok. Çok büyük değiller, ancak şehir içinde yeterli görüşü sağlıyorlar. Gidon genel olarak arabaların aynalarından daha yüksekte kalıyor, aralardan geçişte bu büyük bir artı. Dolayısıyla aynalar da bir yere takılmak durumunda kalmıyor. Yine forumda ayakların biraz dışarıda kaldığından bahsedilmiş, farketmemiştim ama hak verdim. Ayaklarınızı ön tarafa aldığınızda bir iki parmaklık bir alan dışarıda kalıyor, ama dik konumda tutarsanız bir sıkıntı yaratmıyor.

 

 

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 5. İçerik Fotoğrafı

Daimi artçım ve beli, stok gelen sissy bar’dan oldukça memnun kaldı.

 

 

Sele&Bagaj

Sele kısmı ise müthiş konforlu, ek olarak sele üzerindeki estetik kırmızı dikişler sportif bir hava katıyor. Birkaç kullanıcının, dikişlerin olduğu bölümden sele kaplamasının ufak tefek patladığından muzdarip olduğunu gördüm. Ama 26.000 km’ye yaklaşan, fazlaca mıncırılmış bu test motorunda sökülmenin veya gerginliğinin belirtisini bile görmedim. Bu arada sele kaplaması demişken Koreliler hangi malzemeyi kullanıyorlarsa dokusu çok çabuk kuruyor ve neredeyse su tutmuyor, çok beğendim. Seleyi, ön konsolda bulunan elektronik düğme ile açtığımda ise hidrolik sistem ile bagaj aydınlatma lambası direkt dikkatimi çekiyor. Sağ tarafa konumlandırılmış hidrolik sistem ile seleyi açtığınızda veya kapattığınızda üzerinize düşen sele ve çatır çutur sert kapamalardan kaynaklanan kilit mekanizması problemlerinden bertaraf olmuş oluyorsunuz, zehr gut. Sele aydınlatmasının yanında kolay ulaşılabilir ve sökülebilir akü göze çarpıyor. Sele altı bagajı oldukça büyük olmasına rağmen, eksi bir özellik, bir full face kask ne yazık ki sığmıyor. İki adet açık kask girer mi diye denedik, malesef onu da almadı.

 

Yine de tek açık kask + mont + eldiven + içlik + sırtlık vs. rahatlıkla sığar. İki sırt çantasını sığdırabildiğim bagaj dediğim gibi epey geniş, ama yüksekliği dolayısıyla full face kaskları kısıtlaması büyük bir eksi. Artçı konforu ise en az sürücü konforui kadar iyi. Sürücü ile artçı arasındaki bölgede sürücü için küçük bir sırt yaslama pedi mevcut iken, artçı için de standart olarak sissy bar konmuş. Hazır şöyle sırtlıklı mırtlıklı, yumuşaklığı ve rahatlığı bulmuşken bir turlayalım derken, Abant Gölü’nde buluyoruz kendimizi. Şehir içinde bolca kullanma şansı bulduğum Daelim S3 Advance, artçıyla bile uzun yolda da tahmin ettiğim gibi üzmüyor. Atikse atik, ferahsa ferah, altta yüklemeye hazır dev bir bagajın da var daha ne olsun. Bu arada sissy barı çıkarıp yerine Daelim’in orijinal bağlantı demirini takarak dışarılara taşmayan, oldukça kibar bir görüntüyle top case takabiliyorsunuz.

 

Fren&Süspansiyonlar

Test motorundaki lastikler servis tarafından Michelin City Grip’ler ile değiştirilmiş, dolayısıyla ben direkt olarak yere zamk gibi yapışan bir S3 ile tanıştım, stok lastiklerin performansı ile ilgili yorum yapamıyorum. Önde 14 arkada ise 13 inçlik jantlara takılan bu lastikler ile beraber önde papatya disk arkada ise normal fren diskleri kullanılmış. Bu da motosikletim fren performansı oldukça başarılı kılmış.

 

Koreliler kısaca hem “giden” hem de “duran” oldukça dolu dolu bir model ortaya çıkarmışlar. Ancak süspansiyonlar şehir içinde biraz fazla sert kalıyorlar.

 

Selenin rahatlığına rağmen kasislerden geçtiğinizi iliklerinizden hissedebiliyorsunuz. Bu yüzden İstanbul’un tarla kıvamındaki yollarında biraz daha dikkatli olmanız gerekiyor. Motosikletin viraj performansı ise sert amortisör + kaliteli lastikler ile beraber tatmin edici düzeyde, ıslak zeminde bile bir hissizlik problemi yaşatmıyor. Daha küçük ebatlı ve daha az rake açısına sahip (daha dik) scooterlardan inip S3’e geçince dönüşlerde orta ve yüksek süratlerde bir understeer (açılma) durumları vuku buluyor, ancak dev taklidi yapan bu küçük koreli nispeten düşük hızlardaki kıvraklığıyla ve mekanik tutuşu ile bu özelliğini telafi ediyor.

 

Sonuç

Son tahlilde Daelim, tüm bu ekstralarına, performansına ve fiyatına bakınca; giriş seviyesi maxi-scooter kullanıcılarının hem gözüne, hem cebine hem de bileğine hitap edebilecek çok güzel ve dolu dolu bir paket çıkarmayı başarmış. Güçlü motoru sayesinde uzun seyahatlere çıkabileceğiniz, şehir içinde kıvraklığı, ekonomikliği ile ulaşımda kolaylık sağlayan, geniş deposu ile ulaşım sonrası eşyalarınızı yanınızda gezdirmek zorunda bırakmayan (üşengeç tayfaya adeta bir ilaç), bol alet edevatlı, size küçük sürprizlerle şımartan bir model olmuş. Hem cepten ilk çıkan para açısından ekonomik, hem de yakıt tüketimi açısından çok aç gözlü değil. Döviz kurlarının roket olup uçtuğu şu günlerde uygun yollu bir alternatif arıyorsanız, kesinlikle bir Daelim bayisine bakıp S3 Advance’i canlı kanlı incelemenizi tavsiye ediyoruz. Diğer modeller ile kıyaslarken karşılaştırma kriterlerinize ekleyeceğiniz bir şey kesinlikle bulacaksınız.

 

 

Eylül itibariyle muhtemel rakipleri ile arasındaki basit farklılıklar şu şekilde:

 

Piaggio Xevo 250,

22 beygir 168 kg (kuru)

4,450 euro=15.300 TL

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 6. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Kymco Xciting 250Ri,

22 beygir 198kg

12.836 TL,

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 7. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Yamaha Xmax 250,

20 beygir 178 kg (ABS’siz)

13.950 TL (ABS’siz),

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 8. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

SYM Joymax 250i,

23 beygir 187 kg (kuru)

13.906 TL

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 9. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

SYM GTS Evo 250i,

23 Beygir 190kg (kuru)

12.911 TL

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 10. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Daelim S3 Advance 250,

25 beygir 167 kg

(kuru) 11.500 TL

Motoron Garajında Bir Kore'li: Daelim S3 Advance 250 11. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Daelim S3 Advance 250 Teknik Özellikler

Motor: Su soğutmalı, DOHC, 4 valf

Silindir çapı ve strok: 73 x 59 mm

Motor Hacmi: 247cc

Maximum Güç: 25 hp

Maximum Tork: 21,3 Nm@6,800 rpm

Ateşleme: C.D.I.

Marş: Elektrik marş

Karbüratör: Enjeksiyonlu (EFI)

Sıkıştırma Oranı: 11.0:1

Vites: Otomatik

Ön süspansiyon: Teleskopik çatal

Arka süspansiyon: Helezonik yay, salınım kolu

Akü:12V 10AH

Jant ölçüsü ön: 14”

Jant ölçüsü arka: 13”

Lastik ölçüsü ön: 120/70-14

Lastik ölçüsü arka: 140/60-13

Uzunluk: 2140 mm

Genişlik: 750 mm

Yükseklik: 1330 mm

Tekerler arası mesafe: 1500 mm

Sele Yüksekliği: 745 mm

Yakıt Tankı: 11,5 lt

Rezerv: 1,9 lt

Boş ağırlık: 167 kg

Ön Fren: Hidrolik tek disk

Arka Fren: Hidrolik tek disk

Tip: Çelik boru şasi

Distribütör: Asya Dış Ticaret

www.daelimtr.com

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Şile, Ağva, Olmadı, Formula!

Lifan KP150 Hero Thriller 150 Karşılaştırması

REKLAM