in

Yamaha Ekipleri Neden Fren Sorunu Yaşadı?

Vinales kaza

 Geçen sene Brembo Avusturya ayağının yapıldığı Red Bull Ring’i frenler açısından en zor pistlerden seçmişti. Yamaha başta olmak üzere bütün takımların frenlerde zorlandığı iki yarışın ardından MotoGP Brembo mühendisi Andrea Pellegrini pistin frenler için en zor pist haline geldiğini belitti. 

Yamaha Kaybettiği Zamanı Frenlerde Kazanmak İstiyor

 Flitteki en yavaş motosiklet olan Yamaha nasıl oldu da bu kadar fazla fren sorunu yaşadı? Cevap aslında basit, rakiplerini düzlükte yakalayamayan Yamaha bu farkı frenlerde kapatmak istiyor. Dolayısı ile Yamaha sürücüleri her viraj girişinde frene diğer sürücülerden daha fazla yükleniyorlar. Bu yüzden Maverick Viñales 230 kilometre hızda giderken motosikletinden atlamak zorunda kaldı ve Miguel Oliviera’nın çok işine yarayan kırmızı bayrakları çıkardı. Fabio Quartoraro da frenlerden çok yakınan bir isimdi. Şampiyona lideri El Diablo kırmızı bayraklar sırasında Valentino Rossi’nin yanına giderek frenlerin durumunu sordu. 

Viñales’in Konu ile ilgili açıklaması:

 “Bu daha önce kariyerimde hiç yaşamadığım bir durum. Son hızımız yüksek olmasa da motosiklet ilk turlarda harikaydı. Bir süre sonra ön tarafta basınç kaybı yaşadım. Bir kere pistin dışına taştım, 3 yavaş turdan sonra tekrar zorlamaya başladım ve ön taraftaki basınç yeniden kayboldu. Ardından frenler geri geldi ve birden gittiler. Frenlerin bittiğini çok iyi anlamıştım. Dolayısı ile atlamaya karar verdim.” 

Vinalesin Yamaha'sı
Bariyerlere çarpan Yamaha M1'in ön tarafı tamamen dağıldı

Frenlerle problem yaşayan sadece Yamaha sürücüleri değildi. Andrea Dovizioso

 “Biz de herkes gibi limitteydik. Hatta geçen seneden biraz daha fazla çünkü her sene motosikletler küçük bir ilerleme kaydediyor.”

 Motosikletlerin ilerlemesi frenler üzerindeki baskıyı arttırıyor diyor Brembo. 

 “Motosikletler aerodinamik açıdan daha iyi, bu nedenden dolayı sürücüler daha sert fren yapabiliyor. Bunun yanı sıra Michelin arka lastikleri daha iyi yol tutarak virajlarda ön lastiği itiyor. Bu da sürücülerin ön lastiği daha fazla kullanması demek.”

Doğru Fren seçimi Yarış Performansı İçin Önemli

 Bu sene sürülerin seçebileceği fazlaca fren kombinasyonu var. Diskler 320mm ve 340mm olarak iki boyutta ve ağır(high mass) ve standart olarak iki yapıda geliyorlar. Ağır ve büyük frenler daha iyi performans verse de takımlar motosiklete ekstra yük eklemek istemiyorlar. Takımların seçebilecekleri 3 faklı kaliper bulunuyor. Bunlar 2019 kaliperlerinin standart ve modifiyeli halleri ve 2020 yeni GP4 kaliperleri GP4 ve modifiyeli 2019 ekstra havalandırma sağlarken standart 2019 ısınabiliyor. Brembo’nun önerisi takımların fren kaliperlerinin sıcaklıklarını 200 derecenin altında tutması. 

Tüm MotoGP Brembo Frenleri İçin Tıklayın

Espargaro kaliperYamaha Kaliper

 Viñales’in standart 2019 frenleri (sol) ve Espargaró’nun Modifiyeli 2019 frenleri(sağ)nun modifiyeli 2019 frenleri

 İlk yarışta standart 2019 kaliperlerini kullanan Quartoraro bu hafta 2020 kaliperlerini kullansa bile sıcaklıkları kontrol altında tutmakta oldukça zorlandı. Yamaha takımlarından sadece Viñales ikinci yarışta 2019 kaliperlerini kullandı. Bu sistemin hissiyatını seven İspanyol Pilot antrenmanlarda bir sıkıntı yaşamamasının ardından yarışta da bu kaliperleri kullandı. Yarışta daha fazla yüklenen ve yakın takip mesafesinden dolayı yeterince soğuyamayan frenler tamamen tükenerek Viñales’in kendini asfaltın üzerine bırakmasına neden oldu.  

 Yamaha takvimde frenleri bu kadar zorlayacak olan sadece bir pist, Barcelona, kalmasından dolayı memnun olsa gerek. 

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0
YART R1

R1 Yamaha SRT Renklerine Büründü

Valentino Rossi’yi Ne Kadar İyi Tanıyorsunuz?

REKLAM