in ,

Honda MSX 125 Grom Retro Tasarımla Yenilendi

2021 MSX 125 Grom 3

 Honda’nın efsanevi Monkey modelinden esinlenerek geliştirdiği ve 2014 yılında piyasaya sunduğu MSX125 modeli 2021 için bir çok yenilik ve yeni bir isimle gelecek. Küçük jantları, sevimli tasarımı ve genel olarak şehir içinde inanılmaz eğlenceli olmasıyla dünyanın her yerinde kendini sevdirmeyi başaran MSX 125 Grom artık Euro 5’e de uyumlu.

2021 MSX 125 Grom


Yeni Honda MSX 125 Grom Hem Retro Hem de Sevimli

 MSX 125’in odak noktası hiçbir zaman performans olmadığı için en büyük değişim yine tasarım departmanında olmuş. Bir önceki modelin biraz daha geometrik gövde panelleri ve ön farı yerini ilk modele daha çok benzeyen retro bir tasarıma bırakmış. Yenilenen LED ön far, düz sele ve 6 litrelik depo Honda’nın artık bir çok modelinde görmeye alıştığımız ‘Neo-Retro’ tasarım diline  uyum sağlıyor. 

 Ayrıca Honda tasarımcıları yeniden tasarladıkları yan karenajları dıştan görülebilen renkli vidalar ile sökülüp takılabilir yapmış. Bu sayede yan paneller çok kolay bir şekilde sökülerek sürücünün zevkine göre özelleştirilebiliyor.

 Tasarımdaki bu büyük değişimlerin yanında şasede hiçbir değişikliğe gidilmemiş. 31 milimetrelik ters çatallar, çelik arka maşa ve monoshock bir önceki modelde olduğu gibi tamamen aynı. Şase geometrisi de değişmemiş ancak motorun ağırlığı 1.3 kilo azalarak sadece 103 kiloya düşmüş. Ayrıca motorun yerden yüksekliği de 20 mm yükselerek 180 mm’ye ulaşmış. Lastik ebatları değişmese de jantlar retro tasarıma uygun 5 kollu yeni parçalarla değiştirilmiş.

 

MSX 125 5 Vitesli Bir Şanzıman Kullanacak

Özelleştirilebilir Yan Karenajlar
Özelleştirilebilir Yan Karenajlar

MSX 125’da tasarım yanı sıra motor ve şanzıman da yenilenmiş. Motor her ne kadar eskisinden çok farklı gözükmese de aslında bir çok fark var. Artık Euro 5 emisyon standartlarına uygun olan hava soğutmalı 125 cc’lik motorun yanma odası tamamen yeniden tasarlanmış. Ayrıca CB125F’de kullanılan düşük sürtünme parçalarına bu motorda da yer verilmiş. Buna rağmen motorun hala 9.7 beygir güç üretiyor. Motorun birleştirildiği şanzıman ise artık 4 vites yerine 5 vitesli olduğu için motorun yüksek hızlarda daha rahat olmasını bekleyebiliriz. 

 Son olarak CB125R ve CB250R’daki devir ve vites göstergesine sahip şık LCD ekranın aynısı bu motora da gelmiş.

Güncel Honda modelleri için Honda Türkiye’nin sayfasını ziyaret edebilirisiniz. 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Suzuki MotoGP Avrupa GP de Domine Etti

Valencia GP: Dünya Şampiyonu Joan Mir

REKLAM