in

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik

Yazar: Sanço Panço

Yeni Joymax, Yamaha X-max’ten iyi mi?

Sonbahar’ın başlarında, X-max 250 ve 300 ile gazlama fırsatı bulmuşken, araya bir tane de Tayvan’lı skuter sokma olanağı doğdu. SYM’nin İstanbul’daki yeni bayisi, Avrupa’nın merkezi Güngören’deki MotoPunto’dan bir adet Joymax 250 kaçırdık. Asya yakasının ormanlık bölgelerinde bindik, yer yer X-max’ler ile karşılaştırdık.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 1. İçerik Fotoğrafı

Daha önce hiç SYM’ye binmediğimiz için bu ilk deneyim gerçekten de heyecan verici oldu. GTS 250 adını verdikleri yuvarlak farlı modelden sonra gelen Joymax 250i, bir süre GTS ile birlikte ithal edildi. Son dönemde, özellikle Euro 4’e geçilmesi ile birlikte, Euro 4 normuna uygun olarak üretilen Joymax’ler artık tek tabanca olarak 250’lik SYM’ler olarak devam ediyorlar.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 2. İçerik Fotoğrafı

GTS’teki yuvarlak hatlarını Tayvan’lı fabrika daha sert hale getirmiş. Farlar daha yukarılara çekilmiş, kenardaki panellerin çizgileri daha yukarılara gerilmiş, gösterge oldukça seçkin ve net. Joymax, yerini aldığı GTS’e göre kesinlikle daha sportif görünüyor. Arka taraf eski modele benziyor, yine de formu ve çizgileri bakımından önüyle oldukça uyumlu. Stop lambasının tamamı LED ampullerden oluşuyor. LED ampuller öndeki far kaşlarında da mevcut.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 3. İçerik Fotoğrafı

Herkesin Kullanımına Uygun Bir Yükseklik
Kısasından uzununa her sürücü için Joymax son derece rahat ve pratik bir araç. Sele yüksekliğinin sadece 760mm olması sayesinde her iki ayak da yere rahat basıyor. Rahat ve aşırı geniş olmayan sele ve ayak basma bölgesindeki bacak oyukları da yere basmayı kolaylaştırıyor. Son derece klasik görünüm ve kullanıma sahip kumandaların takılı olduğu gidon da hemen ellerinizin altına denk geliyor. Ergonomisini beğendik. T biçiminde, son derece rahat dönen gidon ile manevrası da çok kolay. Şile Yolu üzerindeki Gözlemecileri takiben gittiğimiz Teke köyünde motorun üzerine oturunca, oraya kadar sürmüş olduğum X-max’ten çok daha kolay yere basabildiğimizi görüyoruz. Sele altı Yamaha’lar kadar büyük, gidonun solunda kornanın altına takılmış bir düğmeden açılıyor. Son derece kolay.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 4. İçerik Fotoğrafı

4’lü sinyal ve sis farı düğmesi sol dizin önündeki plastik kapağın üzerinde. Acil sinyalleri çalıştırmak için gözleri yoldan ayırmak ve onu orada bulmak gerekiyor. Bu düğme 2017’deki modelde gidona alınsa daha anlamlı olabilirdi. Dizlerin hemen önünde su soğutma radyatöründen gelen sıcak havayı dizlere üfleyebileceğiniz bir de havalandırma koymuşlar. Bir diz örtüsü taktığınız takdirde kışın rahatlıkla sıcak sıcak dolaşabilirsiniz. Bu havalandırmalar kapatılabiliyor.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 5. İçerik Fotoğrafı

Euro 4’e Uygun Modern Motor
SYM Joymax bu sene itibarı ile artık Euro 4’e uygun olarak üretiliyor. ABS fren sistemi standart, motor son derece sessiz ve tutumlu, start-stop gibi tüketimi daha da düşürmeye yönelik ekstra yardımcılar var. Ağırlık merkezi oldukça aşağıda olduğu için 193 kilogramlık ağırlığı ve 23 beygirlik motoru ile oldukça kolay idare edilebiliyor. Motorun davranışı son derece lineer, gaz kolunu açtığınız oranda hızlanıyor. Euro 4 emisyonları motorun özellikle üst devirlerdeki davranışını biraz köreltmiş. 100’den sonra biraz sağır hissedilse de sabırlı olunursa 120-130 aralığına kadar hızlanabiliyor. Motor bir trafik ışığından diğerine kadar drag şampiyonu olmayabilir ama ara hızlanmaları şehir içinde hiç fena değil.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 6. İçerik Fotoğrafı

Sürüş İzlenimi
Motoru Şile’nin arka yollarında ve köy içlerinde kullanma imkanımız oldu. Gösterge grubu herşeyin kolayca bulunabileceği nezih bir şekile sahip. 4 analog gösterge var, ortadaki 2 tanesi daha büyük, bunlarda hız ve devir var. Sağdaki devir göstergesinin ortasındaki dijital ekranda toplam ve tripmetre kilometre sayaçları var. Zaman saati de burada. Sağ ve soldaki küçük göstergelerde ise yakıt ve hararet göstergeleri var.

X-Max’ten geçtiğimiz SYM Joymax, iyi olmayan asfaltta kesinlikle Yamaha’ya göre daha konforlu süspansiyonlara sahip. Sele konforu da yine daha iyi. Çünkü sele iç malzemesi daha dolgun ve daha kaliteli. Ön süspansiyon konforunu çok beğendik. GTS’te 13inç olan ön tekerlek çapı Joymax’te 14’e çıktığından sürüş stabilitesi de iyileşmiş. Güçlendirilmiş motor-şasi bağlantısı da skuterlerde motorun arkada “asılı” olmasından kaynaklanan “oynaklığı” oldukça azaltmış. Bu sayede bir virajdan ötekine kıvrılırken motor son derece stabil gidiyor.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 7. İçerik Fotoğrafı

SYM’nin yürüyen aksam konforu ve kalitesine negatif bir şey söylemek çok zor. Genel malzeme kalitesi de bir uzakdoğulu için son derece iyi. 3,5 litrelik ortalama tüketimi fazla gazlamayarak 3 litrelere düşürmek mümkün görünüyor. 12 litrelik benzin deposu ile teorik menzili de 300-400 kilometre arasında olduğunu hesapladık.

Gaz kullanımı da son derece kullanıcı dostu. Gazı açtığınız oranda gidiyor, sürpriz kaymalar ve sürücüyü korkutma durumları oluşmuyor. 80km/s hıza kadar kesintisiz hızlanıyor, 100 km/s civarında hızlanma biraz yavaşlıyor. Yüksek hızlarda ön camın koruması da son derece yeterli. Yüksek hızlardaki motor sağırlığını aşmak için belki biraz daha hafif varyatör ağırlığı denenebilir.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 8. İçerik Fotoğrafı

Sonuç
Euro 4 versiyonları bu yazının hazırlandığı Ekim 20’de 18 bin liradan satılıyor. ABS’li donanıma sahip fren sisteminin yanı sıra çevreci motoru da dikkat çekiyor. Start stop sistemi, kolay kullanımı, rakiplerine göre düşük fiyatı, standart gelen ABS’li ve kombine çalışan fren sistemi ile SYM Joymax gerçekten de dikkate alınması gereken bir model. Bir tam ve bir yarım kask alabilen sele altı, konforlu süspansiyonları, kolay kullanımı ile SYM takdiri hakeden bir motor yapmış. Sol torpido gözündeki USB bağlantısı, kolay manevra yapabilen T gidonu da hayatı kolaylaştırıyor. Kasım 2017 itibarı ile Euro 4 versiyonları 18.000TL’ye satılıyor. Test imkanı için Moto Punto’ya teşekkür ediyoruz.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 9. İçerik Fotoğrafı

Motor
4 zamanlı, 4 sübaplı motor karşımızda. Gücü 23 beygire kadar çıkartılan Tayvanlı artık daha az yakıt tüketen iyi bir motora sahip. Tayvanlı mühendisler yeni kam milleri üzerine çalışarak silindirin hava giriş çıkışlarını iyileştirmiş ve daha verimli bir yanma odası yaratmaya çalışmışlar. SYM’nin söylediğine göre daha iyi bir yanma sonucunda da daha hissiyatlı ve biraz daha performanslı bir motor çıkmış ortaya.

SYM’nin üzeri seramik kaplı pistonu bu modelde de mevcut. Bu sayede motordaki ses ve vibrasyon muadili motorlara göre çok daha düşük. Aktarma organlarına gelecek olursak, SYM motordaki aktarma kayışının GTS’tekine göre %40 daha dayanıklı hale getirildiğini söylüyor. Bu da dayanıklılığın artması demek. 50 ve 80km/s’teki çekişler iyi, ancak 100-110 aralığında Euro 4’ün getirdiği egzoz kısıtlamaları sebebiyle bir sağırlık hissediliyor. Şehir içi ve dışı gazlamalı karışık tüketim 3,5 litre/100km.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 10. İçerik Fotoğrafı

Şasi
SYM motoru şasinin üzerine çelik tüplerle bağlamış. Bağlantı noktalarını da daha stabil, daha sağlam hale getirmiş. Bu detay da motorun şasi ile birlikte uyum içinde salınmasını ve motorun daha iyi yol tutmasını sağlıyor. Kötü asfaltta dahi motorun dengesi ve ön arka tekerlek uyumu takdire şayan.

SYM Joymax 2017’yi Test Ettik 11. İçerik Fotoğrafı

Motorun tartı ağırlığı 193,2 kilogram. Çıplak bir 800’likten daha ağır. Ön çatalın süspansiyon konforu Yamaha’nın her türlü X-MAX serisine göre daha iyi. Özellikle konfor standartı Joymax’te oldukça yüksek. Arkada 4 kademe ayarına sahip süspansiyonlar da çok satan Japon rakibinde olduğundan daha konforlu. Alüminyum jantlar, önde 14, arkada 13 inçlik boyutlara sahip. X-max’e oranla daha küçük olan tekerlek boyutları, yan yana konulduğunda Joymax’in biraz ufak tefek görünmesine sebep oluyor. Üzerindeki Maxxis lastikleri kuru havada test ettik ve beğendik. Ancak ıslakta deneme şansımız olmadı. Motordaki ABS’li fren sistemi iyi çalışıyor. Hem ön hem arkaya motorun servisi Brembo RCS daha büyük fren ana merkezi taktığından orjinali nasıldı bilemiyoruz. Mevcut hali oldukça iyi çalışıyor. 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

400 NK İle Yola Çıkıp, Türkiye’nin Dört Bir Yanını Dolaşan Bir Adamın Hikayesi

KTM 2018 TPI

REKLAM