in

2021 KTM 890 Adventure Görücüye Çıktı

Geçen hafta KTM, 790 Adventure’dan yola çıkarak geliştirdiği neredeyse tamamen off road odaklı 890 Adventure Rally R modelini tanıtmıştı. Avusturyalı üretici şimdi de daha yol odaklı 890 Adventure modelini gözler önüne serdi. Diğer 890 modellerinde olduğu gibi Adventure modelinde de en büyük fark 889 cc’lik yeni motor

890 Adventure Güncellenmiş 790 Bloğu Kullanacak

 Bilindiği üzere KTM’nin 890 modelleri aslında 790 modelleriyle oldukça benzer ve en büyük değişiklik motor departmanında oluyor. 890 Adventure’ın kullandığı motor bloğu 790’dakinden 90 cc daha büyük 889 cc’lik paralel çift silindir bir ünite. Euro 5 normlarına da uygun olan bu blok, 890 Adventure Rally modelinde olduğu gibi 9 beygir daha fazla güç üreterek 105 beygire ulaşıyor.

 Motor bloğunu barındıran şase 890 modellerinden alıştığımız üzere çok da büyük bir değişikliğe uğramamış. Tek fark arka kuyruk kısmının daha hafif çelikten yapılması. KTM mühendisleri muhtemelen bunu Euro5 ile gelen ekstra ağırlığı dengelemek için yapmış. Tekerlekler ise Adventure Rally R’da olduğu gibi önde 21 arkada 18 inç olarak kalmış. 

890 Adventure 890 Duke ile Aynı Motoru Paylaşıyor
890 Adventure 890 Duke ile Aynı Motoru Paylaşıyor

 Motor bloğu yanı sıra yol tutuşunu iyileştirmek için de güncellemeler gelmiş. Her ne kadar Adventure modeli daha yol odaklı olsa da ön arka WP marka süspansiyonlar hem yolda hem de arazide daha iyi bir sürüş deneyemi sağlayacak şekilde yenilenmiş. Ön çatallar ayarsız olsa da arkada kullanılan WP Apex mono-şok ön yükleme ve sekme için ayarlanabiliyor. 

890 Adventure’ın Elektronikleri De Yenilendi

KTM, 890 Adventure için frenleri yenilemeyi de es geçmemiş. Ön fren merkezinde daha güçlü bir piston kullanılırken arka kaliperin iç mekanizması yeniden tasarlanmış. Hem ön hem de arka frenler artık çelik fren hortumlarına bağlı. 

İlginizi Çekebilir
Royal Enfield Meteor 350 Tanıtıldı

 890 Adventure’ın elektronikleri de bir çok rakibine göre daha kapsamlı. Yenilenen elektronikler arasında standart gelen 9 farklı seviyeli çekiş kontrol ve viraj ABS’si var. Opsiyonel olaraksa quickshifter, Rally modu, hız sabitleme ve ‘KTM My Ride’ telefon bağlantı sistemi alınabiliyor. Bunların hepsi TFT ekran üzerinden kontrol ediliyor. 

890 Adventure

 Diğer opsiyonlar arasındaysa Akrapovic egzoz ve yüksekliği 830 veya 850 mm olarak  değişebilen standart sele yerine gelen ‘Ergo Seat’ var. 

 890 Adventure’ın fiyatları henüz açıklanmasa da 2021 başında Avrupa’da satışa çıkacağı söyleniyor. 

Güncel KTM modelleri için Spormoto’nun sayfasını ziyaret edebilirsiniz. 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Vespa GTS 300 ve GTV 300 Modellerini Geri Çağırıyor

TeruelGP 2020

MotoGP Teruel GP: Kazanan Morbidelli

REKLAM