in

Polini’li Beverly İle 2.000 Kilometre

Yazar: Sanço Panço

İtalyan terzisi kesimi aktarma organları gerçekten mükemmel mi?

Bundan 2 ay evvel üzerine taktığımız Polini kit ile Piaggio Beverly’yi 2 bin kilometre kullandık. Gerçekten değişiklik var mıydı? Farklılıklar neydi? Kısaca anlatmaya çalıştık.

 

 

Öncelikle Polini kit gerçekten enfes bir donanımmış. Nesini beğendik? Düşük hızlarda hızlanma orjinal halinde de fena değildi. Ama hız 100-110 kilometrenin üzerine çıktığında, Polini ön varyatör adeta “sanatını konuşturuyor. Gazı “hart” diye açtığınızda motor daha önce olmadığı biçimde rahatça 140’a doğru hızlanmaya devam ediyor. Normal şartlar altında bu hızlarda bir süre devam edince normal kayış ısınıyor ve gazı bırakıp tekrar açtığınızda esniyordu. Bu esneme yüzünden tekrar hızlanmak istediğinizde bir bayılma söz konusu olabiliyordu. Varyatör ile birlikte taktığımız kevlar kayış bu durumun önüne geçiyor. Isınmaya karşı daha dayanıklı olduğundan, yüksek hızlarda gaz kapatılıp açıldığında motor daha atik davranıyor. Bu durumu çok beğendik.

 

 

Bu kit sayesinde Beverly’yi kullandığımız otoban hızları 100-120 aralığından 110- 130 aralığına yükseldi. Motorun harika gaz tepkisi, insanı gazladıkça gazlamaya itiyor. Beverly 300 üzerinde takılı Anlaş kış lastikleri motorun son hızını %7 civarında düşürmesine rağmen, Polini kit sayesinde son hızı olan 150’yi görmek mümkün olabildi. Ancak bu sefer de arka lastiğin ortası dümdüz hale geldi. Önümüz kış olduğu için lastikleri değiştirmeden devam etmeye karar verdik.

 

Polini’li Beverly İle 2.000 Kilometre 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Peki, ilk kalkışlar nasıl oldu? Kalkış biraz daha devirli hale geldi. Kalkıştaki ve ara hızlanmalardaki devirli sürüşler yüzünden, performansa yönelik bu tür kitlerin yakıt tüketimini arttırması beklenir. Kalkıştaki biraz yüksek olan devir, şayet lastikler Michelin City Grip olsaydı bize oldukça süper hissedilen bir ataklık verecekti. Ancak burada da kış lastikleri motorun oyunculuğunu biraz kesiyor. Boşu boşuna yüksek devir çevirmeyelim diye 9 misketli Polini varyatörün misketlerini bir ağır versiyon ile değiştirdik. Bu sayede ilk kalkış devri düştü. Yakıt tüketimi orjinal kitte olduğu gibi 7-7,5 litre ile 200 km civarında gerçekleşti. Bunu çok beğendik, çünkü gerçekten de otobanda daha hızlı gidiyor ve motordan beklenenin üstünde bir performans alıyorduk.

 

 

Sıkışık trafikte ise Polini debriyaj ve kavrama çanı mükemmel iş çıkartıyor. Polini’nin yivler açarak daha iyi soğumasını sağladığı debriyaj çanı, Piaggio skuterlerin genel problemi olan “trafikte ısınınca titreyerek kalkma” problemine adeta son veriyor. Şayet isteyerek ve bilerek ısıtmaz iseniz, daha önce motorun çok ısındığı Boğaz Köprüsü girişlerindeki trafikte artık hiç titremediğini görerek derin bir soluk aldık. 2.000 kilometre sonunda varyatörü Merkez Servis’te açıp baktığımızda, herşeyin yolunda olduğunu gördük, tozu temizleyerek kapattık. Polini harika bir iş çıkartmış. Sadece iş ve ulaşım için kullandığımız skuter ile gün içinde de sportif sürüşler yapabilmek insana keyif veriyor. Beverly’yi Volkan Işık Pisti’ne götürüp deneme fırsatımız oldu. Motor burada da harika iş çıkarttı. Yamaha X-max’e göre daha sportif ve heyecan verici karaktere sahip Piaggio motorunu kış mevsiminden sonra bir de normal lastiklerle deneyip deneyimleri size aktarmaya devam edeceğiz.

 

 

Polini’li Beverly İle 2.000 Kilometre 2. İçerik Fotoğrafı

 

Polini 250.028 varyatör çanı

Debriyaj’ın etrafını saran bu dairesel demir elemana ne zamandır göz öldürüyorduk! Trafikte durup kalkmaktan ötürü morarıp kızararak dengesi bozulan ve yanan orijinal set zaman içerisinde özellikle kalkışta sese ve titremeye yol açıyor. Üzerindeki çizgi biçimindeki oyuklar da daha kolay soğumasını sağlıyor. Fiyatı 99 euro, polini.com.tr

 

 

Neler yapmıştık?

Öncelikle ön varyatörü değiştirdik. Polini varyatörün standart varyatöre göre farkı, içinde 6 yerine 9 bilya bulunması. Ağırlıkları bu kadar fazla sayıda parçaya ayırınca, motorun ilk hareketi daha kolaylaşıyor. Dolayısıyla kullanımda standart varyatöreden daha rahat olmalı. İçindeki mili de yağlı çalışır yapmışlar, kutu içinden çıkan özel yağ ve özel takma aparatı ile varyatörü birleştirip yerine monte ediyoruz. Sırada arka debriyaj kısmı var. Polini Türkiye’nin tavsiyesi ile standart 3 pabuçlu debriyaj yerine, 2 pabuçlu ayarlanabilir yeni versiyon bir ürün tercih ettik. Bu ürün ayarlı olması sebebiyle genellikle yarışlarda kullanılmasına rağmen, sakin kullanıma göre de ayarlanıp sokakta kullanılabiliyor. Bunu ve üzerindeki çanı birleştirip bunu da yerine taktık. Bu debriyaj çanı, gerçekten de en çok test etmeyi istediğimiz parçalardan birisi (ne işe yaradığını anlamak için yandaki kutuya bakabilirsiniz). Bu esnada arayada yine Polini’den aldığımız kayışı taktık.

 

Polini’li Beverly İle 2.000 Kilometre 3. İçerik Fotoğrafı

Polini’li Beverly İle 2.000 Kilometre 4. İçerik Fotoğrafı

 

 

Debriyajı değiştirdik. Yeni debriyaj, 3 pabuçlu standart debriyaja göre daha farklı. Orjinalinde de ayar yapılabiliyor, bu ayar farklı sertlikteki yaylar takılarak merkezkaç ile açılma devri değiştirilerek sağlanıyor. 2 pabuçlu debriyaj ise pantenti Polini’ye ait bir ürün. Üzerindeki yay sertlikleri ayar vidaları sıkılarak yapılıyor. Her bir tur çevirmenizde açılma devri 500 devir/dakika kadar artıyormuş. Biz ortalama bir ayar yaparak çok üst devirlerde açılmadan kaçındık. İşin sonuna geldiğimizde malzemeleri toplayıp kapağı kapattık. Kapağın üzerine kutulardan çıkan çıkartmalardan birini yapıştırarak trafikte bizimle kapışabilecek diğer arkadaşlara mesaj verelim istedik.

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Köln Intermot Fuarı’ndan 2017 Yenilikleri

Lifan KPR 200 Uzun Dönem Testi

REKLAM